Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SuperChargers i Danmark

Startet av Gordon Retriever, onsdag 23. juli 2014, klokken 23:21

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Listen over tilleggsutstyr til e-Golf er ikke spesielt lang, og det er lett å krysse av for det meste.

Men hvis du skulle spesifisere en nøktern e-Golf, hvilke tilvalg ville du absolutt ikke vært uten? (For enkelthets skyld kan vil holde metallic lakk utenfor.)

Her er mine forslag:


  • Lys- og siktpakke: Ny bil uten regnsensor? Nei, tror ikke det.

  • Ventepumpe, ehrr, jeg mener varmepumpe!

  • En eller annen form for parkeringshjelp - men hvilken?

Hva er dine valg?

Råde

Det er jo nettopp det at listen er kort og momsen er borte, så det blir ikke så voldsomt selv om man går berserk. Dropper man skinn så er det ikke mye kostbart igjen.

Enig med lys og sikt. Sensorer må med (og hvis man er nøktern og snur på krona så lar man hjelpen være). I tillegg ville jeg hatt med ryggekamera, rett og slett fordi bilen er pip stille slik at unger ikke hører den. Jeg må slå et slag for keyless. Har det på nr-en-bilen nå og har rett og slett lært meg å ikke leve uten. Ta opp nøkkelen for å låse opp og starte? For et slit... Ventepumpa er jo diskutert opp og ned. Nøktern liste blir derfor:

Lys og sikt (1500)
P-sens (4200)
Ryggekamera (1600)
(Keyless) (2900)
e-Golf | X75D

shb

Hei.
Ble anbefalt parkerings assistent i stedet for sensorer, fikk da med assistenten på kjøpet til 5500.-
Håper e-Golfen låser seg selv :). Det gjør Teslaen, men Leafen gjør det ikke, den må en trykke på nøkkelen eller på dørhåndtaket. For å låse opp/låse.
Valgte el inn klappbare speil 1200, det er mange parkeringsplasser som er veldig trange. Da er det greit å kunne legge inn speilene. Med el biler blir det mer "trafikk" rundt bilen, da en skal koble til og fra ladekabler når en har behov for det. Virker som plassene er merket opp etter trillingene. Mange er bare å gi opp med Teslaen, den er 219 fra speil til speil.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

torgrand

Det eneste jeg dropper er alarm...
Resten bør man nesten ha på en slik premium bil ;)

Jeg er også veldig glad i Keyless og har vendt meg veldig til det i Volvoen min. Problemet med demo-golfen var at nøkkelen måtte frem for å løse ut ladekabelen, så da er den ikke helt Keyless likevel...

anna


Sense

Sitat fra: shb på lørdag 05. juli 2014, klokken 09:54
Hei.
Håper e-Golfen låser seg selv :). Det gjør Teslaen, men Leafen gjør det ikke, den må en trykke på nøkkelen eller på dørhåndtaket. For å låse opp/låse.

Ulempen med funksjonen der bilen låser seg selv er at det er lett å glemme nøkkelen i bilen man ikke trenger den i tenningen. Idet du går fra den, har den låst seg selv med nøkkelen inni. Da er det bare å folde hendene, ta en kort bønn, og håpe at dørene lar deg åpne bilen med keyless-funksjonen.
(Snakker av erfaring....)


Øyvind.h

Sitat fra: Sense på torsdag 10. juli 2014, klokken 00:28
Sitat fra: shb på lørdag 05. juli 2014, klokken 09:54
Hei.
Håper e-Golfen låser seg selv :). Det gjør Teslaen, men Leafen gjør det ikke, den må en trykke på nøkkelen eller på dørhåndtaket. For å låse opp/låse.

Ulempen med funksjonen der bilen låser seg selv er at det er lett å glemme nøkkelen i bilen man ikke trenger den i tenningen. Idet du går fra den, har den låst seg selv med nøkkelen inni. Da er det bare å folde hendene, ta en kort bønn, og håpe at dørene lar deg åpne bilen med keyless-funksjonen.
(Snakker av erfaring....)
Om man ikke trenger nøkkelen i tenningen, hvorfor skal man da ta den frem og legge den fra seg i bilen? Hvorfor ikke bare beholde den i lommen?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

shb

Ja. Den skal være i lomma. Ikke noe problem. Eneste er ulåst Leaf av og til.
Ble litt skuffet, selger ringte og sa:
Kunne ikke levere grått skinn og Ambiente belysning. Skulle en ha lys, måtte en bytte til svart skinn.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Råde

Mer til spekulasjonsbørsen. Her et lanseringsbilde av GTE. Panoramatak på gang til e-Golf?
e-Golf | X75D

Kjell Leaf

Sitat fra: Sense på torsdag 10. juli 2014, klokken 00:28
Sitat fra: shb på lørdag 05. juli 2014, klokken 09:54
Hei.
Håper e-Golfen låser seg selv :). Det gjør Teslaen, men Leafen gjør det ikke, den må en trykke på nøkkelen eller på dørhåndtaket. For å låse opp/låse.

Ulempen med funksjonen der bilen låser seg selv er at det er lett å glemme nøkkelen i bilen man ikke trenger den i tenningen. Idet du går fra den, har den låst seg selv med nøkkelen inni. Da er det bare å folde hendene, ta en kort bønn, og håpe at dørene lar deg åpne bilen med keyless-funksjonen.
(Snakker av erfaring....)
Jeg tror ikke den låser seg hvis nøkkelen ligger i bilen.
Her om dagen jeg og kona var ute en tur med Leaf'en skulle jeg låse døren da vi forlot bilen. Jeg hadde nøkkelen i lomma og trykket på knappen utvendig på dørhandtaket for å låse, men det kom bare piping og bilen ville ikke låse seg. Det viste seg at kona hadde vesken sin stående i bilen og oppi der var hennes nøkler. Bilen kunne altså ikke låses fra utsiden så lenge det befant seg nøkler inni bilen.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Bawler

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 10. juli 2014, klokken 18:25
Sitat fra: Sense på torsdag 10. juli 2014, klokken 00:28
Sitat fra: shb på lørdag 05. juli 2014, klokken 09:54
Hei.
Håper e-Golfen låser seg selv :). Det gjør Teslaen, men Leafen gjør det ikke, den må en trykke på nøkkelen eller på dørhåndtaket. For å låse opp/låse.

Ulempen med funksjonen der bilen låser seg selv er at det er lett å glemme nøkkelen i bilen man ikke trenger den i tenningen. Idet du går fra den, har den låst seg selv med nøkkelen inni. Da er det bare å folde hendene, ta en kort bønn, og håpe at dørene lar deg åpne bilen med keyless-funksjonen.
(Snakker av erfaring....)
Jeg tror ikke den låser seg hvis nøkkelen ligger i bilen.
Her om dagen jeg og kona var ute en tur med Leaf'en skulle jeg låse døren da vi forlot bilen. Jeg hadde nøkkelen i lomma og trykket på knappen utvendig på dørhandtaket for å låse, men det kom bare piping og bilen ville ikke låse seg. Det viste seg at kona hadde vesken sin stående i bilen og oppi der var hennes nøkler. Bilen kunne altså ikke låses fra utsiden så lenge det befant seg nøkler inni bilen.

Kan se mer her :)

Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Gordon Retriever

Sitat fra: shb på torsdag 10. juli 2014, klokken 07:41
Ble litt skuffet, selger ringte og sa:
Kunne ikke levere grått skinn og Ambiente belysning. Skulle en ha lys, måtte en bytte til svart skinn.

Du må ikke bytte til svart skinn:  Alle interiørfarger bortsett fra Shetland kan leveres med ambientebelysning.  Noe med at det blålige lyset ikke harmonerer med det lysegrå skinnet?
Ellers skjønner jeg godt du ble skuffet.

Etter å ha studert tekstilinteriøret i e-Golf har jeg faktisk begynt å lure på om skinnseter bør være med.  :o


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA