Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fortum hurtig ladere .... 9 defekt per 13:15 i dag..

Startet av kringon, mandag 28. juli 2014, klokken 11:44

« forrige - neste »

K S

Sitat fra: Ona IX på mandag 29. september 2014, klokken 20:54
Sitat fra: Selchiev på mandag 29. september 2014, klokken 19:55
Det er nok fasiten det ja, men de safer det og håper på at fabrikken øker produksjonen etter etterspørselen.

Helt ok å foretrekke stoff setene, men da mister du alle de andre fine tingene med exclusive pakken, som varmepumpen. Ville ikke anbefale deg å gå for den vanlige rent personlig, og setene blir nok mykere ved bruk,slik lær gjør. Men det er selvfølgelig bare mine meninger

Helt enig, jeg vil ikke anbefale classic utgaven. Men vet at det er flere som har gjort det! Må tenke hva man helst vil ha, skinnseter og varmepumpe eller stoffseter uten. I tillegg, når(/om) man skal selge bilen, får man igjen investeringen med exclusive eller gjør man det ikke?

En annen ting er om en heller vil investere i dunjakke og en eske med antidugg spray..... Jeg vil ha 22 grader i bilen, året rundt, og barna gleder seg til setevarme i baksetet!

Lyse skinnseter hadde ikke blitt valgt av meg, og jeg er faktisk tilhenger av stoffseter selv....men når vi prøvde Leaf både med skinn og stoff så ville jeg valgt skinn på den. På Soul krøp prisdifferansen ned til 23000 med vinterdekk (227.000 og 250.000), da var ikke Classic tema for oss.

grorudklovnen

#121
Høres ut som skinnseter er veien å gå dersom varmepumpen er lurt å ha.

terjeev

Bestilte svart med rødt tak den 19. September med levering 15. Mars, så dette blir spennende. Men blir lenge å vente, så får holde meg oppdatert på tips og erfaringer frem til da.

grorudklovnen

Er det noen av dere som har bestilt KIA nå som har eid KIA før? I så fall hvordan er forhandlerapparatet deres på service og garantisaker ?

hELgenen

Sitat fra: grorudklovnen på onsdag 01. oktober 2014, klokken 10:47
Er det noen av dere som har bestilt KIA nå som har eid KIA før? I så fall hvordan er forhandlerapparatet deres på service og garantisaker ?

Eier en KIA selv og kan opplyse følgende : Garanti - ingen problemer. Service - svindyrt. Service er faktisk nesten det dobbelte av hva VW har...Gjelder også Elbiler selv om forskjellen her er mindre ettersom service på elbiler er billig sammenlignet med fossil. Legg også merke til at Soul skal på service etter 1500 mil (Så gjør du som meg - kjører MYE (3000 ++) så er det fort et hassle med hyppig service.........

Thomas Parsli

Er ikke serviceintervallet 15.000km/12mnd da?

Hva er servicepunktene forresten?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Alfano

Sitat fra: hELgenen på onsdag 01. oktober 2014, klokken 11:52
Eier en KIA selv og kan opplyse følgende : Garanti - ingen problemer. Service - svindyrt. Service er faktisk nesten det dobbelte av hva VW har...Gjelder også Elbiler selv om forskjellen her er mindre ettersom service på elbiler er billig sammenlignet med fossil. Legg også merke til at Soul skal på service etter 1500 mil (Så gjør du som meg - kjører MYE (3000 ++) så er det fort et hassle med hyppig service.........

Hva definerer du som svindyrt?
Første service hos Kia koster kr. 2500,- og skal tas hver 1500 mil, stort sett alle mine servicer tatt på fosil biler koster gjerne fra 5000,- og oppover, så jeg syntes ikke disse prisene som Kia tar her er så avskrekkende..
KIA Soul EV Black and Red Exclusive

Lars C. Krogenæs

Thomas Parsli postet et innlegg med priser på service for Leaf, for å sammenlikne med Seul.

Vi lager heller en sticky for hvert bilmerke, der vi samler priser for service på de ulike bilene.

Lars

forum admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

hELgenen

Sitat fra: Alfano på onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:09
Sitat fra: hELgenen på onsdag 01. oktober 2014, klokken 11:52
Eier en KIA selv og kan opplyse følgende : Garanti - ingen problemer. Service - svindyrt. Service er faktisk nesten det dobbelte av hva VW har...Gjelder også Elbiler selv om forskjellen her er mindre ettersom service på elbiler er billig sammenlignet med fossil. Legg også merke til at Soul skal på service etter 1500 mil (Så gjør du som meg - kjører MYE (3000 ++) så er det fort et hassle med hyppig service.........
Hva definerer du som svindyrt?

For egen del brukes ordet svindyrt når servicekostnaden pr. år er 100% dyrere enn konkurrende merker.
Soul hadde en estimert kostnad på ca 2500 pr. 1500 mil. Jeg fikk opplyst 1800 for 3000 mil på e-golf. For en fossil Kia Sportage var prisen 8000 pr. 3000 mil, mens den ligger rundt 5000 for flere av konkurrentene på samme kjørelengde.  Håper svaret var avklarende.........

EspenM3

Sitat fra: hELgenen på onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:58
Sitat fra: Alfano på onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:09
Sitat fra: hELgenen på onsdag 01. oktober 2014, klokken 11:52
Eier en KIA selv og kan opplyse følgende : Garanti - ingen problemer. Service - svindyrt. Service er faktisk nesten det dobbelte av hva VW har...Gjelder også Elbiler selv om forskjellen her er mindre ettersom service på elbiler er billig sammenlignet med fossil. Legg også merke til at Soul skal på service etter 1500 mil (Så gjør du som meg - kjører MYE (3000 ++) så er det fort et hassle med hyppig service.........
Hva definerer du som svindyrt?

For egen del brukes ordet svindyrt når servicekostnaden pr. år er 100% dyrere enn konkurrende merker.
Soul hadde en estimert kostnad på ca 2500 pr. 1500 mil. Jeg fikk opplyst 1800 for 3000 mil på e-golf. For en fossil Kia Sportage var prisen 8000 pr. 3000 mil, mens den ligger rundt 5000 for flere av konkurrentene på samme kjørelengde.  Håper svaret var avklarende.........

Tror det er mer relevant å sammenligne over en periode på f.eks 6-7år eller 120.000Km. Da vil du nok se at forskjellene ikke er så store.

K S

For VW Tiquan var servicekostnaden for tre år og ca 50000 km rundt 8000. Da er pollenfilter, olje og oljefilter, bremsevæske osv osv inkludert, det blir ca 2700 per år....elbil bør absolutt være billigere, men det er klart at alle ønsker å tjene penger.

Og jeg er villig til å betale noe for å ha 7 års garanti. Det er klart at garanti er IKKE gratis, prisen, den ser vi i servicekostnadene. Hvis gjennomsnitlig servicekostnad er 4000, og en må betale 4000 x 6 servicebesøk for de første 7 år, så er det 24000....tja, for dyrt, men kanskje greit nok????
Men kjip som jeg er, ønsker jeg det billigere hvis mulig! :-)

Alfano

Sitat fra: K S på onsdag 01. oktober 2014, klokken 15:17
Men kjip som jeg er, ønsker jeg det billigere hvis mulig! :-)

Hva koster ikke en VW Tiguan i forhold til en Soul.... det er jo måter for hvor kjip en ønsker og være.
er nok enig att man ønsker så billig bil med mest utstyr så mulig, samt billig service så mulig, mange ønsker og så og bestille sin ladestasjon fra utlandet, for der får man den for 1000,- kr. billigere en i Norge.....

Men for meg så handler det også om garanti, service på en merkehandler, og ikke minst en og prate med om jeg trenger det, alt dette koster desverre litt mer, men tror nok mange velger og betale litt mere for dette, ihvertfall gjør jeg det...
KIA Soul EV Black and Red Exclusive

K S

En Tiquan koster vel det samme som en Soul EV hadde kostet med avgifter  ;D

Jeg betaler selvsagt også prisen for BÅDE å holde en bil trygg og sikker OG for å beholde en av de beste garantiordningene en kan få i 2014! Når i tillegg bilen er den tøffeste en kan få i dag, ja da er det jo bare fryd og gammen! :-)

EspenM3

Sitat fra: K S på onsdag 01. oktober 2014, klokken 15:17
For VW Tiquan var servicekostnaden for tre år og ca 50000 km rundt 8000. Da er pollenfilter, olje og oljefilter, bremsevæske osv osv inkludert, det blir ca 2700 per år....elbil bør absolutt være billigere, men det er klart at alle ønsker å tjene penger.

Og jeg er villig til å betale noe for å ha 7 års garanti. Det er klart at garanti er IKKE gratis, prisen, den ser vi i servicekostnadene. Hvis gjennomsnitlig servicekostnad er 4000, og en må betale 4000 x 6 servicebesøk for de første 7 år, så er det 24000....tja, for dyrt, men kanskje greit nok????
Men kjip som jeg er, ønsker jeg det billigere hvis mulig! :-)

Samme som for en Kia Sportage omtrent altså.. Så hvorfor er da 8000 på Sportage ille over 3år/50.000Km, mens samme sum er "rimelig" på en Tiguan?

Ikke relevant i forhold til dette, men for de fleste er nok serviceintervall på 15.000Km med en snittpris på Kr.2.000,- til å leve med.. Og skal man ha et sted å gå til OM det skulle skje noe med bilen så er det vel greit at forhandleren tjener såpass med penger at den kan eksistere og...

grorudklovnen

hm. Jeg sendte en hyggelig mail på mandag til KIA selgeren med spørsmål om leveringstid. Ingen svar fortsatt. Er det normalt hos KIA ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA