Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakdekk slitt ut etter 50 dager, 4000 km.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 30. juli 2014, klokken 14:26

« forrige - neste »

Sirup

Her er mitt forbruk etter å ha kjørt med e-Golf i nesten en uke. 19.9kWh/100km, er ikke det veldig høyt?
Kjører i normalmodus, men bruker regenereringsgirene i D valget aktivt før bremsing og i nedoverbakker.

VW e-Golf
Tesla Model X75

grorudklovnen

ca. 500 km og snitt ca. 20kwh i løpet av siste uken er omtrent det samme jeg har fått på min egolf.

Ohm

Med god fyring bruker du lett over 20 kWh /100 km. Regn og våt veibane er også med på å dra opp forbruket.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Gordon Retriever

Sitat fra: Askøy på søndag 23. november 2014, klokken 20:12
19.9kWh/100km, er ikke det veldig høyt?
Kjører i normalmodus, men bruker regenereringsgirene i D valget aktivt før bremsing og i nedoverbakker.

Du har også varmet opp kupeen i nesten 18 timer, så veldig høyt synes jeg ikke det var. :)

poskare

#124
Her er forbruk mellom Tønsberg og Drammen:

Lånte Møller Tbg's eGolf.
Modus: eco mesteparten av strekningen.
ACC:på
A/C: Av Temp:22grader

Dag1: ACC:100km/t     
Dag2: ACC:110km/t

Thomas Parsli

Dag 2 hadde du et snitt på 66km/t men kjørte med ACC instilt på 110km/t -har du noen indikasjoner på hvor mye av strekningen du kjørte over 80km/t?

18.9kWh/100km er utrolig bra i 110km/t men ganske dårlig i 66km/t.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

poskare

De er viss kommet i omvendt rekkefølge. Bilde 1 er dag 2 osv... :)

grorudklovnen

På Liertoppen så viste fartsmålingen over E18 at 110 km/t med cruise på er lik 102 km/t "real life". Nøyaktigheten er vel bedre i lavere fart.

Skal du teste ekte 110 så må du da faktisk sette cruisen på 120.

poskare

Det er alltid avvik på speedometer, tror jeg aldri har sett noen bil med 100% korrekt hastighet.

Thomas: Det er dessverre ikke mulig å holde 110km/t fra Tbg sentrum til Drammen sentrum, så det er jo selvsagt totalforbruk fra sentrum til sentrum...

grorudklovnen

Idag krysset jeg riksgrensen og hurtigladet på Ørje. Forbruket så slik ut:

Ohm

Langtur i dag, 12 mil med 2 timers lading midtveis. 5 i bilen og 8 minusgrader. Normal modus og 22 grader i bilen. Kun motorvei i 110.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

valvolainen

#131
Testet eco og eco+ modus idag.  (lånebil, ikke fått vår enda)
Kjørte en tur på ~4,6 mil og tilbake igjen. Nyladet batteri, forvarmet bil ved start, eco+ første del.
Brukte cc 90 / 80 på motorvei (en mil eller halvannen), halve strekket i 90.
Ellers fulgte jeg trafikken på småveiene.

På tur ned igjen kjørte jeg på eco, 18 grader på klima, ac av, ingen cruise.
kjørt kun med seiling, unntaksvis inni kryss / rundkjøringer der kraftigere brems måtte til vippet jeg giret ned i B og regnererte.
Det er ca. 80 høydemeter i stigning fra  start til stopp, så eco+ kostet litt i høydetillegg.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Råde

En liten digresjon: hva i all verden mener de med forbruk fra og med lading?
Med???..
e-Golf | X75D

Ohm

Sikkert litt Googletranslate. Like ille som rekuprasjon.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

torgrand

En god tur i dag... 100 km med 20 i rest når jeg parkerte.
Mesteparten på motorveien med 95km/t på cc

Eco+ hele veien ca 5 grader ute...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA