Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Mippen, torsdag 31. juli 2014, klokken 14:53

« forrige - neste »

Mippen

Sitat fra: soarer på fredag 18. juli 2014, klokken 16:54
Sitat fra: Klykken på lørdag 12. juli 2014, klokken 11:48
Typisk norsk å forby. Heller sette opp prisen på drivstoff, bompassering osv i de tidene det er nødvendig. Gjøre det lite attraktivt å kjøre fossilt!

Dette er vel en typisk Norsk holdning også da  ;)

Vi betaler alt for mye. Løsningen må jo være å gjøre kolektive muligheter så gode, at folk heller tar det.

Typisk ting politikerne har kommet med de senere år er at de øker bompenger med mer for å få mer penger til kollektivtilbudet. Men har det blitt godt nok? - Nei, noen sentrale ruter har blitt bedre men for alle oss andre som ikke bor med de sentrale rutene har det faktisk blitt dårligere. De har tatt bort enkelte avganger og lar det bli større tid mellom avgangene.

Det er bra at det går ofte busser fra de ulike hoved terminalene i bydelene men de glemmer at folk også må komme seg til terminalen for å komme seg med bussen. At de kutter ruter som går til terminalene mange steder gjør det vanskeligere enn det alt er å ta buss. Tar jeg bussen etter klokken 5 må jeg gå nesten 2 km for å komme hjem siste stykket. Ellers går bussen nesten rett utenfor døren min. Det bor et par tusen mennesker her i nabolaget også.

Det er tross alt pendlerene som står for største delen av køen. Hadde det vært mulig å velge buss for flere hadde det hatt positiv effekt på køen. Men når de velger å prioritere de sentrale rutene hvor det alt er et godt tilbud og tar bort tilbud fra de som faktisk står for mesteparten av køen så blir fokus feil.
Fremtiden er elektrisk.

Rio

Sitat fra: Klykken på lørdag 12. juli 2014, klokken 11:48
Typisk norsk å forby. Heller sette opp prisen på drivstoff, bompassering osv i de tidene det er nødvendig. Gjøre det lite attraktivt å kjøre fossilt!

Typisk norsk?

Prøv deg på å kjøre inn i Berlin med en eldre dieselbil! Det er forbudt!

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA