Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Buddy - stor spenningsforskjell under lading

Startet av cra, tirsdag 06. januar 2009, klokken 22:11

« forrige - neste »

andreash

Honnør.. Den har ikkje eg fått... Men har vert innom dei andre..
Foreløpig har vel snittprisen gått ned i forhold til 33kr på grunn av at dei yngre har ein tendens til å ta 0kr..

spennande dette her..
Snart begynner vi å sjå rar oppførsel på ferga..
Når det kjem ein eldre ferjebilletør så ser du plutselig at alle elbilistane springer inn på do og gjemmer seg.. For deretter å gå opp i bilettluka til den andre billettøren å betale...

Andreas
Før: Peugeot 205 "DC AMP" Ombygd bil. (Defekt/svidd/vraket)
       Peugot Partner Postbil. (Defekt/Expl. i batteri/vraket)
Nå: Buddy 2007

cra

Jeg var borti noe lignende en gang, bare omvendt. En billetør gikk konsekvent forbi meg uten å ta betalt, selv om jeg satt med penger/kort klart i hånda. Selv en gang med bare fire biler ombord "glemte" han å ta betalt av meg. Jeg kan ikke annet enn tro at enten likte han meg så dårlig at han ikke ville ha noe jeg hadde tatt i, eller så likte han meg så godt at han ikke ville ta betalt. Uansett kjente jeg ham ikke, og det var mange år før jeg begynte å kjøre el-bil...

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Joakim Sveli

Har kjørt med Bastøferga (Moss-Horten) ved et par anledninger og har kun betalt for passasjeren. Det vil si prisen for bil inkluderer fører, og for el-bil er denne prisen kr 0,-
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Boogie

Sitat fra: ElRey på mandag 23. mars 2009, klokken 10:02
Har kjørt med Bastøferga (Moss-Horten) ved et par anledninger og har kun betalt for passasjeren. Det vil si prisen for bil inkluderer fører, og for el-bil er denne prisen kr 0,-
;D Bra!
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

trondkl

Tok ferja Mortavika - Arsvågen for andre gong sidan nyttår. Har ennå til gode å måtta betala for førar  :)

elektrolux

Heldige deg. Selv måtte jeg ut med full passasjertakst på samme strekning.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Er det noen som har prøvd dette i det siste? Er det noe de holder fast på, eller er det tilfeldig? :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Reglene er etterhvert innarbeidet, og Elbil regnes som rullestol, og er dermed Gratis. Fører må derimot betale.
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Go-carter

Haha, fantastisk :) Den er grei, da får en prøve seg med en tur over der.
TMX60D
Leaf S 2015

cra

Det er ofte mulig å kjøpe månedskort for person (Det er det i alle fall hos Fjord1 som trafikerer her på Sunnmøre), og da blir det ganske rimelig pr tur etterhvert :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Go-carter

Hmm. Svaret jeg fikk fra Bastøfosen er:

SitatDu kan kjøpe verdikort for personer. Pris for el bil er lik personbil takst

Sååå... Enten er de selvmotsigende, eller så misforstår jeg  ???
TMX60D
Leaf S 2015

cra

Det hørtes selvmotsigende ut, ja.  :-\

Ogsjå Fjord1 selger verdikort for person (bedre enn klippekort, så kan jeg ha ett kort jeg bruker både for meg selv og evt pasasjer enten det er voksen eller barn), og da er det ca 17% rabatt i forhold til å betale cash. I praksis regnes elbilen her som håndbagasje eller sykkel - det koster ingen ting å ta den med seg over, men den som "frakter" bilen må betale det samme som andre fotgjengere.

Hvis det ikke er egne månedskort på ferga kan du evt. sjekke opp hva det koster for korteste strekning på buss der ferga er inkludert - det kan bli rimeligere enn å betale direkte på ferga alikevel.
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Fikk gratis tilhenger over til Karmøy fordi der stod en Elbil oppå!

Det er positiv kundeservice, som overgikk forventningene.

Ellers har jeg sendt Elbil alene til Karmøy gratis. Nye eieren tok imot på andre siden. Heller ikke værst i disse Al kaida tider.
Stavanger:

Trond Arve

Sitat fra: Go-carter på torsdag 09. desember 2010, klokken 21:42

Er det noen som har prøvd dette i det siste? Er det noe de holder fast på, eller er det tilfeldig? :)

Jeg og min P106 seilte fram og tilbake i dag, 28.- per tur :)
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Go-carter

Ja, fikk dette bekreftet pr.tlf nå i ettermiddag. Så da var det bare en trøtt kundekonsulent på morgentimene, tenker jeg :)
TMX60D
Leaf S 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA