Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av KarlsenK, torsdag 31. juli 2014, klokken 18:32

« forrige - neste »

E_S

Jeg ser ihvertfall at 32A lading kun er noe man "trenger" når man er underveis fra et sted til et annet og ikke har mulighet for hurtiglading - når man er et sted man uansett skal være noen timer er ikke ladetiden på 16A heller så ille at det er noe problem. Satser på at type 2-utbyggingen blir såpass bra på 32A at man etterhvert stort sett kan lade 32A når man kobler seg til et sånt. Har 32A-mulighet på jobb og snart hjemme, men siden jeg både er på jobb og hjemme mange nok timer i slengen tåler jeg å lade på bare 16A med Charge-Amps-kabelen.. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

emil

Sitat fra: E_S på søndag 20. juli 2014, klokken 21:10
Jeg ser ihvertfall at 32A lading kun er noe man "trenger" når man er underveis fra et sted til et annet og ikke har mulighet for hurtiglading

Jeg har ingen lademulighet hjemme, men har delvis parkeringsplass. Så for meg blir det å lade på offentlige stolper/plasser. Hadde jeg hatt 6.6kW lader og det hadde vært 32A tilgjengelig hadde jeg opptatt ladeplassen halve tiden av det jeg gjør idag (flytter bilen når den er fulladet).

Hadde jeg kjøpt ny bil idag er jeg ikke i tvil om at jeg hadde valgt 6.6kW lader foran det meste annet ekstrautstyr, men det har ikke vært et veldig stort problem til nå å ikke ha det.

Haldenser

Vi fikk montert 32 amp 1-fas kurs m/stikk for 3000,- + 4000,- for evselect kabel henta i Sverige.
Nå kan dermed kona, som pendler med bilen, komme hjem fra jobb sette bilen til lading og vi er klare for lengre turer igjen etter middag uten stress. Utrolig deilig å kunne lade fleksibelt hjemme også!
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

KjellG

På sikt vil du da kanskje lade på den tid av døgnet når strømmen er dyrest?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA