Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Morti_s

Sitat fra: jan-c på mandag 04. mai 2015, klokken 23:12
Sitat fra: hottentott33 på mandag 04. mai 2015, klokken 21:36
Sitat fra: jan-c på mandag 04. mai 2015, klokken 21:26
Jeg nærmer meg vel nerdestadiet, men Autopremier er nå på retur fra Drammen, neste havn er Wallhamn litt nord for Gøteborg ;)
http://www.vesselfinder.com/?imo=9131943

Jeg har lært meg VIN-nummeret utenatt etter at jeg har prøvd utallige kombinasjoner med km.stand på carnet, så jeg nærmer meg vel nerdestadiet jeg også  ;D Det er moro med masse unyttig informasjon :)
Vet du hvor bilen din var da car-net aksepterte VIN. Min ble akseptert da den kjørte om bord Autopremier i Bremerhaven ;-) men jeg fikk altså aldri noen nærmere kontakt før jeg hadde kjørt bilen hjem.

Jeg ser du skriver at vin nr ditt ikke ble akseptert før bilen ble kjørt ombord i båten.
Tror du da min også er på vei? jeg fikk av selgeren før helga vite at den stod i havna i Tyskland, og vin nr ble ikke godkjent, men plutselig Mandag var det vel så ble det godkjent og jeg begynte google litt mer og fant ut at autopremier hadde reist fra Bremerhaven, deretter var det innom Walhamm og nå står den å losser av i Drammen(webkamera) der :D blir bilene fraktet fra kaia i Drammen til Bekkelaget?

klarer ikke å få lagt til bilen i car-net for jeg treffer ikke på km :/ men håper virkelig bilen er på plass snart..
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

hottentott33

Sitat fra: Morti_s på tirsdag 30. juni 2015, klokken 22:46

Jeg ser du skriver at vin nr ditt ikke ble akseptert før bilen ble kjørt ombord i båten.
Tror du da min også er på vei? jeg fikk av selgeren før helga vite at den stod i havna i Tyskland, og vin nr ble ikke godkjent, men plutselig Mandag var det vel så ble det godkjent og jeg begynte google litt mer og fant ut at autopremier hadde reist fra Bremerhaven, deretter var det innom Walhamm og nå står den å losser av i Drammen(webkamera) der :D blir bilene fraktet fra kaia i Drammen til Bekkelaget?

klarer ikke å få lagt til bilen i car-net for jeg treffer ikke på km :/ men håper virkelig bilen er på plass snart..

Bilen er sannsynligvis på båten hvis VIN-nr blir godkjent, eller dvs. det virker som at VIN-nr blir frigjort når bilen forlater Tyskland.
Men det er slettes ikke sikkert at du klarer å få car-net opp å gå. Jeg for min del prøvde km.stand fra 4 km til 30 km veldig mange ganger uten at den ble registrert. Jeg fant etterhvert ut at km.stand var 5 km da jeg tilfeldigvis var i området da bilen ankom på vogntog til forhandler, og jeg fikk da sneket meg til å kikke inn i bilen for å få km.stand. Men selv da fikk jeg ikke registrert. Det var først en dag eller to etter dette at jeg omsider fikk registrert bilen.  For ikke å snakke om jan-c som ikke fikk registrert sin bil før etter en liten stund etter at han hadde fått overlevert bilen :)
Så du kan være heldig å få registrert bilen, men får du ikke treff mellom 4 og 15 km, så er det tvilsomt at det går. Du kan prøve igjen etter et døgn for å se, da f.eks jeg var heldig med å få registrert et par dager før overlevering, men du skal vel helst være heldig å få det til før den har ankommet forhandler (da kan du alltids få sneket deg til en liten kikk før bilen er helt klargjort noen dager før overlevering) :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Morti_s

Etter det jeg har lest rundt her så tror jeg også at de registerer vin nr når bilen forlater Tyskland ja,
skal ta en prat med selger i dag så får jeg vel høre om den står i Norge nå :D

Car-Net har jeg vel egentlig skjønt er et "dritt" program med mye feil så regner ikke få registrert meg med korrekt km stand der før kanskje ved overtagelse.
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

Morti_s

Sitat fra: Morti_s på onsdag 01. juli 2015, klokken 08:31
Etter det jeg har lest rundt her så tror jeg også at de registerer vin nr når bilen forlater Tyskland ja,
skal ta en prat med selger i dag så får jeg vel høre om den står i Norge nå :D

Car-Net har jeg vel egentlig skjønt er et "dritt" program med mye feil så regner ikke få registrert meg med korrekt km stand der før kanskje ved overtagelse.

Bilen min er med autoprogress nå (https://www.vesselfinder.com/?imo=9131943#) , den seiler inn til havnen oslo/kneppe står det. Lurer på da om vin nr blir registrert i det de forlater bilen på havna der jeg.. siden min ikke ble sendt før i dag men jeg fikk godkjent vin nr før helga.

Men pga ferie nå så ville det ta lang tid før de fikk begynt/gjort ferdig klargjøringen på bekkelaget så selger tippet kanskje rundt den 20.07 :/ alt for lenge til syns jeg da men..
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

iGolf

Sitat fra: Morti_s på onsdag 01. juli 2015, klokken 15:03
Sitat fra: Morti_s på onsdag 01. juli 2015, klokken 08:31
Etter det jeg har lest rundt her så tror jeg også at de registerer vin nr når bilen forlater Tyskland ja,
skal ta en prat med selger i dag så får jeg vel høre om den står i Norge nå :D

Car-Net har jeg vel egentlig skjønt er et "dritt" program med mye feil så regner ikke få registrert meg med korrekt km stand der før kanskje ved overtagelse.

Bilen min er med autoprogress nå (https://www.vesselfinder.com/?imo=9131943#) , den seiler inn til havnen oslo/kneppe står det. Lurer på da om vin nr blir registrert i det de forlater bilen på havna der jeg.. siden min ikke ble sendt før i dag men jeg fikk godkjent vin nr før helga.

Men pga ferie nå så ville det ta lang tid før de fikk begynt/gjort ferdig klargjøringen på bekkelaget så selger tippet kanskje rundt den 20.07 :/ alt for lenge til syns jeg da men..

Heldiggris ::)

Ja, det er lenge til, tipper vel et døgn eller to før den havner i drammen? ???

Morti_s

Sitat fra: Donya på onsdag 01. juli 2015, klokken 15:09
Sitat fra: Morti_s på onsdag 01. juli 2015, klokken 15:03
Sitat fra: Morti_s på onsdag 01. juli 2015, klokken 08:31
Etter det jeg har lest rundt her så tror jeg også at de registerer vin nr når bilen forlater Tyskland ja,
skal ta en prat med selger i dag så får jeg vel høre om den står i Norge nå :D

Car-Net har jeg vel egentlig skjønt er et "dritt" program med mye feil så regner ikke få registrert meg med korrekt km stand der før kanskje ved overtagelse.

Bilen min er med autoprogress nå (https://www.vesselfinder.com/?imo=9131943#) , den seiler inn til havnen oslo/kneppe står det. Lurer på da om vin nr blir registrert i det de forlater bilen på havna der jeg.. siden min ikke ble sendt før i dag men jeg fikk godkjent vin nr før helga.

Men pga ferie nå så ville det ta lang tid før de fikk begynt/gjort ferdig klargjøringen på bekkelaget så selger tippet kanskje rundt den 20.07 :/ alt for lenge til syns jeg da men..

Heldiggris ::)

Ja, det er lenge til, tipper vel et døgn eller to før den havner i drammen? ???

Drammen? Går rett inn til Havna i Oslo denne.. Var drammen jeg først mente de havnet også men tydeligvis blir de kjørt inn til oslo havnen, der er den i morgen kl 08 om morgenen kan det se ut som.
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

iGolf

Sitat fra: Morti_s på onsdag 01. juli 2015, klokken 15:37
Sitat fra: Donya på onsdag 01. juli 2015, klokken 15:09
Sitat fra: Morti_s på onsdag 01. juli 2015, klokken 15:03
Sitat fra: Morti_s på onsdag 01. juli 2015, klokken 08:31
Etter det jeg har lest rundt her så tror jeg også at de registerer vin nr når bilen forlater Tyskland ja,
skal ta en prat med selger i dag så får jeg vel høre om den står i Norge nå :D

Car-Net har jeg vel egentlig skjønt er et "dritt" program med mye feil så regner ikke få registrert meg med korrekt km stand der før kanskje ved overtagelse.

Bilen min er med autoprogress nå (https://www.vesselfinder.com/?imo=9131943#) , den seiler inn til havnen oslo/kneppe står det. Lurer på da om vin nr blir registrert i det de forlater bilen på havna der jeg.. siden min ikke ble sendt før i dag men jeg fikk godkjent vin nr før helga.

Men pga ferie nå så ville det ta lang tid før de fikk begynt/gjort ferdig klargjøringen på bekkelaget så selger tippet kanskje rundt den 20.07 :/ alt for lenge til syns jeg da men..

Heldiggris ::)

Ja, det er lenge til, tipper vel et døgn eller to før den havner i drammen? ???

Drammen? Går rett inn til Havna i Oslo denne.. Var drammen jeg først mente de havnet også men tydeligvis blir de kjørt inn til oslo havnen, der er den i morgen kl 08 om morgenen kan det se ut som.

OMG ::)

Heldiggris ;D

Du må bare poste mange skrytebilder inni og utenpå ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA