Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Anderskrok

Sitat fra: autostadt på tirsdag 21. april 2015, klokken 10:32
Min ble produsert i uke 13 står fortsatt på havna i Bremerhaven. :(

Ajajaj. Min ble produsert i uke 12 og jeg fikk den på fredag(Er fornøyd med bilen så langt). Kom til Norge påskeuka, dvs uke 14- 2 uker etter prod. Bestilt 15.september 14.

Det virker i det store og hele som det er bingo hvilke biler som kommer når....

elektro

Jeg har fått produksjonsuke 19, nærmere bestemt tirsdag 28. april kunne selger opplyse..? Ingen mandagsbil da i alle fall! ;D

Hvor lang tid bruker de på å produsere 1 stk. e-golf og hvor lang tid tar det før jeg har den her i Oslo tror dere? Båten over tar ca. 30 timer har jeg skjønt, men det er vel noe testing og transport til Bremerhaven, eller hva det heter, til også? Og så er det klargjøring hos Møller Erik Arnesen på Bryn.. Får jeg den til 17. mai?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Anderskrok

Sitat fra: elektro på tirsdag 21. april 2015, klokken 11:45
Jeg har fått produksjonsuke 19, nærmere bestemt tirsdag 28. april kunne selger opplyse..? Ingen mandagsbil da i alle fall! ;D

Hvor lang tid bruker de på å produsere 1 stk. e-golf og hvor lang tid tar det før jeg har den her i Oslo tror dere? Båten over tar ca. 30 timer har jeg skjønt, men det er vel noe testing og transport til Bremerhaven, eller hva det heter, til også? Og så er det klargjøring hos Møller Erik Arnesen på Bryn.. Får jeg den til 17. mai?

Flyten på min var hvertfall at den ble lakkert på fredag i uke 11, produsert ferdigen gang i uke 12(aner ikke hvor lang tid kvalitetskontrollen tok). Den kom til Norge mandag i uke 14 og ble altså utlevert fredag uke 16.

Så kan man sikkert legge til og trekke fra ei uke her og der alt etter timing med båter, belegg hos klargjøringsfolket osv osv. Min forhandler sa at e-golfene hadde prioritet hos klargjøringa men det tok jo nesten 3 uker allikevel. Varierer nok veldig, men er redd for at du er uten elbil 17.mai med produke 19.e

jan-c

Sitat fra: Anderskrok på tirsdag 21. april 2015, klokken 11:59
Sitat fra: elektro på tirsdag 21. april 2015, klokken 11:45

Flyten på min var hvertfall at den ble lakkert på fredag i uke 11, produsert ferdigen gang i uke 12(aner ikke hvor lang tid kvalitetskontrollen tok). Den kom til Norge mandag i uke 14 og ble altså utlevert fredag uke 16.

Så kan man sikkert legge til og trekke fra ei uke her og der alt etter timing med båter, belegg hos klargjøringsfolket osv osv. Min forhandler sa at e-golfene hadde prioritet hos klargjøringa men det tok jo nesten 3 uker allikevel. Varierer nok veldig, men er redd for at du er uten elbil 17.mai med produke 19.e
Min e-Golf ble produsert torsdag i uke 14, i Bremerhaven fredag i uke 15, på båt fra lørdag i uke 16 og landet på Bekkelaget i går dvs mandag i uke 17.
Antydet en uke på klargjøringen.
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

geestone

Sitat fra: jan-c på tirsdag 21. april 2015, klokken 14:28
Min e-Golf ble produsert torsdag i uke 14, i Bremerhaven fredag i uke 15, på båt fra lørdag i uke 16 og landet på Bekkelaget i går dvs mandag i uke 17.

Er dette informasjon du fikk fra selger? Eller finnes det et sted vi kan spore bestillingen selv?

jan-c

Sitat fra: geestone på søndag 26. april 2015, klokken 13:03
Sitat fra: jan-c på tirsdag 21. april 2015, klokken 14:28

Er dette informasjon du fikk fra selger? Eller finnes det et sted vi kan spore bestillingen selv?
Nei, det finnes dessverre ingen offentlig tilgjengelig tracking av VW til Norge. Jeg vet dette finnes til f.eks. England.

Jeg er heldig med selgeren, så jeg fikk oppgitt produksjonsuke/dato med en gang den var klar. Så snart den var produsert, fikk jeg VIN.  Fikk etterhvert bekreftet Bremerhaven. Forsøkte å få kontakt med car-net, men "understellsnummeret ukjent". I god ventemodus, sporet jeg samtidig opp alle bilskip i Bremerhaven. Plutselig ble VIN godkjent, samtidig som jeg fant en båt som skulle til Oslo. Den tracket jeg, og fortalte selgeren at bilen min sansynligvis kom til Bekkelaget mandag morgen med "Autopremier". Det kunne han da bekrefte. Bilen er satt opp til klargjøring 27. april (i morgen), så jeg regner med å hente den kommende uke.

Selger har kontinuerlig informasjon på faste sjekkpukter.

raggi

Noen som vet hvilke båter som går til Norge  og hvor ofte de går ? Så at Autopremier nettopp har vært i Drammen med ett lass. Ser ikke ut til at bilen var med den selvfølgelig :(

Olekaa

Mener det er en båt som heter Autoprogress som også går fra Bremerhaven til Drammen. Men så ut som denne lå til land i Oslo i går.
eGolf bestillt nov 2014. Levert mai 2015
Sort metallic, sorte vinduer, ryggekam, sensor, siemens ladeboks, lys og siktpakke, keyless og varmepumpe

jan-c

Sitat fra: raggi på mandag 27. april 2015, klokken 18:16
Noen som vet hvilke båter som går til Norge  og hvor ofte de går ? Så at Autopremier nettopp har vært i Drammen med ett lass. Ser ikke ut til at bilen var med den selvfølgelig :(
Ettersom jeg også har ventet en stund, har jeg sopt diverse nettforum, i forsøk på å samle hvilke båter som frakter VW. Dette er en liste jeg delvis "fant" og delvis har fullført sjøl, uten noen form for garanti:
1. City of Paris
2. City of Rome
3. Autorunner
4. Autoprestige
5. Schelde Highway
6. Neckar Highway
7. Weser Highway
8. Elbe Highway
9. Ems Highway
10. Danube Highway
11. Isar Highway
12. Autopremier

Moro er det likevel å finne ut hvor båtene befinner seg i verden - som sagt tidligere, det er utrolig mye (u)nyttig knyttet til kjøp av e-Golf ;-)

Jeg har "hørt" at båt ankommer Oslo i en syklus på 4 - 10 - 4 -10 dager.

raggi

Da har jeg jo litt forskjellig å søke på  :)
Men er det slik at alle kommer til Bekkelaget og ikke Drammen ?

jan-c

Sitat fra: raggi på mandag 27. april 2015, klokken 19:24
Da har jeg jo litt forskjellig å søke på  :)
Men er det slik at alle kommer til Bekkelaget og ikke Drammen ?
En årsrapport fra Drammen havn sier for 2013:
"De aller fleste bilmerker kommer til Drammen havn, bortsett fra Audi, Volkswagen ogSkoda."
Ut over dette vet jeg ikke ;-)

magnus600

Tja.. da jeg fikk kontakt med min e-Golf via Car-net for noen dager siden så stod den på havna i Drammen. Der ble den lastet på toget og fraktet til Trondheim. Muligens hadde den vært til klargjøring på Bekkelaget først, det sa ihvertfall selgeren.
2015 e-Golf Night Blue

Gordon Retriever

Det stemmer at Møller har eget importanlegg på Bekkelaget, men er det mulig at enkelte av Møllerbilene kommer på skip som også er lastet med andre merker, slik at bilene lastes i Drammen i stedet?

ChrisT

Estimerer at jeg skal hente min Night Blue Golf m/VP i dag klokken 10 ;D Bestilte i oktober..

jan-c

Sitat fra: ChrisT på tirsdag 28. april 2015, klokken 08:39
Estimerer at jeg skal hente min Night Blue Golf m/VP i dag klokken 10 ;D Bestilte i oktober..
Gratulerer :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA