Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakdekk slitt ut etter 50 dager, 4000 km.

Startet av indis, tirsdag 29. juli 2014, klokken 13:33

« forrige - neste »

indis

Er det flere som ikke har fått kontakt med bilen via Tesla-appen det siste døgnet?

cra

Det har gått greit for min del (litt treigere enn vanlig pga at den nå får lov til å sove). Sjekk at 3G i bilen fortsatt er aktivt; det er for tiden et forholdsvis utbredt problem at bilen mister 3G, og skjermen må resettes (hold inne begge scrollhjulene til den restarter).

Det kan hende at det vises som at du har f.eks. 3 streker på 3G-dekning, men det står ikke 3G foran. Ta evt. en restart og vent noen minutter for å se om det hjelper.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Min ramlet ut i løpet av ettermiddag/kveld i går. Har endelig fått tid til å sette bilen på verksted for å fikse skade på bakfangeren etter en lei tildragelse med helt ny bil (se link nederst). Hadde tenkt å kjøre Visible Tesla for å forsikre meg om at det ikke ble tatt noen kjekke "prøveturer", men jeg får altså ikke opp forbindelsen igjen.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14049.0.html

indis

Takk cra, det var manglende 3G som var problemet.

Det er helt nødvendig med kontakt for å slippe 42 grader i bilen når man skal kjøre..

cra

Sitat fra: indis på onsdag 09. juli 2014, klokken 15:46
Takk cra, det var manglende 3G som var problemet.

Det er helt nødvendig med kontakt for å slippe 42 grader i bilen når man skal kjøre..

HElt klart. Satser på at dette er en midlertidig problemstilling; det så ut til at den kom (for min del) etter siste oppdatering, så jeg håper den neste bøter på problemet. Jeg har forøvrig hatt mindre bortfall av 3G etter at jeg slettet destinasjoner fra Navi, og slo på sove-modus. Jeg aner ikke om det er dette som faktisk hjelper, men eksperimentet pågår enda, med lovende resultat. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

teslaman

Det er ganske frustrerende å hverken ha oppegående  gps eller kontakt via app! Greit at man må resette men problemet  det dukker jo opp etter 2 dager igjen! Hva gjøres fra Teslas side? Håper de leser dette!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Øggen

De er på saken. Fabrikken og folk fra Holland hadde møte med Telenor forrige uke. Nettet er litt av ankepunktet.

Tuxedo

Jeg lurer på hva i all verden dette 3G problemet kan være, siden jeg selv ikke har merket noe som helst til det, selv med siste 5.9 oppdatering.  Derfor er min foreløpige hypotese at dette har med bilene (mange av dem) å gjøre, og ikke bare Telenor.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

cra

Sitat fra: Øggen på onsdag 09. juli 2014, klokken 20:20
De er på saken. Fabrikken og folk fra Holland hadde møte med Telenor forrige uke. Nettet er litt av ankepunktet.

Regnet med det, ja. :)  Det er så klart irriterende at man ikke får kontakt med bilen når man vil, ettersom man har blitt vant til å bruke funksjonaliteten (), men det er på ingen måte noen showstopper. Bilen starter jo når den skal, og går så det griner!  Hadde det vært slik at man ikke fikk startet før 3G var oppe igjen hadde det vært noe helt annet. (Ser for meg at 3G detter ut akkurat i det ferga legger til kai og bilene skal kjøre i land. DET hadde blitt dårlig reklame, det  ;D)

Ett og annet lite irritasjonsmoment ellers finnes jo også (klakking fra setebeltefestet og viskerblad som er oppbrukt etter bare noen uker, f.eks.), men summa summarum vil så langt det å kvitte seg med bilen foregå etter prinsippet "pry it from my dead hands"!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Sitat fra: cra på torsdag 10. juli 2014, klokken 11:04
"pry it from my dead hands"!  ;D
Hehe, er litt der jeg også. Så Tesla har nok gjort noe riktig  :)

Øggen


cra

Sitat fra: Muffinman på torsdag 10. juli 2014, klokken 11:09
Sitat fra: cra på torsdag 10. juli 2014, klokken 11:04
"pry it from my dead hands"!  ;D
Hehe, er litt der jeg også. Så Tesla har nok gjort noe riktig  :)

Tesla har gjort mye riktig. Det meste, vil jeg nesten tørre å si. Med tanke på hva målet deres er så er smårusk i finish ingen ting å bry seg om kontra hva de faktisk har fått til. Jeg tror de fleste av oss er godt fornøyd med bilen sånn alt-i-alt. Se så på ladenettverket vi har fått "på kjøpet". Joda, gompene liker å påpeke at vi har betalt ~15.000 for å lade. Greit nok det; med dieselbilen betalte jeg ~15.000 i året for å holde den i gang, bare i diesel. Alle de andre væskene kommer i tillegg.

I skrivende stund har jeg forøvrig kontakt med bilen uten problemer. :)  (bare sånn for å være litt on-topic også.)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Det var forresten 3G som var falt ut på min bil også mens den var hos verkstedet. Løste seg ved andre gangs reset.

sn0le

Får av en eller annen grunn lettere kontakt med bilen om jeg bruker min iPad mini enn om jeg bruker min iPhone 4S.
Begge prøvd fra sofaen på mitt WiFi-nett.
Har internett fra Get via Get Box II.
Bilen står i garasjen, med dårlig 3G-dekning.
Merksnodig....
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

hma

#14
Sitat fra: sn0le på torsdag 10. juli 2014, klokken 20:24
Får av en eller annen grunn lettere kontakt med bilen om jeg bruker min iPad mini enn om jeg bruker min iPhone 4S.
Begge prøvd fra sofaen på mitt WiFi-nett.
Kan tenke på tre mulige årsaker her.
- Det ene er ulik ulikheten i HW, dvs. at iPhone 4S v.s. iPad Mini har garantert ulikehe ytelser. Sistnevnte har trolig bedre prosessor annet chipset for WiFi pga. nyere produksjonsdato(?).
- Det andre jeg kan tenke på (som er mindre sannsynlig) er at Tesla sin MyTesla-server, som er mellom-mann mellom mobilappen og bilen, håndterer requestene fra mobilenheten/nettbrettet ulikt.
- Enhetene (iPhone 4S og iPad Mini) henger på ulike kanaler på ditt WiFi-nett, og at 4S bruker en kanal som er befengt med interferens (kanalnummer kan konfigureres/sjekkes på en del WiFi-routere).
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA