Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zoe Brukererfaringer

Startet av Teslaguten, lørdag 26. juli 2014, klokken 23:26

« forrige - neste »

Bjoris

Skal lade på SC i morgen for første gang, har slitt litt med at den ikke kobler seg sammen med UMC i det siste så er litt spent. Kan bli en lang tur uten SC, er det noe alternativ ved SC stedene om noe svikter? Rød ind kontakt feks?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Breezec

Sitat fra: bjoris på torsdag 10. juli 2014, klokken 09:45
Skal lade på SC i morgen for første gang, har slitt litt med at den ikke kobler seg sammen med UMC i det siste så er litt spent. Kan bli en lang tur uten SC, er det noe alternativ ved SC stedene om noe svikter? Rød ind kontakt feks?
Ikke alternativer fra Tesla, men andre leverandører kan jo ha i nærheten, spørs hvor du skal lade.
2017 X75D Levert desember
2014 S85 Levert juni

Muffinman

Grønn kontakt har 22KW ladere utplassert forholdsvis tett i deler av landet. Ladekortet koster en femtilapp, deretter betaler du ikke noe før du må lade. Og prisen er OK. Et slik kort er smart å ha i hanskerommet uansett.

Bjoris

Tesla skulle satt opp noen 400-16 uttak til nødlading på alle laderene tenker jeg, men det går nok fint. Jeg har kort fra Grønnkontakt og Forturum eller hva de nå het samt Kirkbø settet og type to ladekabel så jeg er rimelig bra forberedt:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Henning76

Sitat fra: Muffinman på torsdag 10. juli 2014, klokken 10:06
Grønn kontakt har 22KW ladere utplassert forholdsvis tett i deler av landet. Ladekortet koster en femtilapp, deretter betaler du ikke noe før du må lade. Og prisen er OK. Et slik kort er smart å ha i hanskerommet uansett.

Fortum (Charge & Drive) har samme opplegg. Brikken deres og Grønn kontakt sitt kort ligger fast plassert i hanskerommet mitt. Men jeg er lykkelig over at Tesla bygger Superchargere i den farten de holder på med nå om dagen.

Får de på plass en ekstra en en plass i Vestfold/Sørtelemark så er 99% av min bilbruk i året dekket av Superchargere :)
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

smurf

Kjekt med RFID fra GrønnKontakt som back-up løsning så man kan lade med deres type 2 flexilader. Noen som har testet og vet hvordan de beregner kostnaden. Måler de per minutt eller er det for påbegynt time?
Hvis man f.eks. lader 1 time og 2 minutter (og timepris 30 kr). Betaler man da 30 +2*(30/60)=31 kr eller betaler man for 2 hele timer, 60 kr?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

smurf

Fått svar fra kundeservice. Man betaler per påbegynte time. Så hvis du lader 1 time og 1 minutt er det dårlig deal siden du blir belastet 2 timer.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

E_S

Er det virkelig mulig å lage en så idiotisk betalingsmodell i 2014? Utviklingen har kommet lengre enn at det er nødvendig å gjøre slik, så da må det være viljen det står på..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

petersv

Med en pris på 30kr/h kan man ikke klage... Skjerpings!

E_S

Pengene er uansett småpenger i forhold til det det koster å tanke fossilbilen, så det er greit nok, men det overrasker meg bare at de har en så lite kundevennlig løsning når det er akkurat like enkelt å tilby betaling for forbrukt tid. Sånn det er nå må man stå og passe på at man får koblet fra/avsluttet før det går over til ny time for å ikke bli "snytt". Skulle tatt seg ut om fossilpumpene hadde rundet av opp til nærmeste 100-lapp hver gang man tanker, det blir nesten det samme..

2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

OddB

Ja det er en stund siden ordningen med "påbegynt tellerskritt" gikk inn i historien.
I bunn og grunn ligger skylden for dette rotet med betalingsordninger hos det offentlige. Det burde ha vært utarbeidet retningslinjer for prissetting, og laget en felles betalingsordning for lenge siden. De har klart det med bombrikkene, hvorfor er det ikke mulig å få til på elbilladere ??
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

RaBalder

Prismodellen setter leverandøren. Også kan man ha en mening om den og "hyle opp i kor".


I praksis får man sørge for at man utnytter det til sin fordel.
F.eks. bare lade i 59 minutter. Eller 1 time og 59 minutter.  (hvis det er påbegynt time som koster)


Synes i det store og hele man skal være glad for at det finnes et ladepunkt (det er nivået jeg er på  ::) ).
Og få noe prispress på lading tror jeg tilhører litt frem i fremtiden.

OddB

Sitat fra: RaBalder på lørdag 02. august 2014, klokken 13:44
Prismodellen setter leverandøren. Også kan man ha en mening om den og "hyle opp i kor".


I praksis får man sørge for at man utnytter det til sin fordel.
F.eks. bare lade i 59 minutter. Eller 1 time og 59 minutter.  (hvis det er påbegynt time som koster)


Synes i det store og hele man skal være glad for at det finnes et ladepunkt (det er nivået jeg er på  ::) ).
Og få noe prispress på lading tror jeg tilhører litt frem i fremtiden.
Så lenge det offentlige bidrar med støtte har de mulighet til å sette premissene. Det vil selvsagt gå seg til etterhvert, men det kan ta unødvendig tid....
Tenk hvis du måtte ha hatt et eget abonnementskort for hvert bensinstasjonkjede for å få fyllt, at du betalte en pris pr påbegynte 10-liter, at du måtte sende SMSer for å åpne bensinpumpene, at du fikk belastet drivstoffet på mobilregningen din, at de fleste stasjonene bare hadde en pumpe som ofte var i ustand og at bensinstasjonene ikke var skiltet.... tenk da !
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA