Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sandefjord: Tiltak for å få nye ladeplasser

Startet av pej, torsdag 31. juli 2014, klokken 23:55

« forrige - neste »

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øggen

He he. Nei det var en mindre en. Ix20, mener jeg.

Gusse


Thor2014

Jeg har vært på Dombås noen ganger og ved ett par anledninger har det kommet vanlige biler å parkert. De har aldri stått der mer enn 10 min.

Kito

Ledig på1a 1b, 2a 2b osv men står og lader på 3a så kommer det en Tesla og stiller seg på 3b, vi har fortsatt jobb med skolering. :-)

bb

Sitat fra: Øggen på lørdag 19. juli 2014, klokken 21:44
Fikk hatt det litt moro idag på Dombås. Etter jeg hadde parkert kom det en eldre dame og ville tvinge hyundai'en sin mellom alle Tesla'ene.
Jeg banket forsiktig på vinduet hennes og ba henne finne en feil. Hun sa hun parkerte alltid der. Men hun så jo nå at noe var feil. Det var ledig MANGE plasser lenger nede. 1 down, a bunch left.
Bra jobba :) Men shieeet, så mange biler har jeg aldri sett på Dombås. Det må ha skjedd en stor utvikling bare på de seks månedene jeg har hatt min Tesla. Som dere ser av mine videoer fra vinter/vår så var det sjelden mer enn 2-3 biler der.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

NilsG

Sto en og venta på ladeplass etter at vi hadde spist middag på Jafs i sommer..... (Dvs 9 biler!)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Car-El

Når man sitter å spiser. Vær så snill da å se til bilen, om så via APP, og når dere har fått nok++ til det dere trenger. Gi plassen til den som står å venter.

Det vil skape et hyggeligere miljø.

(Men hva vet jeg der jeg sitter 1300++km fra nærmeste SC.)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

pwb

Sitat fra: Car-El på mandag 21. juli 2014, klokken 08:36
Når man sitter å spiser. Vær så snill da å se til bilen, om så via APP, og når dere har fått nok++ til det dere trenger. Gi plassen til den som står å venter.

Det vil skape et hyggeligere miljø.

(Men hva vet jeg der jeg sitter 1300++km fra nærmeste SC.)

Tenk om alle kunne tenkt slik.

Amoss

Sitat fra: bb på mandag 21. juli 2014, klokken 01:37
Det må ha skjedd en stor utvikling bare på de seks månedene jeg har hatt min Tesla. Som dere ser av mine videoer fra vinter/vår så var det sjelden mer enn 2-3 biler der.

Nå hører det vel med til saken at det nå er sommerferie og "litt" mer langkjøring enn en vanlig helg resten av året...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

sondell

Sitat fra: Bolebo på torsdag 17. juli 2014, klokken 22:08
Oppdatering Torp/Uddevalla:
Var der i går, bare èn reservert Tesla-plass.
I dag var det fem reserverte Tesla-plasser, to generelle max 45min parkeringer, og en uten markering.
Så ting skjer!
Det går forresten an å parkere innenfor de oppmalte strekene, men kabelen når bare såvidt fram. Det bør nok males nye streker, slik som på andre plasser. Enn så lenge er "pumpene" midt mellom strekene.
Møtte også en svenskregistrert i det jeg dro. En skallet mann med briller og familie. Kanskje vonKöningsegg?
Fint med något konkret! Men har någon även framfört problemet med att de Tesla platserna står bredvid varandra och delar laddare? Borde ju vara varannan som väl flera också påpekat.

Car-El

Sitat fra: pwb på mandag 21. juli 2014, klokken 08:46
Sitat fra: Car-El på mandag 21. juli 2014, klokken 08:36
Når man sitter å spiser. Vær så snill da å se til bilen, om så via APP, og når dere har fått nok++ til det dere trenger. Gi plassen til den som står å venter.

Det vil skape et hyggeligere miljø.

(Men hva vet jeg der jeg sitter 1300++km fra nærmeste SC.)

Tenk om alle kunne tenkt slik.

Den der er nesten ufin! Det du sier er at ikke alle kan tenke.  :o
Alle kan tenke. Det er bare noen som ikke vil, gidder ikke, har aldrig trengt og dermed ikke vet hvordan. Til sist og det som er tristeste: Dem som bare tenker på seg selv og mener at alt og alle må ta hensyn til dem og deres behov.


P.S. Nå skal jeg være forsiktig med å være ufin da jeg lirte av meg en tirade om at denne tråden "gikk amok".  Så om det er noen som jeg har tråkket på tærene med å si at dem ikke kan tenke, så skal du/dere vite at da blir jeg veldig lei meg.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

bb

Sitat fra: Car-El på mandag 21. juli 2014, klokken 08:36
Når man sitter å spiser. Vær så snill da å se til bilen, om så via APP, og når dere har fått nok++ til det dere trenger. Gi plassen til den som står å venter.

Det vil skape et hyggeligere miljø.

(Men hva vet jeg der jeg sitter 1300++km fra nærmeste SC.)
Vi var innom Brokelandsheia i går og spiste mens vi ladet. Da vi kom tilbake stod det en bil og ventet på ledig lader. Jeg hadde nok til å komme meg til Lier og ga han derfor min plass. Hadde det ikke vært noen som ventet i kø hadde jeg ladet såpass mye at jeg ikke trengte å stoppe i Lier. Men jeg tenkte det kunne vært fint med en pissepause + ta bilder av den nye laderen på Lier uansett.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

janmb

Sitat fra: Car-El på mandag 21. juli 2014, klokken 08:36
Når man sitter å spiser. Vær så snill da å se til bilen, om så via APP, og når dere har fått nok++ til det dere trenger. Gi plassen til den som står å venter.

Helt klart.

Har selv gjort nettopp det flere ganger.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

NilsG

@ Car-El. Sjekket ladingen hele tiden når vi spiste. Hadde behov for nær 100% da vi skulle videre nordover  til Trøndelagskysten. Eller skal jeg heller si at vi trodde det. Siste etappe på ferieturen var 35 mil og turen foregikk 4 dager etter at vi fikk bilen, så vi ville ikke ta noen sjanser..... Hadde ca 7 mil igjen ved adkomst på sted med kun tilgang til 13A Schuko, dårlig med lademuligheter på Frøya.....

Ellers så er jeg helt enig med deg! Har tenkt å lage et laminert ark med telefonnummer slik at om det er fult så kan man ringe meg og høre hvor lenge det er til jeg er ferdig, evt om jeg har fått det jeg må ha for neste etappe. Kombinert med p-skiva som vil gi en indikasjon på når vi startet ladingen tror jeg det vil være til hjelp for de som evt havner i kø.  :D
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA