Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av elbil

Startet av froland, torsdag 08. januar 2009, klokken 09:21

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 04. august 2011, klokken 13:55
Samt at man kunne kople bilen til solcelleanlegget på hytta, slik at batteribanken der ble betyelig utvidet.

Lars

Hmm. For min del blir det nok heller aktuelt å lade bilen litt fra solcelle-batteribanken. Med fint vært noen dager kan jeg sikkert få overført 5-10kWh. Resten får Honda-aggregatet ta ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mohpet

Sitat fra: Go-carter på torsdag 04. august 2011, klokken 14:36
Er det flere enn meg som "sliter" med varme under lading, eller er det normalt? I dag kjørte jeg ca to timer i strekk, bykjøring, rundt om kring, og når jeg da tilslutt setter den på 16A lading så begynner den røde temperaturlampa i dash'en å lyse ganske raskt. Slik var det også på ferieturen, den blir fort varm, men gir seg etter 15-20 minutter.

Vanlig, eller er det krøll med kjøleviftene? Ikke et stort problem isf, men er jo kjekt at alt er på stell.
Ikke hatt dette problemet, våre biler er jo omtrent like gamle. Av og til starter en vifte under bilen idet jeg setter i ladekabelen, men denne stopper igjen etter en stund. Har ikke sett noen røde lys på dashbordet. Jeg kjører stort sett 10A std lading.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Go-carter

#167
Hører du den vifta godt? Eneste vifta som det hender at starter på min er den som ventilerer batteriene(dvs den under), fra motorrommet kommer kun en liten summelyd, alá vannpumpe elns.

Men dette forekommer jo stort sett kun på 16A, og heller ikke hver gang. Er nok ikke noe farlig, ville bare høre om noen andre også har sett dette fenomenet :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mohpet

Nei, det er den viften du nevner, som kjøler batteriene. Under bak, starter avogtil ved lading. Ellers ingen vifte el.l. A/c foran av og på men ikke merkbart ved kjøring.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Go-carter

Aha, da er alt greit. Tenkte det kanskje var noen kjølevifter foran også, som ikke fungerte på min, men da er alle lydene som de skal... Takk :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

#170
Noen som har vurdert å sette skinnrsatt inn i Think'en? Fikk litt lyst på det... :)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/00-07-Ford-Focus-steering-wheel-black-stitching-cruise-/270801650642?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f0d0943d2#ht_500wt_1182

Det foreligger ingen muligheter for cruisecontrol på nye-Think? Ser jo at man kan få rattene både med og uten cruisecontrol.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

georg.myhre

Airbag-lampa begynte å lyse for noen dager siden, og den har den gjort siden. Jeg har forsøkt å skru av passasjer-airbagen uten at det gjorde noe. Jeg har også prøvd et godt gammelt cyber-kick i dashbordet, men lampa fortsatte å lyse.

Er det noen som har hatt et liknende problem? Med tilhørende løsning?
Hamar:

2008 Think City
2013 Model S P85+
2015 e-Golf

Elektrisk gressklipper, elektrisk hårføner.
Dette er en helelektrisk familie. ;)
Pendler Hamar-OSL med Teslaen

HHF

Min lyser også og har gjort det lenge nå.

Jeg var innom Thinkverkstedet på Alna og der forsøkte de å nullstille airbagen med å bare koble inn og ut noe greier under sikringsboks-området, men dette hjalp ikke, så konklusjonen var at styringsenheten var gåen og deler vet vi jo det ikke har flommet over av på verkstedene den senere tid.

Røhne & Selmer Sandvika sier de skal få en løsning på plass snart, fordi det er noe rart med styreenheten eller måten dette er koblet på slik de ser det. En unødvendig kobling som de skal prøve å omgå (lyder litt skummelt).

Trøsten får være at alle sier at alt skal virke som normalt allikevel ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

erik e

Om noe tror det virker  ???    De bør teste det  ;) Det står ikke det i noen innstuksjonsbøker jeg har lest.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

el nino

Jeg hadde akkurat det samme problemet, og fikk skiftet styreenheten--------men dengang var det reservedeler å få tak i---------- >:(

georg.myhre

Hei igjen,
"Power limit" lampa begynte å blinke når jeg satte på tenninga. Bilen vil ikke starte.
Jeg har prøvd å sette den på lading igjen, ha den av lading, resette batteriet, bytte 12volts batteriet og det gode gamle cyber-kicket. Bilen vil fortsatt ikke starte.
Det er altså kun "power limit" som blinker. Alt annet ser normalt ut.

Noen som har opplevd det samme?
Hamar:

2008 Think City
2013 Model S P85+
2015 e-Golf

Elektrisk gressklipper, elektrisk hårføner.
Dette er en helelektrisk familie. ;)
Pendler Hamar-OSL med Teslaen

Lunde

El Nino er inne på noe, dog er det muligens håp. Vedkommende som reparerte komponentene på Aurskog er nå ansat på R&S  i Sandvika...
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Henry

Tull med vindusvisker
Opplevde at vindusviskeren på innstillingen lav og høy hastighet og enkelt strøk plutselig stoppet opp mitt på ruten og vindusspyleren begynner å spyle mitt i det hele. Intervallfunksjonen fungerer helt normalt (bortsett fra om man slår av mitt i et strøk). Leverte den til service i Sandvika og det viste seg at det bare var sikringen til vindusviskeren som var gåen. I følge Fredrik var denne effekten av en gåen sikring et helt spesielt fenomen med Think. Litt flaut å levere bil til service for å få skiftet sikring, men jeg hadde ikke drømt om at det var sikringen som var problemet. Så om du opplever en helt utilregnelig vindusvisker, kan det være sikringen som er gåen.
Asker, Think 2011 Zebra, 4 seter, 5000 km siden mai. Citroen Saxo Electric 2004-2011, 95.000 km.

Elmo

Kanskje på tide noen av dere ny-Think eiere starter å legge inn ting under "Vanlige feil samt løsninger på disse" på elbilwiki (her) ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lunde

Neppe da trykket er nesten fraværende. Systemet er tilnærmet trykkløst til det eventuelt koker å det gjør det aldri. Derimot er det en viss temperaturforskjell med tillhørende ekspansjon av væsken som kan utnyttes. Om man på det høyeste punktet søker å etablere en kobling mot en tynn slange som legges ned i bunnen av et lite resarvoer er man på sporet av noe.
Om man skiller varmekretsen fra kjølekretsen (deler ekspansjon og påfylling) vl en slik kobling presse eventuelle bobler ned i reservoaret som deretter i praksis ventileres ut Når systemet igjen blir avkjølt og volumet minsker vil den suge væske tilbake i systemet.

Har ikke fått somlet meg til å gjøre det enda på min bil, men må få ut fingern nå før kulda setter inn
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA