Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

GreenBeHH

Da har jeg fått melding fra min forhandler om produksjon i uke 17 og levering i uke 21. Bestilt 29.12.2014. Altså så holder planen som er referert i dette forumet helt nøyaktig. Blir spennende med ny el-bil.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

elektro

Sitat fra: hottentott33 på onsdag 01. april 2015, klokken 20:18
Sitat fra: elektro på tirsdag 31. mars 2015, klokken 19:12
Bestilte hos Møller Erik Arnesen på Bryn lørdag 28. mars og fikk produksjon uke 19. med varmepumpe, sorte skinnseter og en god del utstyr (alt unntatt alarm, lane assist, kollisjonsputer bak og Dynaudio). Limestone gray.

Nå begynner jo ting å gå unna her. Jeg syntes min bestilling fikk relativt kjapp produksjon sammenlignet med andre her inne, men din er jo en til to måneder kjappere produsert, såfremt dette ikk var en avbestilling. Dette var en bil du spesifiserte selv eller var det en avbestilling de hadde?

Dette var en bil jeg spesifiserte helt selv. Endret farge i det jeg la inn den endelige bestillingen, uten at det påvirket produksjonsuken. Så er det bare å håpe at det ikke blir noen forsinkelser..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

EL ??????

Da kan det se ut som om E-golf med varmepumpe bestilt fra April har en normal ledetid fra bestilling til levering på lik linje med ande fabrikk nye biler ca. 2 måneder.
Jeg har nå vært 6 måneder uten bil, så jeg kommer aldri til å kjøpe bil på denne måren en gang til. Det kommer nok til å bli bruktimport på meg igjen da får jeg bilen på dagen.

elektro

Sitat fra: elektro på torsdag 02. april 2015, klokken 08:25
Sitat fra: hottentott33 på onsdag 01. april 2015, klokken 20:18
Sitat fra: elektro på tirsdag 31. mars 2015, klokken 19:12
Bestilte hos Møller Erik Arnesen på Bryn lørdag 28. mars og fikk produksjon uke 19. med varmepumpe, sorte skinnseter og en god del utstyr (alt unntatt alarm, lane assist, kollisjonsputer bak og Dynaudio). Limestone gray.

Nå begynner jo ting å gå unna her. Jeg syntes min bestilling fikk relativt kjapp produksjon sammenlignet med andre her inne, men din er jo en til to måneder kjappere produsert, såfremt dette ikk var en avbestilling. Dette var en bil du spesifiserte selv eller var det en avbestilling de hadde?

Dette var en bil jeg spesifiserte helt selv. Endret farge i det jeg la inn den endelige bestillingen, uten at det påvirket produksjonsuken. Så er det bare å håpe at det ikke blir noen forsinkelser..

Oppdatering: Selgeren ringte i dag og sa at produksjon er fremskyndet fra uke 19 til 18. Altså fem uker etter bestilling. Så kommer levering i tillegg, men dette er jo helt fantastisk - hvis det stemmer.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

raggi

Noen som vet hvor lang tid de bruker på å lage en bil og hvor ofte det går skip til Norge med biler ?

gak

Bilen jeg skal hente på mandag bestilte jeg i september. Produsert uke 13, og får den på mandag i uke 16. Så iallefall trenger det ikke ta mere tid enn 21 dager å produsere og levere.
Polo 2.5

oaarum

Mener å huske døm sa til meg at hele produksjon fra start til slutt tok 24 timer. Med sveis og lakk og alt!
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

autostadt

Det kommer ut en Golf hvert 18. sekund fra fabrikken i Wolfsburg. Så når de først bestemmer seg for å lage eGolf går det unna.

jan-c

Bekreftet Bremerhaven, venter på båt-skyss,
VIN kan ikke bekreftes på car-net. Håpa å tracke den :p
Alt ellers i rute i forhold til hva jeg ble forespeilet ved bestilling, og i forhold til estimater delt i denne tråden. Bra!
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

phingoc

Fått min nå. Se signatur for vente/leveringstid. :)
2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

jan-c

Sitat fra: phingoc på lørdag 11. april 2015, klokken 09:58
Fått min nå. Se signatur for vente/leveringstid. :)
Gratulerer, da blir det mye moro i helgen :-)
Er dette med varmepumpe? Isåfall er 137 dager den kjappeste leveringen hittil?
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

egolfxxx

Sitat fra: egolfxxx på tirsdag 31. mars 2015, klokken 18:46
Sitat fra: egolfxxx på onsdag 25. mars 2015, klokken 19:01
Bestilt 22/8-14
Ferdigprodusert uke 11
Estimert levering uke 15
Bil ankom forhandler i natt, leveres i uke 15 8)

Bil overlevert den 08/04-15, endelig ;D

phingoc

Sitat fra: jan-c på lørdag 11. april 2015, klokken 10:39
Sitat fra: phingoc på lørdag 11. april 2015, klokken 09:58
Fått min nå. Se signatur for vente/leveringstid. :)
Gratulerer, da blir det mye moro i helgen :-)
Er dette med varmepumpe? Isåfall er 137 dager den kjappeste leveringen hittil?

Med vp ja. Spekket. Alt. Rubbel og bit. Til og med original vw "søppelkasse" på passasjer seterygg. :)

Mye morro i helgen. 400km "råning" og to hurtigladinger. Strålende fornøyd hittil. Problemet nå er at jeg er på jobbreise denne uken mens bilen er hjemme med samboeren min. :p
2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

jan-c

Sitat fra: phingoc på mandag 13. april 2015, klokken 09:10
Med vp ja. Spekket. Alt. Rubbel og bit. Til og med original vw "søppelkasse" på passasjer seterygg. :)

Mye morro i helgen. 400km "råning" og to hurtigladinger. Strålende fornøyd hittil. Problemet nå er at jeg er på jobbreise denne uken mens bilen er hjemme med samboeren min. :p

Så bra! Samboeren får en fin uke, skjønner jeg  ;)
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

phingoc

Sitat fra: jan-c på mandag 13. april 2015, klokken 20:36
Sitat fra: phingoc på mandag 13. april 2015, klokken 09:10
Med vp ja. Spekket. Alt. Rubbel og bit. Til og med original vw "søppelkasse" på passasjer seterygg. :)

Mye morro i helgen. 400km "råning" og to hurtigladinger. Strålende fornøyd hittil. Problemet nå er at jeg er på jobbreise denne uken mens bilen er hjemme med samboeren min. :p

Så bra! Samboeren får en fin uke, skjønner jeg  ;)

Hehe. Jeg sitter i berlin og overvåker bilen. :p
Jeg hadde ø forbruk på rundt 20. Hun har mellom 25-30 på sine turer ser jeg. Hard på gassen hun. Håper bare felgene er like hele når jeg kommer hjem. :)
2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA