Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tur til den franske riviera sommeren 2014 er/blir et faktum.

Startet av cstromme, torsdag 31. juli 2014, klokken 22:11

« forrige - neste »

cstromme

Vasket bilen i dag tidlig, og en times tid etterpå åpnet vi trunken, men når vi skulle lukke den så pep den bare 2 ganger.

Endte til slutt med å prøve å legge den ned manuellt, men da føk den bare opp igjen med en gang, og når vi trykte på knappen igjen så pep den 3 ganger. Gikk et minutts tid, prøvde igjen, og så virket den.

Par timer senere, stoppet på et kjøpesenter og kom ut igjen. Samme problemet. Da hadde vi lukket den en gang tidligere og det fungerte. Ringte Teslas kontaktnummer, og fikk beskjed om å prøve en reset med scrollhjulene. Det hjalp ikke. Endte opp med å måtte trykke den hardt ned 2 ganger manuellt, og da låste den seg. Fikk beskjed om at vi får telefon på mandag så kommer det antageligvis en ranger til oss.

Noen som har vært borti det samme problemet og som vet hva det skyldes eller hvordan fikse det?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

jorkus

Du har ikke fått skrudd ut en av de sorte "demperne" som trunklokket hviler på under vask slik at det ikke kommer langt nok ned?
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

cstromme

Mangler en bitteliten sort knott på den ene skruen på selve lokket, men den har manglet i lang tid. Og lokket går ikke ned i det hele tatt.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

LED

Jeg hadde problemer med å lukke bakluka elektronisk etter at den hadde stått åpen i et par timer. Resetting ble prøvd, men løsning var å lukke luken manuelt. Etter det virket alt som normalt. Jeg velger å tro at bilen syntes det var litt for hett med den stengt, men litt streng irettesettelse fikk Teslaen på bedre tanker.

frekri

Jeg hadde også problemer med dette etter jeg vasket bilen. Frunken åpnet seg 4-5 ganger på rad, til slutt måtte jeg bare kjøre ut av vaskehallen og prøve utenfor. Da gikk det fint å lukke det.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA