Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hybriddiskusjon midlertidig tråd

Startet av Lyse Tanker, torsdag 24. juli 2014, klokken 16:46

« forrige - neste »

Lyse Tanker

Skal kjøpe 2011 Leaf i Trondheim. Hva tror dere om å komme hjem på en dag. Kan man lade Chademo i Oppdal - Kvam - Lillehammer - Hamar før Oslo? Ser at avstandene blir 121 - 143 - 91,7 - 61 - 129 km. totalt 545,7 til Oslo. Er det håp? På forhånd takk og ingen skal bli kritisert hvis avstanden mellom Oppdal og Kvam blir for lang. :-)

BE

Sjekk om du får lånt deg en 16A ladekabel dersom dette ikke følger med bilen. Da vil et par timers stopp på det lange strekket kjøpe deg 30-40 km.

God tur :-)

Edit : Jeg bor på Nordjæren, hvis ikke kunne du selvsagt lånt kabel av meg for turen. Forundrer meg ikke om det er noen som kan låne deg en kabel dersom du sier ca hvor du bor.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Lyse Tanker

Takk for svar. Vet ikke foreløpig ikke hvilken type lader som følger med, skal sjekke. Bor i Askim øst for Oslo.

Gordon Retriever

Hvor har du hurtiglader på Oppdal fra?

Jeg vet at det planlegges en Transnovastøttet Chademo/CCS i regi av Grønn Kontakt ved Oppdalsporten nord for Oppdal, men jeg trodde den befant seg noe fram i tid. ???

Lyse Tanker

Ja, det var det jeg også lurte på da selger nevnte Oppdal som en ladeplass på vei sydover. Kanskje det er snakk om en saktelader?

Gordon Retriever

Jeg tror faktisk ikke det er offisielt registrerte ladestasjoner i det hele tatt på E6 mellom Støren og Kvam... :o

Det beste tipset ditt er sannsynligvis å satse på 16A saktelading på serverings- og overnattingssteder. Campingplasser har som regel tilgjengelige strømuttak.

Trond Arve

Må nok bruke hele dagen fra Trondheim til Oslo, se Oslo - Trondheim med Leaf. Det tar lang tid å komme seg over Dovre, vil anta 6-10 timer 16A-lading ettersom det ikke finnes hurtigladere.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Strømbil

På denne distansen ville jeg betalt noen kroner for å få fraktet bilen nedover.
Vet det planlagt chademo-lader både på Berkåk og Oppdal, men dette er kun under planlegging ennå. Etter Trondheim er Kvam nermeste hurtiglader sørover, tror du vil trenge 2 sakte-ladinger på den strekningen. Selv om det bare er 26mil, så vil turen opp til Dovre suge batteri.
Svart Nissan Leaf 2013.

Lyse Tanker

Takk for innspill! Er det noen som har kjørt Oppdal - Kvam 143 km i et strekk med Leaf 2011? Da kunne vi jo overnatte på Oppdal. Selv om det er stigning som er det også mye nedover. Hva tror dere?

Lyse Tanker

Ser at det bare er ca. 50km fra Oppdal til Høydesteinen 2 km før Hjerkinn som skal være høyeste sted på E6 over Dovrefjell.

Trond Arve

Sitat fra: Lyse Tanker på mandag 07. juli 2014, klokken 13:44
Takk for innspill! Er det noen som har kjørt Oppdal - Kvam 143 km i et strekk med Leaf 2011? Da kunne vi jo overnatte på Oppdal. Selv om det er stigning som er det også mye nedover. Hva tror dere?
Ikke umulig. Rolig fart uten varmeapparat, ingen motvind eller regn, ikke for kaldt og mye luft i dekkene så skal det gå. Jeg ville tatt sjansen 8) I verste fall får du spørre pent om strøm på Dombås eller noe sånt.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Svein el-freak

Kjørte Røa-Hitra i påsken 624km 28 timer,- 2 timer sommel
Røa, Hurtiglader Minnesund, 1 time type2 16a Rudshøgda, Hurtiglader Strandtorget Lillehammer,
Kvam 5 timer 16 amp stikk på baksiden av en skole, Dovre:1 time på 10a, Dombås 6 timer 16a ved siden av statoil(står som offentlig, men er privat...). Oppdal 3 timer 16a med medbrakt byggskap 32a blå bak brakkeriggen til veivesenet ved skiferhotellet, orkanger hurtiglading, hitra

Kjører samme turen til fredag, litt annen rute.
Klarer akkurat røa - gjøvik med gammel leaf (13 mil)Gjøvik hurtiglader, Lillehammer hurtiglader, Kvam: hurtiglader er åpnet, topplader antagelig med type 16a om det finnes der, Dombås 3 timer 16a slik at jeg kommer meg til Oppdal, Oppdal 4 timer eller 10 streker holder til Orkanger.

Synd Kiwi ikke har satt opp hurtiglader på Dombås!!!!
Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

Electric

Kiwi Dombås kunne gjort seg rimelig reklame på en lader der ja - jeg har gjort samme tur - ble 1 privatlading mer enn hva du gjorde fra Trh til Oslo. Det var en 2011-leaf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA