Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

raggi

#1305
Fikk bekreftet produksjon uke 16 igår , jeg bestilte 19/11 , så da har man noe mer håndfast å forholde seg til  :D  :D
Noen som har erfart at bilen kan produseres før dette ?

sap_2000

#1306
Ringte til selger i dag på Møller A og B for å etterlyse litt info etter at bilen (med VP) hadde stått i Bremerhaven en stund sist gang jeg pratet med selger for 1,5 uke siden.

Bilen kom til Norge i dag og er booket for klargjøring onsdag neste uke. Det skjer vel på Bekkelaget? Skvettlapper foran og bak skal monteres, men tror det gjøres hos forhandler.

Avtalte levering på Fredag 27/3. Nesten uvirkelig at bilen man har vente så lenge på nå endelig er rett rundt hjørnet :-) Glad den kom før påsken hvertfall.

Jeg har bestillt med Serron 18" felger som kostet nesten en arm og et ben.
I dag fortalte selger at bilen ikke kunne leveres på sommerhjula da de var restet hos VW. Fikk ikke noe klart svar på når de skulle dukke opp heller, men  fikk minnet selger på at jeg for nesten 2 måneder siden når vi fikk info om at bilen skulle produseres uke 10 ba de om å bestille inn felgene. Nettopp for at det ikke skulle bli noe krøll...
Tipper selger slo opp lagerstatusen i dag når bilen kom til Norge....

Oppsummert:
Egolf med VP bestillt 19/8-14
Produsert uke 10-2015
Kom til Norge 20/3-15
Avtalt levering 27/3-15
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Ohm

Sitat fra: sap_2000 på fredag 20. mars 2015, klokken 17:54
Tipper selger slo opp lagerstatusen i dag når bilen kom til Norge....
Fantastisk godt gjort.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

dagbre

Bestilte primo november. Produksjon ca uke 16, levering andre uka i mai (uke19).
E-Golf 2015, Pacific Blue

Striker

Bestilt 19.09.2014 med varmepumpe og alt av ekstrautstyr(ikke skinnseter)
Bekreftet produksjonsuke 12.
Antatt levering i uke 16.

kjearsk

Min bil ble bestilt 15.08.14, produsert uke 10 og hentes hos forhandler 25.03.15.

oddi


Langangen

Bestillt 26/8-14, fikk beskjed at bilen står på Bekkelaget nå. Så da dukker den vel opp etter hvert  8)
E-Golf 2015 mod
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

jantegolf

Da er snart ventetiden endelig over. Bestilte 11.08.14. Oryx hvit m/VP. Produksjonsuke 10, ankom forhandler 18.3.
Har bestilt Tectylbehandling før bilen blir vasket og polert hos forhandler. Antas å kunne hentes 1.4.  :)

stefse

Fikk bilen levert i dag, bestilte 18 August 2014. Selger var den gang åpen om at han forventet levering i Mars.
Slik sett har jeg ingenting å klage på.
Bilen er god å kjøre, et steg fremover i evolusjonen dette.  :)
Føles veldig riktig å bruke kraftoverskuddet i Norden til å kjøre bil, og endatil gjenvinne denne energien i nedoverbakkene  :)
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

egolfxxx

Bestilt 22/8-14
Ferdigprodusert uke 11
Estimert levering uke 15

Hmasdal


sap_2000

Har avtale om å hente eGolfen i morgen, men har ikke mottatt fakturaen med betalingsinfo på Mail ennå.

Ikke imponert over oppfølgingen fra selger. De gangene vi har hatt kontakt etter kontraktinngåelse har det vært på mitt initiativ. Ba om å få beskjed i god tid før bilen ble "låst" da jeg vurderte å legge til skiltgjenkjenning, men da jeg tok kontakt med selger var det for sent. Samme etter produksjon og sist uke når bilen var kommet til Norge.

Sommerhjula jeg bestilte i august, Serron 18" var nå plutselig restet. Ga beskjed for 2 mnd siden når bilen ble produksjonsbekreftet at han skulle bestille inn felgene så det ikke skulle bli noe tull. Nå får jeg de ikke med bilen og uviss ETA.

Får ringe selger når han kommer på jobb i dag. Vil de ha pengene overført til i morgen så bør jeg få gjort det i dag.

Ladeboksen i Møllertilbudet blir montert nå, så den er hvertfall klar til i morgen :-) gikk gjennom installasjonen før de ble satt igang. Prisen for hver meter over 10 er 250,- meteren ferdig installert inkl jobben. Blir ca 4-5 meter ekstra her. Det er greit synes jeg.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

valvolainen

Sitat fra: sap_2000 på torsdag 26. mars 2015, klokken 08:39

Ladeboksen i Møllertilbudet blir montert nå, så den er hvertfall klar til i morgen :-) gikk gjennom installasjonen før de ble satt igang. Prisen for hver meter over 10 er 250,- meteren ferdig installert inkl jobben. Blir ca 4-5 meter ekstra her. Det er greit synes jeg.

Hvilken boks er dette? 3,6kw? Pris?
Venter på info fra selger, tror de har skiftet til lokale leverandører av veggbokser.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

sap_2000

Sitat fra: valvolainen på torsdag 26. mars 2015, klokken 20:33
Hvilken boks er dette? 3,6kw? Pris?
Venter på info fra selger, tror de har skiftet til lokale leverandører av veggbokser.

Det er møllers vanlige ladebokstilbud. 9.990,- ferdig montert med inntil 10 meter kabel. 
Boksen vi fikk var en Saltoboks. 16A/ 3,6Kw. Tidligere var det Siemens tror jeg.
Vi fikk den siste boksen installatøren hadde. Var visst leveringsproblemer fra importør.
Det ble lagt opp ny 20A kurs og 4 kvadrats kabel til boksen.

I vårt tilfelle ble det 17 meter kabel (kabelen er metermerket), så må betale for 7 meter a 250,-
Han har nok ikke underdrevet målene tipper jeg. Kom selv til ca 13-14 meter når jeg målte opp i forkant og la til grei margin for kapp etc.

Elektrikerene skal vel leve de også, og det tror jeg de gjør helt greit, hehe  ::)
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA