Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av elbil

Startet av froland, torsdag 08. januar 2009, klokken 09:21

« forrige - neste »

Joakim Sveli

Sitat fra: Henry på søndag 04. september 2011, klokken 09:55
Tull med vindusvisker
I følge Fredrik var denne effekten av en gåen sikring et helt spesielt fenomen med Think. Litt flaut å levere bil til service for å få skiftet sikring, men jeg hadde ikke drømt om at det var sikringen som var problemet. Så om du opplever en helt utilregnelig vindusvisker, kan det være sikringen som er gåen.

Jeg har samme problemer med vindusviskeren. trodde det var motoren som var gåen og har fått pris på 4500 for ny motor og 2200 for jobben. Ny sikring høres billigere ut. Viskeren går fortsatt, men den hakker og stopper opp udnerveis. Går veldig sakte. Jeg hører det sier "klikk" i sikringsboksen slik det vanligvis gjør når jeg skrur på vindusviskeren. Trodde derfor at sikringen fortsatt var i live.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Henry

Beskrivelsen høres nøyaktig ut som det jeg opplevde, inklusive klikking fra sikringsboksen. Om viskeren fungerer i intervalfunksjon og i tilegg kopler inn spylerfunksjonen helt uten mål og mening på andre innstillinger tror jeg du skal forsøke med en ny sikring frem for ny viskermotor. Sikring 8 (20A) og 43 (15A) forsyner vindusviskeren. Fredrik la igjen en blå 15 A sikring i bilen da han hadde "reparert" bilen min, så da er det vel sikring 43 du skal skifte (sikring 8 forsyner også spylerpumpen så den var i alle fall ikke gåen i mitt tilfelle).
Asker, Think 2011 Zebra, 4 seter, 5000 km siden mai. Citroen Saxo Electric 2004-2011, 95.000 km.

Kjart

Sitat fra: Go-carter på torsdag 04. august 2011, klokken 14:36
Er det flere enn meg som "sliter" med varme under lading, eller er det normalt? I dag kjørte jeg ca to timer i strekk, bykjøring, rundt om kring, og når jeg da tilslutt setter den på 16A lading så begynner den røde temperaturlampa i dash'en å lyse ganske raskt. Slik var det også på ferieturen, den blir fort varm, men gir seg etter 15-20 minutter.

Vanlig, eller er det krøll med kjøleviftene? Ikke et stort problem isf, men er jo kjekt at alt er på stell.

Meget sent svar, men det jeg opplever på vår think er følgende. Hvis vi plugger inn bilen umiddlebart etter kjøring starter kjøleviften foran, og den stopper ikke før det har gått mange timer. Naboen har klaget flere ganger på støyen og da har jeg bare tatt ut kontakten. Men hvis jeg venter en stund før jeg setter inn kontakten starter ikke viften. Jeg antar at vår think er litt lett på termostaten på denne viften, mens din er litt tung på termostaten, eller magnetbryteren som jeg tror den heter. De fleste thinker som jeg møter er noe midt imellom, dvs at denne viften går en 10-15 minutter når det er varmt. Dvs jeg tror nok din vifte skulle ha gått. JEg opplever nå når det er kaldt ute, at viften slår seg sjeldnere på, men det er vel logisk.
BMW i3 - 2014
Tesla model X 75D - 2017
og noen Think Classics her og der :-)

Go-carter

Aha! -En- eneste gang har jeg hørt vifta mi gå, og den var omtrent like lydløs som en pc-vifte  ??? ;D Så kanskje noe er litt snodig innstillt på begge to.

Men ladefarta er høy, så tviler på at laderen lider :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mohpet

Min batterivifte starter etter lengre kjøring evt litt rask kjøring, men stopper etterhvert. Til vanlig starter den ikke, jeg tar den rett på lading om morgenen etter kjøring til jobb. Oppfatter at dette er normalt. Hvor lenge den går dersom den starter vet jeg ikke, men tror ikke det er så lenge.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Go-carter

Tror ikke vi snakker om samme vifte? Vi tenker på den foran, på radiatoren. Gjetter på at du snakker om ventilasjonsvifta for Zebra-batteriene.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mohpet

Stemmer. Den foran har jeg aldri lagt merke til.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Go-carter

Nettopp, den foran har jeg kun hatt én en eneste gang, og la bare merke til den fordi jeg lå under bilen og sjekka no greier...  :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

froland

Hei venner! Jeg har problemer med at bilen bare stopper i tide og utide. Men det er bare å starte igjen å kjøre videre. Problemet er jo at den stopper overalt, i tuneller osv. De har prøvd å kalibrere batteriet, men uten at det har hjulpet nevneverdig. Hvis det ikke ordner seg, må jeg skifte et minnebrikke på batteriet. Noen som vet hva det er og/ eller hva dette koster i praksis å fikse. MVH Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Eldar08

Jeg er ny her, så håper jeg bruker forumet korrekt.... ;)

Har ved flere anledninger opplevd at "power limit" og skiftenøkkelsymbol på min Think 2008 (gått 50 000) har begynt å lyse, bilen mister all fremdrift og girkassen blinker på N (stod opprinnelig i D). Dette har de fleste gangene skjedd i samtidig som jeg har brukt vinduet (inn og ut av p-hus), men også noen ganger i fart. Bilen har startet på nytt hver gang, og gått videre med slukte lamper. Mistenkte lenge 12-volts batteriet, men det er nå sjekket, og skal være i svært god stand.

Noen som har opplevd noe tilsvarende - eller som har en ide om hva funksjonssvikten skyldes?

mvh ida
Think '08

commiesoft

Takk til Henry for opplysninger om vindusviskeren. Bortsett fra intervall oppfører
min seg plutselig helt surrealistisk.  ;D

Jeg tror jeg nå skal bytte alle sikringene med typer som lyser når de må byttes,
Jula har sett som ikke koster så mye.
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

commiesoft

Og, varmeapparatet er gåent. Er det noen som vet om forhandlerne kan fikse
det, eller om det er mulig å reparere selv?
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

arv

Hei
Jeg trodde at mitt varmeapp. var defekt, men det var bare en sikring. Stor sikring som sitter i motorrommet. Har du sjekket den?
Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

commiesoft

Hei, arv! Nei den har jeg ikke sjekket ennå, men det skal jeg gjøre imorgen, så
skal jeg gi tilbakemelding.
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

Arnie

SitatStor sikring som sitter i motorrommet.

Hvor sitter den?
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA