Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Men mener du virkelig at standardsetene er så lite tilfredsstillende at det er nødvendig å bruke 14.600 ekstra for å få sportssetene?  ???

Råde

Smak og behag, men jeg kan slenge meg på og mene det. Ikke bare sitter du bedre men det løfter inntrykket fra vanlig til premiumlignende.

Har forståelse for andre meninger og budsjetter (men i den store sammenhengen er det bare 5% av prisen og noen tiere ekstra pr måned hvis man låner pengene :) )
e-Golf | X75D

elektro

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 15. april 2015, klokken 23:16
Men mener du virkelig at standardsetene er så lite tilfredsstillende at det er nødvendig å bruke 14.600 ekstra for å få sportssetene?  ???

Hvis du skal selge bilen igjen kan det jo fort hende at du får minst 10.000 mer for den med skinnseter, da har jo setene bare kostet deg 4.600 pluss noen kroner i renter. La oss si en snau hundrelapp i mnd. eller 3 kroner om dagen..  ;)
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

phingoc

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 15. april 2015, klokken 23:16
Men mener du virkelig at standardsetene er så lite tilfredsstillende at det er nødvendig å bruke 14.600 ekstra for å få sportssetene?  ???

Jeg kan ikke snakke for alle egolf eiere her, men jeg tror de fleste småbarnsforeldre er ganske enige med meg: har du forsøkt å få smeltet sjokolade ut av stoffseter? :p
2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

Smrbk

Bestilte min e-Golf m/vp 12.Januar og har fått bekreftet produksjon uke 17 (neste uke).
Levering uke 21 :)
1992 VW Golf MKII Pasadena
2001 Saab 93 2.0 Turbo
2008 Mazda 6 2.0 DE Advance Plus
1986 Toyota LandCruiser LJ70

nilskt

Sitat fra: Råde på torsdag 16. april 2015, klokken 06:16
Smak og behag, men jeg kan slenge meg på og mene det. Ikke bare sitter du bedre men det løfter inntrykket fra vanlig til premiumlignende.

Har forståelse for andre meninger og budsjetter (men i den store sammenhengen er det bare 5% av prisen og noen tiere ekstra pr måned hvis man låner pengene :) )

Støtter også denne! Skinnstolene er verdt penga.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Gordon Retriever

Sitat fra: phingoc på torsdag 16. april 2015, klokken 08:50
har du forsøkt å få smeltet sjokolade ut av stoffseter? :p

Ja, det har jeg.  :)


e-Golf-kjøpere har ofte svært forskjellige utgangspunkt:  Noen har krysset av for alle tilvalgene i prislisten uten å blunke, og har dermed brukt 50% mer på bilkjøpet enn hva andre i utgangspunktet er villige til å gjøre. Sistnevnte gruppe starter kanskje med å vurdere en e-up!, en Leaf Visia eller en Zoe, men etter prøvekjøring innser man at en e-Golf er utrolig mye mer bil.  Med steget opp til en e-Golf er man allerede 50-60.000 over det opprinnelige budsjettet, og 14.600 ekstra på toppen av det igjen frister lite.

Selv med stoffseter er e-Golf en langt bedre bil enn de opprinnelige alternativene. :D

hottentott33

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 16. april 2015, klokken 17:31
Sitat fra: phingoc på torsdag 16. april 2015, klokken 08:50
har du forsøkt å få smeltet sjokolade ut av stoffseter? :p

Ja, det har jeg.  :)


Med vellykket resultat også?  ;) Jeg hadde en Volvo fra 80-tallet med lyst stoffinteriør, der var det en flekk som en aldri fikk helt vekk, selv om flekken dog ble mindre synlig enn utgangspunktet.

Sitat
e-Golf-kjøpere har ofte svært forskjellige utgangspunkt:  Noen har krysset av for alle tilvalgene i prislisten uten å blunke, og har dermed brukt 50% mer på bilkjøpet enn hva andre i utgangspunktet er villige til å gjøre. Sistnevnte gruppe starter kanskje med å vurdere en e-up!, en Leaf Visia eller en Zoe, men etter prøvekjøring innser man at en e-Golf er utrolig mye mer bil.  Med steget opp til en e-Golf er man allerede 50-60.000 over det opprinnelige budsjettet, og 14.600 ekstra på toppen av det igjen frister lite.

Selv med stoffseter er e-Golf en langt bedre bil enn de opprinnelige alternativene. :D

Helt enig.
Jeg likte strengt tatt bedre stoffsetene da jeg ikke er overbegeistret for sportsseter, men med to unger under 5 år så var skinn det mest praktiske.
Litt på sidelinjen, men annenhåndsverdi er ikke noe jeg tenker for mye på, jeg er egentlig stygt redd for at høyere batterikapasitet kan komme for raskt på nye modeller og dermed vil bilen min falle i verdi som en stein i fritt fall. Men jeg regner med å ha bilen i minst 10 år, og har dermed i verste fall hatt et verdifall på 30K kr i året hvis en går ut i fra nullverdi, og det er ikke noe mer enn min nåværende Mitsubishi Outlander fra 2007 (som jeg bytter inn til fordel for Golf'en) har falt i verdi de 2 årene jeg hadde den. Etter 10 år håper jeg at det vil ha kommet en tredjepartsleverandør av batterier som vi kan sette inn i bilen, og dermed vil vi kunne bruke den bilen i fortsatt mange år, og da kommer et slitesterkt skinninteriør til sin rett. :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

phingoc

Er det noen grunn til at setne blir kalt for "sport" i egolf når man har vienna? Ingenting ved skinnsetene som minner om sport spør du meg. Selv har jeg sort skinn i min.
2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

Råde

Sitat fra: phingoc på torsdag 16. april 2015, klokken 20:00
Er det noen grunn til at setne blir kalt for "sport" i egolf når man har vienna? Ingenting ved skinnsetene som minner om sport spør du meg. Selv har jeg sort skinn i min.
Sammenlign med stoffsetene så skjønner du. Disse har null sidestøtte. Så er det jo riktig at du ikke kjører Nürnburgring med Viennasetene, men det er en annen historie :)
e-Golf | X75D

ovebs

Sitat fra: poskare på tirsdag 14. april 2015, klokken 21:49
Det problemet hadde jeg på Mondeoen jeg hadde før... Om det ikke er skade i grunning ville jeg fått uttalelse fra en annen part. På Mondeoen var det noe de kaller zinkslipp, og ble rettet på garanti.

oaarum

Sitat fra: phingoc på torsdag 16. april 2015, klokken 08:50
Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 15. april 2015, klokken 23:16
Men mener du virkelig at standardsetene er så lite tilfredsstillende at det er nødvendig å bruke 14.600 ekstra for å få sportssetene?  ???

Jeg kan ikke snakke for alle egolf eiere her, men jeg tror de fleste småbarnsforeldre er ganske enige med meg: har du forsøkt å få smeltet sjokolade ut av stoffseter? :p
Har to små barn, men de spiser ikke i bilen ;) Heldigvis ikke vært noe særlig bilsyke heller.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

Elise

Har hatt stoffsofa i 15 år (har 2 barn under 10 år) og det er null problem. Har stoff-seter på stolene ved spisebordet og. Og stoffseter i bilen vi har hatt i 3 år nå, og stoffseter i alle bilene vi har hatt siden ungene ble født. Jeg tror faktisk det skal gå bra. :)
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

Olekaa

Endelig :) I dag fikk jeg Mail fra møller om at bilen er ferdig produsert :) Den bør produsert 15.april og ble levert til Bremerhaven 16.april, lurer på når den blir kjørt ombord i båten   ;D

Selger antok levering om 3-4 uker, håper det blir nærmere 3 enn  4
eGolf bestillt nov 2014. Levert mai 2015
Sort metallic, sorte vinduer, ryggekam, sensor, siemens ladeboks, lys og siktpakke, keyless og varmepumpe

autostadt

Min ble produsert i uke 13 står fortsatt på havna i Bremerhaven. :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA