Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sandefjord: Tiltak for å få nye ladeplasser

Startet av pej, torsdag 31. juli 2014, klokken 23:55

« forrige - neste »

Avh

Sitat fra: Zett på onsdag 16. juli 2014, klokken 15:35
Jeg har fulgt denne tråden litt, og lurer litt på hva problemet egentlig er. Hvorfor føler du deg lurt når det står en fossilbil ved siden av en (av flere) superladere?  Jeg kan ikke huske at Tesla har lovt at vi skal kunne superlade uten å måtte parkere ved siden av fossilbiler...
Jeg føler meg lurt fordi tiden Tesla forteller meg at jeg skal bruke på SC er max 40 minutter. Etter 45 minutters venting på en parkert fossilbil har jeg fått nada på tanken ...
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Amoss

Sitat fra: pej på onsdag 16. juli 2014, klokken 16:53
På Uddevalla er det EN av 8 som er øremerket oss, ...

Var det ikke to?

... men fortell mine jenter på 2 og 9 at vi må stå 45 ekstra før vi kommer oss til Liseberg da blir det topp stemning i bilen.

Når en fossil kan stille seg opp i opptil 45 minutter på disse 6(?) ladeplassene som ikke er reservert, så skal du virkelig ha max uflaks dersom alle disse akkurat parkerte der rett før du kom, og alle sammen insisterer på å bruke hvert minutt de har lov til å stå før de flytter seg....
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Avh

Det kan hende det ikke blir noe problem. Det betyr isåfall at det ikke blir parkert der. Men da trengs det jo heller ikke å "innbys" til parkering, eller hva?
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Avh

Sitat fra: Amoss på onsdag 16. juli 2014, klokken 18:03
På Uddevalla er det EN av 8 som er øremerket oss, ...

Var det ikke to?

Det ble sagt to ja, men bare en var skiltet søndag
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Avh

Sitat fra: Amoss på onsdag 16. juli 2014, klokken 18:03

Når en fossil kan stille seg opp i opptil 45 minutter på disse 6(?) ladeplassene som ikke er reservert, så skal du virkelig ha max uflaks dersom alle disse akkurat parkerte der rett før du kom, og alle sammen insisterer på å bruke hvert minutt de har lov til å stå før de flytter seg....

Ser for meg et scenario som dette en travel dag: Tre Teslaer som lader , tre fossilbiler parkert hvorav minst en står skeivt og tar to plasser . Så kommer det tre Teslaer på 10 minutter og køen er et faktum. Og  da har jeg faktisk fått nok ...
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Amoss

Sitat fra: Avh på onsdag 16. juli 2014, klokken 18:17
Ser for meg et scenario som dette en travel dag: Tre Teslaer som lader , tre fossilbiler parkert hvorav minst en står skeivt og tar to plasser . Så kommer det tre Teslaer på 10 minutter og køen er et faktum. Og  da har jeg faktisk fått nok ...

Vel, om en står og opptar to ladeplasser så er det bare å gå inn på denne burger'n og be dem som opptar to ladeplasser uten å lade om å i det minste parkere rett (og da fortrinnsvis på en plass uten lading)...  Og om det er så mye trafikk at det tilfeldigvis dukker opp 3 Teslaer på rappen mens det alt står tre som lader, så er det rett før det blir kø uansett - med eller uten fossiler.
ReservationId 364902

Car-El

@Avh
Men du har ikke brukt SC. Du har bare ventet på å få tilgang. Når du plugger deg til så tar det vel maks 40 minutter.
Men om du har fått nok, kan du ikke bare koble dæ av og gi plassen til en av de tre Teslaene som kom?

@pej
Synd å si det, men kanskje du skulle ha gått for en fossilbil. Så hadde du sluppet å plaget barna dine... mens du står i kø for å komme fram til bensin-/diesel-pumpene, kø til toalettene, kø for å betale, kø på veien, kø inn på tivoliet, kø for å komme på karusellen...
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Avh

Sitat fra: Amoss på onsdag 16. juli 2014, klokken 18:23

Vel, om en står og opptar to ladeplasser så er det bare å gå inn på denne burger'n og be dem som opptar to ladeplasser uten å lade om å i det minste parkere rett (og da fortrinnsvis på en plass uten lading)...  Og om det er så mye trafikk at det tilfeldigvis dukker opp 3 Teslaer på rappen mens det alt står tre som lader, så er det rett før det blir kø uansett - med eller uten fossiler.
Jeg aksepterer at åtte Teslaer lager kø (slik det var på Solli på søndag; 20 minutters venting) men at det hele skal forverres med fossilparkering har jeg vondt for å svelge. Det forbauser meg at @Car-El harselerer over problematikken. Kan godt tenke meg å slippe å gå inn på MAX Uddevalla og hoie etter en mulig eier som for alt jeg vet akkurat da befinner seg på do. Bare å innrømme det folkens; nok av folk her som misliker dette.
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Birger

Sitat fra: Car-El på onsdag 16. juli 2014, klokken 18:26
@Avh
Men du har ikke brukt SC. Du har bare ventet på å få tilgang. Når du plugger deg til så tar det vel maks 40 minutter.
Men om du har fått nok, kan du ikke bare koble dæ av og gi plassen til en av de tre Teslaene som kom?

@pej
Synd å si det, men kanskje du skulle ha gått for en fossilbil. Så hadde du sluppet å plaget barna dine... mens du står i kø for å komme fram til bensin-/diesel-pumpene, kø til toalettene, kø for å betale, kø på veien, kø inn på tivoliet, kø for å komme på karusellen...

Car-El, nå vrøvler du. Gå å spis en vaffel og tenk deg nå litt om ;-)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Kallagtunet

Gjør han noe annet noen gang? Kan bli mye vafler :-)

El-boy

Sitat fra: Avh på onsdag 16. juli 2014, klokken 19:04
Sitat fra: Amoss på onsdag 16. juli 2014, klokken 18:23

Jeg aksepterer at åtte Teslaer lager kø (slik det var på Solli på søndag; 20 minutters venting) men at det hele skal forverres med fossilparkering har jeg vondt for å svelge. Det forbauser meg at @Car-El harselerer over problematikken. Kan godt tenke meg å slippe å gå inn på MAX Uddevalla og hoie etter en mulig eier som for alt jeg vet akkurat da befinner seg på do. Bare å innrømme det folkens; nok av folk her som misliker dette.
Hvis det er slik at fossilbiler kan oppta Supercharger plassene for trengende el-bilister på road trip, uten sanksjoner, blir det snart en Tesla til slags.
Slike fossilbile skulle bli satt på inntauingstomta og bli ilagt fulle gebyrer  !!!
Det var ikke dette jeg inngikk kjøpsavtale på el-bil for. Hvis bilen ikke kan brukes på de premisser som var gitt på kjøpstidspunktet er det rett og slett svindel! Det skal ikke være fritt fram å oppta disse plassene. Også el-bilister har noe de må rekke, ferger, avtaler , fly etc. Hvis det er slik må en gå tilbake til fossilbilen. Det vil jo være synd egentlig...

alf_skaar

Skal si de var god stemning her gitt...  :o

Synes vi skal være takknemlige for at Tesla har fått satt opp SC.

Og til dere som har barn som er så ekstremt utlmodige. tenk dere litt om før dere bruker barna som våpen.

Forstår jeg dette riktig så vil veld de fleste som spiser mat her vil veld se at de blir kø ?
så de flytter veld bilen. med minder de er av typen som har EL bil som er parkert på EL bil parkerings plass UTEN OG LADE.

Alf  ;)

Amoss

Bare å innrømme det folkens; nok av folk her som misliker dette.

Har ikke noe problem med å innrømme at det er nok av folk her som misliker dette, og har da heller ikke sagt noe annet. Jeg har bare manet til å ha litt is i årene og ikke male fanden på veggen sånn med en gang. Pust rolig ut, tell sakte til 10 og vent til problemet faktisk oppstår. DA kan du få lov til å klage, til og med med bildedokumentasjon - både til Tesla og her i tråden :)
ReservationId 364902

Nordtroms

Sitat fra: Amoss på onsdag 16. juli 2014, klokken 21:06
Bare å innrømme det folkens; nok av folk her som misliker dette.

Har ikke noe problem med å innrømme at det er nok av folk her som misliker dette, og har da heller ikke sagt noe annet. Jeg har bare manet til å ha litt is i årene og ikke male fanden på veggen sånn med en gang. Pust rolig ut, tell sakte til 10 og vent til problemet faktisk oppstår. DA kan du få lov til å klage, til og med med bildedokumentasjon - både til Tesla og her i tråden :)

+1. Vil for øvrig oppfordre alle som skal lade på stasjoner hvor ikke alle ladeplassene er reservert Tesla, å  lade på plassene som ikke er spesielt reservert når slike er ledig. Dette for å holde de reserverte plassene ledig lengst mulig.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA