Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vedarende ulyd fra bremser

Startet av LGF, onsdag 23. juli 2014, klokken 20:18

« forrige - neste »

veronica

Sitat fra: egolf89 på lørdag 12. juli 2014, klokken 21:25
Hvor lang tid tok det fra produksjonsuke til dere hadde bilen hjemme?

Jeg hadde produksjonsbekreftet uke 29. Skal hente den til torsdag:-)

Råde

Sitat fra: e-Golfer på tirsdag 29. juli 2014, klokken 14:40
Råd til de som skal kjøre: Dropp Lane-Assist.

He he. Håpløst på landevei, men kan være ok på motorvei.
e-Golf | X75D

Carl

Jeg er strålende fornøyd med lane assist og bruker den hele tiden, men det skal også sies av vegmerkingen der jeg kjører til daglig er veldig bra samt at det er slake svinger.

Anbefaler alle å ta med lane assist
Sande i Vestfold
Dyp sort e-Golf

dso

Jeg fikk min e-Golf forrige torsdag. Bilen skal brukes til pendling mellom Hønefoss og Oslo, 68 km hver vei. Jeg har nå kjørt t/r jobben i to dager, og er strålende fornøyd med bilen. Jeg kjører E-16 fra Hønefoss over Sollihøgda og videre på E-18 fra Sandvika og deretter over på Ring 3. Det er en relativt kupert vei, og jeg var spent på hva forbruket ville være. Kjøretid er rett i overkant av 1 time, snittfart 69 km og snittforbruket er 12,1 KW/H. Jeg har da kjørt i normal modus og brukt aircondition på 22 grader. Ved ankomst jobb står det at rest-rekkevidden er ca 100 km. Forbruket er omtrent helt identisk på returen fra Oslo til Hønefoss. Jeg kan lade på jobb og det tar da ca 5 1/2 time å lade batteriet til fullt igjen, hvilket betyr at jeg har fullt batteri når jeg reiser hjem samt mer enn nok rest kapasitet til å håndtere kjøring hjemme om ettermiddagen og kvelden.

Bilen er fantastisk å kjøre og både rekuperasjon og ACC fungerer utmerket. Det blir spennende å se hvordan forbruket blir når det blir kaldere, men jeg tror ikke jeg vil måtte kjenne på rekkeviddeangsten selv om jeg ikke har varmepumpe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA