Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sandefjord: Tiltak for å få nye ladeplasser

Startet av pej, torsdag 31. juli 2014, klokken 23:55

« forrige - neste »

alf_skaar

"Og til dere som har barn som er så ekstremt utlmodige. tenk dere litt om før dere bruker barna som våpen."

alle skjønner at de er kjipt men og bruke barna på den måten... synes ikke jeg noe om

nesten vær dag blir jeg nesten overkjørt av barne vogner som de er en folke rett på og kjøre ned folk fordi man har barn...

Veien kan være stengt, osv, kø

Alf

Tuxedo

Som ikke-deltager i denne tråden er jeg bare litt nysgjerrig: Er det noen her på forumet som faktisk har opplevd å bli ICEd på en superladestasjon, slik at de har måttet vente på å få lade?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Øyvind.h

#137
Jeg synes problemer bør rettes før de oppstår. Uenig med de som mener situasjonen bør eksplodere i Teslas fang før den håndteres.
Bedre å være proaktiv enn reaktiv. Når det er så lett å se hva som kommer blir det litt merkelig å lese forsøk på å fremstille de som tenker frem i tid som sutrete og smålige. Ingen bør bli sjokkert over at antallet Model s på veiene øker hver eneste dag, og at pågangen på SC går en eneste vei - opp. Fort!

Ja utbyggingen har vært god og dekker mye, men så har kundene i Skandinavia også betalt mange titalls millioner for dette, og flere titalls milioner renner inn hvert eneste år. Tesla har fullstendig parkert alle konkurrenter og latterliggjør norske hurtiglading-tilbydere. Det betyr derimot ikke at også Tesla må tåle å høre både positive og negative tilbakemeldinger. Uten tips om hva/hvor det vil bli problemer er det bare snakk om tid før problemet får unødvendige konsekvenser og unødvendig oppmerksomhet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

alf_skaar

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 17. juli 2014, klokken 00:45
Som ikke-deltager i denne tråden er jeg bare litt nysgjerrig: Er det noen her på forumet som faktisk har opplevd å bli ICEd på en superladestasjon, slik at de har måttet vente på å få lade?

Jeg har opplevd at folk ikke kan regne på Norbysentert var veld 4 Teslaer på en 16A sikring, dette er jo faktisk nesten være... var kun en bil "min" når jeg startet og lade.

Alf

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 17. juli 2014, klokken 00:49
Jeg synes problemer bør rettes før de oppstår. Uenig med de som mener situasjonen bør eksplodere i Teslas fang før den håndteres.
Bedre å være proaktiv enn reaktiv. Når det er så lett å se hva som kommer blir det litt merkelig å lese forsøk på å fremstille de som tenker frem i tid som sutrete og smålige. Ingen bør bli sjokkert over at antallet Model s på veiene øker hver eneste dag, og at pågangen på SC går en eneste vei - opp. Fort!

Ja utbyggingen har vært god og dekker mye, men så har kundene i Skandinavia også betalt mange titalls millioner for dette, og flere titalls milioner renner inn hvert eneste år. Tesla har fullstendig parkert alle konkurrenter og latterliggjør norske hurtiglading-tilbydere. Det betyr derimot ikke at også Tesla må tåle å høre både positive og negative tilbakemeldinger. Uten tips om hva/hvor det vil bli problemer er det bare snakk om tid før problemet får unødvendige konsekvenser og unødvendig oppmerksomhet.

+1
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

alf_skaar

"proaktiv"

Enkelte stede kunne de sikkert med fordel vært satt opp 32A 3 fase, har ikke tested men tro man kan komme åver 120km/t og noen steder som man står litt lenger så funger jo dette veldig bra. men de er jo klart at SC er og raskest men kansje ikke hvis man må vente... og kunne gjort noe annet.

Alf

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 17. juli 2014, klokken 00:49
Jeg synes problemer bør rettes før de oppstår. Uenig med de som mener situasjonen bør eksplodere i Teslas fang før den håndteres.

Mener ikke at situasjonen "bør eksplodere" før man håndterer den. Reagerte mest på folk som alt nå begynte å "true" med media og snakke om å føle seg lurt. Det mente jeg var alt for tidlig. En uro for at man ser hva som kan skje forstår jeg godt.

Regner egentlig med at Tesla også er klar over hva som kan skje, og at de følger med disse laderne ekstra godt, og tar opp for å revurdere denne delen av avtalen fortløpende når de har data på hvor mye laderne faktisk blir brukt. Og jeg ser heller ikke noe galt i å dele sin uro med Tesla eller gi utrykk for uroen. Har også oppfordret til å gi dem tilbakemeldinger dersom man blir utsatt for dette problemet.

Mener også å ha sett at det er en del superladere "over dammen" som heller ikke er skiltet med reservasjon for Tesla, men kanskje ikke eksplisitt skiltet med at det er lovlig å korttids"ice"? Har ikke fått med meg at det har vært noe nevneverdig problem der, men må også innrømme at jeg ikke har fulgt så godt med på de forumene så kan være jeg har oversett det.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

satheesh.net

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 17. juli 2014, klokken 00:57
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 17. juli 2014, klokken 00:49
Jeg synes problemer bør rettes før de oppstår. Uenig med de som mener situasjonen bør eksplodere i Teslas fang før den håndteres.
Bedre å være proaktiv enn reaktiv. Når det er så lett å se hva som kommer blir det litt merkelig å lese forsøk på å fremstille de som tenker frem i tid som sutrete og smålige. Ingen bør bli sjokkert over at antallet Model s på veiene øker hver eneste dag, og at pågangen på SC går en eneste vei - opp. Fort!

Ja utbyggingen har vært god og dekker mye, men så har kundene i Skandinavia også betalt mange titalls millioner for dette, og flere titalls milioner renner inn hvert eneste år. Tesla har fullstendig parkert alle konkurrenter og latterliggjør norske hurtiglading-tilbydere. Det betyr derimot ikke at også Tesla må tåle å høre både positive og negative tilbakemeldinger. Uten tips om hva/hvor det vil bli problemer er det bare snakk om tid før problemet får unødvendige konsekvenser og unødvendig oppmerksomhet.

+1

100% enig! Det er ikke snakk om å være sutrete og/eller grinete, være vanskelig, utakknemlig eller krisemaksimere noe som helst. Dette er et reelt problem som før eller siden vil dukke opp. Være føre var er nok lurt i det lengre løp. Men nå er vi vel (nesten) alle enige om å oppta de "frie" plassene først, slik at vi kan unngå ICE'ing så lenge som mulig. Dessuten er vi oppfordret til å "sladre" til Tesla når vi opplever disse situasjonene. Da har det i hvertfall kommet noe godt ut av disse diskusjonene (og sytingen). ;)

sn0le

Kan godt skjønne at en grunneier i Sverige, landet der folk flest ikke vet hva en Tesla er, blir skeptisk til å gi fra seg 8 parkeringsplasser til Tesla free of charge.
Tipper de vil se an situasjonen litt.
Hvis grunneier (spisested) ser at det er mye trafikk på laderne så vil de nok ha lettere for å endre på skiltingen enn hvis det er lite trafikk.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Car-El

Vel, siden æ ikkje får lovt til å være uenig med hylekoret så får æ heller hive mæ med.

Æ kommer til å skrive et sint brev til Tesla og forlange alle pengene tilbake om æ finn en eneste bensinbil eller diesel på på SC i Karasjok. Det skal bare mangle da æ har betalt, nesten 2 år med drivstoff, for å ha reservert plass med "gratis" drivstoff.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

alf_skaar

#145
hm burde de ha vært kamera interface på SC slik at Tesla kunne se hva som står foran SC ?

så lenge ingen Teslaer er pluget inn vet jo ikke Tesla hva som kan være årsaken ? hvis de er blokert

Alf

pwb

Sitat fra: rene på torsdag 17. juli 2014, klokken 00:28

Å sammenligne med andre elbiler synes jeg faktisk blir å sammenligne epler og bananer. Ingen andre elbiler er laget for å kunne erstatte en tradisjonell fossilbil mtp rekkevidde og mulighetene denne rekkevidden gir.

Og derfor skulle Tesla hatt fulle avgifter. Hvis dere ikke klarer å godta ulempen med å måtte vente for å lade etter å ha snyltet så mye som dere har gjort så synes jeg dere seriøst bør vurdere å søke hjelp.

Car-El

@pwb

No tøve du bare. Her i tråden må du forstå at som eier av TMS har du prioritering, heller skal ha prioritering, forran andre. Å for all del ikke tenk på å si i mot for vi har betalt for det. Derfor skal ikke våre barn lære seg måtte vente.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

pwb

Sitat fra: Car-El på torsdag 17. juli 2014, klokken 08:46
@pwb

No tøve du bare. Her i tråden må du forstå at som eier av TMS har du prioritering, heller skal ha prioritering, forran andre. Å for all del ikke tenk på å si i mot for vi har betalt for det. Derfor skal ikke våre barn lære seg måtte vente.

ha ha ha ;-)
Jeg kjøpte elbil (ion) og nå etter 2,5 mnd og over 7000km så kan jeg ikke fatte at de som kjører Tesla kan være så opphengt i å kunne lade med en gang. Her kjøper man en bil som er sponsa av alle andre i samfunnet i hue og ræva og fortsatt så forlanger man at man ikke skal vente på lading. Griskheten og selvopptattheten tar ingen ende i dette landet. Hva lærer man sine barn ved å oppføre seg slik? Burde man ikke heller lære dem litt om miljø siden man kjører elbil og ikke bare lære dem å være bortskjemte drittunger? Vil tro at holdningen som noen av dere har ikke er sunne sett i ett miljøperspektiv. Regner nesten med at dere kaster søppel rett ut av vindu, kanskje til og med mens dere lader? Til å begynne med så parkerte jeg hensynsfult når jeg ladet, flyttet fakitsk bilen etter at den var ladet også, men det var helt til jeg gikk lei av å se på de forbanna Tesla eierne som bare breier seg ut. Nå så prøver jeg best mulig å parkere enhver Tesla eier inne, har også bestilt Type2 kabel så jeg kan lade på de nye stolpene selv om det er ledig på de gamle. Det beste en Tesla eier kan gjøre er å la andre elbilplasser stå i ro. De fleste Teslaer trenger ikke å lade på disse stedene, de kan lade hjemme og på SutreChargere og la oss som trenger disse plassene bruke dem. Hm, nå høres jeg litt ut som en Tesla eier som sutrer over ladeplasser, eller? Våkn opp for FA** se hva dere holder på med.

Brede

Sitat fra: pwb på torsdag 17. juli 2014, klokken 09:07
Sitat fra: Car-El på torsdag 17. juli 2014, klokken 08:46
@pwb

No tøve du bare. Her i tråden må du forstå at som eier av TMS har du prioritering, heller skal ha prioritering, forran andre. Å for all del ikke tenk på å si i mot for vi har betalt for det. Derfor skal ikke våre barn lære seg måtte vente.

ha ha ha ;-)
Jeg kjøpte elbil (ion) og nå etter 2,5 mnd og over 7000km så kan jeg ikke fatte at de som kjører Tesla kan være så opphengt i å kunne lade med en gang. Her kjøper man en bil som er sponsa av alle andre i samfunnet i hue og ræva og fortsatt så forlanger man at man ikke skal vente på lading. Griskheten og selvopptattheten tar ingen ende i dette landet. Hva lærer man sine barn ved å oppføre seg slik? Burde man ikke heller lære dem litt om miljø siden man kjører elbil og ikke bare lære dem å være bortskjemte drittunger? Vil tro at holdningen som noen av dere har ikke er sunne sett i ett miljøperspektiv. Regner nesten med at dere kaster søppel rett ut av vindu, kanskje til og med mens dere lader? Til å begynne med så parkerte jeg hensynsfult når jeg ladet, flyttet fakitsk bilen etter at den var ladet også, men det var helt til jeg gikk lei av å se på de forbanna Tesla eierne som bare breier seg ut. Nå så prøver jeg best mulig å parkere enhver Tesla eier inne, har også bestilt Type2 kabel så jeg kan lade på de nye stolpene selv om det er ledig på de gamle. Det beste en Tesla eier kan gjøre er å la andre elbilplasser stå i ro. De fleste Teslaer trenger ikke å lade på disse stedene, de kan lade hjemme og på SutreChargere og la oss som trenger disse plassene bruke dem. Hm, nå høres jeg litt ut som en Tesla eier som sutrer over ladeplasser, eller? Våkn opp for FA** se hva dere holder på med.

Lenge leve misunnelsen, som faktisk står sterkere i Norge enn grådigheten.  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA