Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vedarende ulyd fra bremser

Startet av LGF, onsdag 23. juli 2014, klokken 20:18

« forrige - neste »

LGF

Et kveldsbilde fra i går - måtte ut på luftetur... :D
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

LGF

Fornøyelig opplevelse å høre navigasjonsdamen opplyse om at jeg nærmet meg bomstasjon... ;D

Svg1974

Holder med fristingen nå  :o

Har du fått en føling på forbruk? Nonnekjøring, normal kjøring og som en biltyv? Blir spennende å se hva forbruk som oppnås i forhold til vw's 12.7kW.

LGF

Kjører med normal vekt på gassen. Ca 15 kWh/100 km er forbruket til nå. Jeg har da 50/50 fordeling mellom normal og Eco modus. Grunnen til lav snitthastighet er nok at jeg har tilbrakt tid i bilen for å gjøre meg kjent med innstillinger - da har den vært på og stått stille...;-)

Elmo

Sitat fra: LGF på tirsdag 08. juli 2014, klokken 06:56
Ca 15 kWh/100 km er forbruket til nå. Jeg har da 50/50 fordeling mellom normal og Eco modus.

Det var mye syns jeg, til å være nå midt på sommen.
Ref. eUp forbrukskonkurranse http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11299.0.html
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

LGF

Dette er dagens tall. Så en sort e-Golf i går - håper flere kaster seg på med info og erfaringer.

Carl

Fikk min bil i går ettermiddag ;D, pendlet tur retur Sande-Kongsberg i dag. Kjørte i normal mode og koste meg med akselerasjonen, prøvde ikke å kjøre økonomisk med andre ord.

Se bilder av forbruket under:
Sande i Vestfold
Dyp sort e-Golf

LGF

Sitat fra: Carl på fredag 11. juli 2014, klokken 22:59
Fikk min bil i går ettermiddag ;D, pendlet tur retur Sande-Kongsberg i dag. Kjørte i normal mode og koste meg med akselerasjonen, prøvde ikke å kjøre økonomisk med andre ord.

Gratulerer! Fin i sort!

Carl

Takk. Ikke så verst i hvit heller :)
Sande i Vestfold
Dyp sort e-Golf

egolf89

Hvor lang tid tok det fra produksjonsuke til dere hadde bilen hjemme?

LarryF

Min ble produsert i midten av forrige uke. Den ankom Bremerhaven på mandag, var på båten på onsdag og ankom Norge i går. Har et lønnlig håp om å hente den i slutten av neste uke! Gleder meg avsindig.
e-Golf, Pacific Blue, 2014 (uten varmepumpe)
Model X90D bestilt og bekreftet. Titan, 7 seter med AP, vinterpakke og hengerfeste

egolf89

Ok. Har du en måte å følge produksjonen på? Sånn at man slipper å gå via selger hele tiden?

Råde

Du må nok via selger hele tiden, men bare slapp av... Det har du betalt for :) På østlandet kan du regne med 3-4 uker fra prod uke til levering
e-Golf | X75D

Sinamics

Fikk min egolf Fredag 18.07
Er superfornøyd. :)

e-Golfer

Flere enn meg som har e-Golf med Lane-Assist?

Kjører på 225 dekk, og tenkte at det var da h@£$4 til sporing på denne bilen. Men så slo jeg av Lane-Assist, og vips så var alle tendenser til sporing borte. Den er så overfølsom, og gitt at den trekker i rattet, så ble det rett og slett slitsomt å kjøre med. Derfor kommer min Lane-Assist til å være deaktivert for all fremtid.

Råd til de som skal kjøpe: Dropp Lane-Assist.

Fikk forøvrig testet både skiltgjenkjenning og Fjernlys assistent i går. Begge deler virker upåklagelig. Savner dog svingbare hovedlys merker jeg når jeg kjører i mørket. Spesielt med fjernlys på gjennom venstresvinger.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA