Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtigladeren i Tønsberg er i ustand...

Startet av TRM, fredag 25. juli 2014, klokken 13:50

« forrige - neste »

Roma

24000 km siden 28. mars 14
Vinterdekk: Hankook W310 207 Wh/km snitt
Sommerdekk: GY 19" - 173 Wh/km snitt
Totalt snitt 184 Wh/km

Pen kjørestil med mye 60-70 soner. Ikke så mye oppvarming av batteriet, men heller scheduled lading 1-2 timer før avstart  ;)

sn0le

@amund:
Jeg pendler Kløfta-Oslo omtrent hver dag.
Noe kø, men og mye kjøring 80-110.

Kjørt siden 23/6-14: 24.788km
Snitt de siste 14.189km (Nokian R2): 221Wh/km
Snitt på 24.788km: 207Wh/km
Før det ble vinter hadde jeg et snitt på 185Wh/km fra den var ny, om jeg ikke husker feil.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

jazzwheel

10000km siden juni 2014.

Vinterdekk: 19" Hakka R2
Sommerdekk: 20" 275mm Vredestein Ultrac Vorti

Snitt: 214Wh/km

Pendler Oslo - Sandvika daglig, ca 80km/t og pen kjøring med cruisecontrol nesten hele tiden.

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

dosmont

Fikk bilen 30.03-2015
S85D 2.506 km 219 W/km (har blitt noen launcher :D ) Men har forvarmet bilen ca 50% av turene.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

RaBalder

Siden 2014-03 har jeg trillet 27000km og brukt 205 Wh/km

Sjøhyene

ca 230wh/km på ett år og 25' km. Vinteren dro opp snittet veldig, fra rundt 200 fram til novemeber ish. Men har også kjørt med skistativet på store deler av vinteren. Hastigheter på 120+ med skistativ drar opp forbruket noe voldsomt. Tror opp i mot 300wh/km ikke er urealistisk da.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Cowboystrekk

13 000 km siden desember 2013, 185 Wh\km så langt. Bruker stort sett range mode. Mye 70-soner og rolig bykjøring der jeg bor ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

F_P

Kjørt snaue 14' k siden 30. sept med Nokian R2. Snitt 223Wh/km.
Var oppe på maksimalt 227Wh/km i vinter.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

WilliamNilssen

Mitt forbruk er 222Wh/km, bil registrert mars 14 og 27.000km
Varmer alltid opp bilen når det er kaldt, om bilen er på lading eller ikke, godt å sette seg i varm bil :D. Sparer ikke på noe, har aldri brukt range mode.
Tesla S85 Perlehvit, 19", Luft, Tech, Park, Lyd, Lys, Tekstil/Sort

Cowboystrekk

Sitat fra: WilliamNilssen på mandag 13. april 2015, klokken 11:35
Mitt forbruk er 222Wh/km, bil registrert mars 14 og 27.000km
Varmer alltid opp bilen når det er kaldt, om bilen er på lading eller ikke, godt å sette seg i varm bil :D. Sparer ikke på noe, har aldri brukt range mode.
Forvarming øker ikke forbruk ;) Du bruker mer strøm, men det registreres ikke som forbruk. Jeg forvarmer og nesten alltid (unntatt når det er 10C+ ute). Det som suger mye strøm er batterivarmere som kommer på når range mode er av. Den bruker masse strøm på å gi 30 i regen. Mitt tips er å slå på range mode når man kjører uansett men forvarme uten (får da litt regen og full effekt), så slipper man å lade så ofte :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Martinius

85D utlevert 30. mars. 2030 km. En langtur på 1200 km, resten er by/køkjøring og launches 229 Wh/km. Har skrudd på range mode, energy save mode og kjørt rolig et par dager nå, og ligger da på 184 Wh/km. Greit å vite at det er mulig å kjøre energieffektivt, men ser for meg at maks forbruk er det jeg kommer til å satse på fremover. Gratis strøm, OOOWHEEE!

ksandal

3 uker gammel bil. kjørt 2500km  snitt på 228w
Har klart og kjøre den ned på 180w, men det var så kjedelig og nå kom det jo en sånn sport knapp også.. så er fornøyd med litt oppe på 2 tallet :-) gratis og kjøre, ingen vits og spare :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

B_Tesla

Jeg mener fosilbiler burde hatt et mye mer synlig forbruk. Mange biler kan lese dette, men er ikke presentert i nærheten så synlig som i Tesla. Tror mange hadde spart miljøet mye dersom de hadde sett effekten av kjørestilen sin (samt de hadde spart noen kroner). På min bil kan jeg nok velge en reduksjon på ca ca 20% bare ved å tenke litt. Det er et 20% kutt i CO2 på en fosil.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

hma

Ca 25'km med min S85 (med 19")siden juni 2014 og snitt på 205 Wh/km.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA