Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brenselcellebiler? Neppe

Startet av TextheNorse, torsdag 31. juli 2014, klokken 02:11

« forrige - neste »

TextheNorse

Jeg er på leting etter støpsel til å plassere på veggen hjemme, så jeg kan lade med 14 amp.

Noen som vet hvor jeg får tak i dette?

Se vedlegg for detaljer.

E_S

Tror den standarden er i bruk i Danmark også. Men - er det ikke enklere å bytte støpselet til et vanlig Europa-standard jordet 16A-støpsel enn å montere opp en "sær" stikkontakt?
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

X-Trail

Stolt eier av ELise♡

emil

Disse bilene er vel levert med en "intelligent" lader som vet når den kan lade med 14A og når den ellers må lade med 8A. Mye dårlig informasjon fra selgere om at det krever denne spesielle kontakten til en 1000-lapp for å få ladet med 14A og disse finnes i prinsippet ingen steder.

Man kan lure systemet ved å holde en kraftig magnet mot kontakten når man setter den inn i veggen, er diverse tråder om det her et sted.

nofuelno

Sitat fra: emil på fredag 11. juli 2014, klokken 21:53
Disse bilene er vel levert med en "intelligent" lader som vet når den kan lade med 14A og når den ellers må lade med 8A. Mye dårlig informasjon fra selgere om at det krever denne spesielle kontakten til en 1000-lapp for å få ladet med 14A og disse finnes i prinsippet ingen steder.

Man kan lure systemet ved å holde en kraftig magnet mot kontakten når man setter den inn i veggen, er diverse tråder om det her et sted.
Den finnes her og koster 599,- : http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/greenup-220v-kontakt-#product
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

TextheNorse

Takk for alle svar.

Da er ett støpsel bestilt, og jeg gleder meg til å kunne lade på mer enn 8 amp.

Elmo

Les denne tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10397.msg  TextheNorse.

Det du trenger en bare en magnet. Den Danske veggkontakten du har kjøpt nå funker ikke (tror jeg - med mindre den har en innebygget magnet da)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

nofuelno

Sitat fra: X-Trail på fredag 11. juli 2014, klokken 17:34
Tror nofuel.no har :)
Nå er den igjen på lager i forbedret utgave, men importør har satt opp prisen med 200,-
Den nye varianten har tettere kapsling samt at den nå har "ekte Schuko" kontakt.
http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/greenup-220v-kontakt-#product

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

TextheNorse

Har fått elektriker til å montere opp kontakten som jeg kjøpte fra nofuel.

Nå lades det på 14 amp for alle penga....

Veldig fornøyd med kortere ladetid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA