Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakdekk slitt ut etter 50 dager, 4000 km.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 30. juli 2014, klokken 14:26

« forrige - neste »

Ohm

#150
Er hurtiglader på Ottestad ved Hamar. Noen km omvei, men eneste mulighet for ccs.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

QM1

Her er to langturer jeg fikk i julen:
22.12.14 er Hamar - Drammen, langs E6/E18, ACC 90KM/t. Hurtigladet på  McD Gardermoen. Hadde 30km igjen på GOM da vi kom til McD, og ladet til ca 85 %. Det var 5 minus da vi startet i Hamar og 1 minus ved ankomst Drammen. Fikk noe kø gjennom Oslo. Startet med forvarmet bil og kjørte i ECO, men byttet til normal etter noen mil når jeg skjønte at rekkevidden ikke ble noe problem, 20 grader kupe temp. Ved ankomst Drammen hadde vi 35 km igjen på GOM. Vi var to voksne og et barn, med bagasje for hele julen og masse julegaver.

03.01.15 er Hokksund - Hamar, altså nesten samme rute tilbake bare litt lenger. ACC på 90KM/t. Startet i ECO og gikk over til Normal rundt Asker. 20 grader kupe temp. Siden McD Gardermoen gikk i stykker i julen ble det KIWI Kløfta som ladet oss halveis. Vi hadde 17km igjen på GOM da vi kom dit, ladet til 86%. Hadde 11km igjen på GOM ved ankomst Hamar. Igjen var vi 2 voksne og et barn, med bagasje og julegaver vi hadde fått :D Utetemp var 2 minus i Hokksund og 7 minus i Hamar. Ingen kø gjennom Oslo på denne turen.

Alt i alt var vi kjempefornøyd med turen, men hadde det vært noe kaldere måtte vi lagt inn en ladestans til. Blir en veldig safe tur når Statoil på Minnesund får Combo lading, skal vistnok skje ila første kvartal 2015. Det var første langturen vår, så vi var ganske spent på hvordan det ville gå, men bilen infridde de forventingene jeg har fått av å lese forumet her. Samboeren min hadde med seg et pledd til bena, da hun har litt høyere krav til komfort en meg ;)
Erfaring er at det er lurt å lage seg en plan A og en plan B for lading. I tillegg følge med på Fortum sine Facebook sider, og ladekartet de har på hjemmesidene sine, hvor du kan se hvilke ladestasjoner som fungerer. I tillegg til dette var LadeNå! appen grei for å navigere seg frem til KIWI Kløfta, da jeg ikke var kjent i området. Appen har en tast som tar deg rett til Google maps med kjørebeskrivelse.
Og som du skriver Ohm, skulle vi fortsatt videre hadde det blitt lading på KIWI Ottestad(Ikke Ottar) rett før Hamar, da hadde vi lett kommet oss til Lillehammer.
e-Golf 2015 uten VP, 11.000km 31.08.15, fornøyd så langt.

Ohm

Bra tur dette. Ble autokorrektur på iPad som gjorde om Ottestad til Ottar.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

kristov

Noen som har praktisk erfaringer med forskjell i rekkevidde med og uten varmepumpe?

Langangen

Rolig kjøring og ca 17 grader, det laveste jeg har vært  :)
E-Golf 2015 mod
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

Ohm

Hvilken modus kjørte du i? Har du VP?
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

bno

#156
Golf uten VP. Laveste forbruk i dag ved 12 grader snitt fart over 3 mil 37Km. forbruk 10.6/100Km Eco kjøring og kombinasjon av aktiv rekup og ACC. Byttet noe mellom B og D drive og seiling der det var hensiktsmessig.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

arild777

#157
11- 14 grader , sol og tørre veier. Normal modus og 22 grader auto på varme. Ikke varme pumpe

Langangen

Sitat fra: Ohm på mandag 20. april 2015, klokken 23:14
Hvilken modus kjørte du i? Har du VP?

Med varmepumpe og i normalmodus, var mest kjøling som gikk denne dagen. Inkludert 2 stopp...
E-Golf 2015 mod
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

hottentott33



Min første tur med e-Golf og VP, normalmodus hele veien, noe annet ville vært juks :) Jeg kjørte stort sett veldig forsiktig og det var kun ett stopp på halvvegen, og jeg hadde nok kanskje forventet litt lavere, men siden batteri og motor er spellnytt, trenger det kanskje litt tid før en oppnår optimale verdier?
Samt at jeg nok trenger å bli litt mer vant med bilen, ligger nok litt der også, men uansett interessant å se hvordan mine tall er i forhold til andre :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

tallyho

Sitat fra: hottentott33 på lørdag 09. mai 2015, klokken 00:24


Min første tur med e-Golf og VP, normalmodus hele veien, noe annet ville vært juks :) Jeg kjørte stort sett veldig forsiktig og det var kun ett stopp på halvvegen, og jeg hadde nok kanskje forventet litt lavere, men siden batteri og motor er spellnytt, trenger det kanskje litt tid før en oppnår optimale verdier?
Samt at jeg nok trenger å bli litt mer vant med bilen, ligger nok litt der også, men uansett interessant å se hvordan mine tall er i forhold til andre :)
Ikke ille dette, med ny bil, og 7,5 gr. Når drivlinja går deg til tipper jeg du ser 13-tallet. Lufttrykk har du sikker kontroll på. Hvis ikke kan det være litt å hente på å øke til 3 bar.

Gratulerer med ny bil, forresten!
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

hottentott33

Sitat fra: tallyho på lørdag 09. mai 2015, klokken 11:52
Ikke ille dette, med ny bil, og 7,5 gr. Når drivlinja går deg til tipper jeg du ser 13-tallet. Lufttrykk har du sikker kontroll på. Hvis ikke kan det være litt å hente på å øke til 3 bar.

Gratulerer med ny bil, forresten!

Takk for det :)
Ja, jeg er egentlig godt fornøyd, jeg hadde godt med varme hele veien attpåtil (de eneste gangene jeg sitter og fryser når jeg kjører er når en teknisk feil tvinger meg...), ellers noenlunde normal kjøring. Dekktrykket har jeg faktisk ikke fått sjekket ennå, det er vel standard trykk tenker jeg, men skal sjekke etterhvert og evt øke litt.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Stikkkontakt

13,2 kw/100km i går. Syns det er bra siden vi fremdeles har 1-sifret antall grader. Veiene jeg kjørte på er heller ikke ideelle. Mye svinger og opp og ned. Om jeg bevisst prøver når temperaturen er 15 grader, tror jeg bestemt at jeg skal kjøre oppgitt rekkevidde med bilen min.
Legg forresten merke til signalet på telefonen. Sånn ser det ut når man har Premium BT og WLAN i bilen.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

hottentott33

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 10. mai 2015, klokken 18:53
Legg forresten merke til signalet på telefonen. Sånn ser det ut når man har Premium BT og WLAN i bilen.

Har du byttet enheten under passasjersetet til en sak som har premium bluetooth eller er det importbil?  :)

2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

grorudklovnen

Rundt 14 ser ut til å være standarden i disse dager (med fullastet bil).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA