Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sandefjord: Tiltak for å få nye ladeplasser

Startet av pej, torsdag 31. juli 2014, klokken 23:55

« forrige - neste »

bb

Sitat fra: fredag på torsdag 17. juli 2014, klokken 23:31
Jeg håper at Tesla lærer av feedback og blir flinkere til å plassere de neste superladerne. Langt unna de populære parkeringsplassene ved hovedinngangen.
Dombås er et veldig godt eksempel. De plassene er bare to minutters gange unna de mer sentrale plassene. Men så har jeg aldri opplevd å se fossiler parkere der. Men i Brokelandsheia (Cinderella) har jeg sett feilparkerte fossiler fordi disse plassene er mer sentrale.

Tesla har også tenkt litt feil når de satte opp SCene i Lutterberg. Der står de rett foran inngangen. Da jeg var der stod det flere fossiler foran SCene som var nærmest inngangen.

Alle som lader på SC har såpass god tid at de kan gå fem minutter til/fra parkeringsplassen.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

sn0le

SC på Lillehammer er også godt plassert.
Der er plassene såpass langt unna Marche at ingen andre enn Teslaer parkerer der.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

mecanica vergara

Er det noen som har måttet vente med å slippe til på en CS hvor fossil parkering har vært hindringen?
Hvis avtalen er at parkeringen er for alle må vi forholde oss til det. Vi kan ikke klage bare for at du kanskje må dele 8 plasser med en fossilbil. Viser det seg at venting på fossilbiler blir et problem i fremtiden så er det greit å informere for å få en forandring.

Er man skuffet over løsningen må man klage til Tesla på grunnlag av dette. Ikke sutre hver gang man ser en fossil stå lovlig på tidsbegrenset parkering foran en lader. Jeg vet hvordan jeg ville gjort det hvis det en ledig parkeringsplass på et butikksenter, og den var lade/elbil plass. Jeg vil ikke forvente at en fossil sjåfør skulle være noe bedre en meg.

Men nå tenker jeg på meg selv og mine før andre. Noe jeg sikkert er alene om i Norge.   
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

bb

Sitat fra: mecanica vergara på fredag 18. juli 2014, klokken 08:21
Er man skuffet over løsningen må man klage til Tesla på grunnlag av dette.
Det er nettopp det vi har gjort og skal gjøre fremover. Jeg har sendt skriftlig klage med bilde fra Uddevalla.

Sitat fra: mecanica vergara på fredag 18. juli 2014, klokken 08:21
Ikke sutre hver gang man ser en fossil stå lovlig på tidsbegrenset parkering foran en lader.
På absolutt alle SCer jeg har vært på har det ikke vært manko med parkeringsplasser. Problemet som er nevnt før er at de står på fristende plasser for fossiler å parkere på. De parkerer der ikke for å være slemme, men fordi plassen er nærmest inngangen. Mange av dem vet enten ikke hva er SC er, eller så driter de i det.

Jeg skal love det blir ramaskrik med medfølgende sutring i media hvis mange med Model S begynner å parkere foran drivstoffpumpene fordi det er kortest vei til inngangen. Det er jo ingen skilting som sier at elbiler ikke får parkere der. Hver gang jeg parkerer på en bensinstasjon så velger jeg en av plassene ved siden av stasjonen, altså ikke rett foran pumpene.

Hva gjør dere andre her som har Model S?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

sn0le

Som oftest parkerer jeg på parkeringsplassene som bensinstasjonene har.
Altså, oppmerkede plasser, ikke ved pumpene.
Men kommer jeg til en bensinstasjon og skal kjapt inn og ut så hender det at jeg parkerer ved en pumpe hvis alle pumpene er ledige.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

rene

Vanskelig å svare på, tror ikke jeg har vært på en bensinstasjon på flere år. Frem til mars brukte jeg bare de ubetjente.

Leaf_2014

Ser bort på en  bensinstasjon fra jobben og det er ofte Teslaer parkert foran pumper.
Leaf 2014

bb

Sitat fra: Skjervesbu på fredag 18. juli 2014, klokken 10:12
Ser bort på en  bensinstasjon fra jobben og det er ofte Teslaer parkert foran pumper.
Når Teslaene står der, er de andre pumpene opptatt eller er det god plass?

Jeg har parkert foran pumpene noen få ganger for å vaske frontruta. Men skal jeg inn parkerer jeg et annet sted slik at jeg ikke blokkerer pumpene.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

mecanica vergara

Sitat fra: bb på fredag 18. juli 2014, klokken 10:19
Sitat fra: Skjervesbu på fredag 18. juli 2014, klokken 10:12
Ser bort på en  bensinstasjon fra jobben og det er ofte Teslaer parkert foran pumper.
Når Teslaene står der, er de andre pumpene opptatt eller er det god plass?

Detter blir samme problemstilling som ved en CS. Er det liten pågang på laderne ser jeg ingen grunn til at ikke folk kan parker hvor det er mest komfortabet for seg selv. Jeg tror hvertfall det er sånn folk tenker. Jeg tror heller et skillt med oppfordring til ikke å parkere på ladeplasser om man ikke skal lade er beste løsning nå. Så får vi se om det blir problemer med venting fremover.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

hgs

Veldig bra at Tesla rydder opp så fort på Torp, da burde dette problemet være ute av verden på den stasjonen en god stund framover.

Vi var innom Karlstad og Arboga i går. Arboga er et stjerneeksempel på en 'riktig' SC. Alle 8 ladeplassene ligger lengts mulig vekk fra Dinners og andre fasiliteter på området. I tillegg er de 4 plassene som ikke er reservert plassert lengst vekk på ladestasjonen, slik at dette er den mest unaturlige plassen å parkere.

Karlstad er noe mer tvilsom. Kun 2 plasser reservert, og disse ligger lengst vekk fra Max. Det gjør at de ikke-reserverte plassene framstår som relativt attraktive.
Likevel virker det som om at merkingen og ladestolpene gjør at folk skjønner at disse plassene er spesielle og holder seg unna. Det var mange vanlig plasser i går som var mindre attraktive, men som likevel ble fylt opp mens ladeplassene fikk stå i fred. Kun en fossil da vi kom, og en da vi dro. Begge satt i bilen og spiste is og forsvant etter 5 min.  Flere nysgjerrige folk var borte og stilte spørsmål om bilen, hyggelig det og. Så dette går nok greit. Skal uansett melde fra om vi opplever kø her seinere, så tenker jeg det blir ordnet opp.

For øvrig var vi eneste TMS i både Karlstad og Arboga. Med tanke på antall biler i Sverige holder nok 4-5 reserverte plasser lenge i lang tid framover.

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

mj

Det fines for øvrig bensinstasjoner  med skilt som oppfordrer besøkende som ikke skal fylle drivstoff til å IKKE parkere foran pumpene. Det burde nok vært tilsvarende skilting på samtlige ladestasjoner for EL-biler. :D
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Nordtroms

Da kan jeg i alle fall berolige dere med at det er gjort endringer på merking og skilting av ladeplassene på Vinje.  ;D
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Øggen

Fikk hatt det litt moro idag på Dombås. Etter jeg hadde parkert kom det en eldre dame og ville tvinge hyundai'en sin mellom alle Tesla'ene.
Jeg banket forsiktig på vinduet hennes og ba henne finne en feil. Hun sa hun parkerte alltid der. Men hun så jo nå at noe var feil. Det var ledig MANGE plasser lenger nede. 1 down, a bunch left.

rene


stianrod

Sitat fra: Øggen på lørdag 19. juli 2014, klokken 21:44
Fikk hatt det litt moro idag på Dombås. Etter jeg hadde parkert kom det en eldre dame og ville tvinge hyundai'en sin mellom alle Tesla'ene.
Jeg banket forsiktig på vinduet hennes og ba henne finne en feil. Hun sa hun parkerte alltid der. Men hun så jo nå at noe var feil. Det var ledig MANGE plasser lenger nede. 1 down, a bunch left.

Det var sikkert samme dama jeg snakket til for 3 uker siden. Jeg spurte hun om hun var klar over at hun parkerte på ladestasjon for elbil. Det visste hun om, og sa at det alltid er ledig plass, og hun skulle bare en liten tur innom apoteket. Det var også en Hyundai...
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA