Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

havardolini

Sitat fra: Sonus på fredag 09. januar 2015, klokken 15:49
Ojojoj.... håper den ene var Tungsten Silver og med chassisnummer som slutter på tallet 5 :)
Godt Nyttår forresten :)

Jeg venter også på en Tungsten Silver Metallic, produsert i uke 47, som (kanskje hvis det begynner å striregne oppover) skal komme til Mølller Trondheim en gang om ikke altfor mange uker. Det jeg hørte fra selgeren min rett før jul var at de bilene som var produsert i oktober,  ble transportert til Norge etter å ha stått noen uker i Hodenhagen.
Men nå er det jammen ikke godt å si hva man skal tro. Kanskje bilen min står der oppe på Tunga, eller kanskje den enda ikke har forlatt fabrikken...
Jeg gikk forresten forbi der en gang i oktober, og så en e-Golf i Tungsten Silver som stod og flotta seg i høstsola. Skikkelig fin :)

Sidewinder

Takk :D

Poskare når bestilte du?
Vår ble bestilt i slutten av mai.

Eple3

Må le litt og. I høst ble jeg anbefalt å droppe varmepumpe. Det var ikke noen vits osv. Jeg ville ha pumpen og stod på mitt. Idag sa selger det motsatte. "Du kan være glad du har bestillt varmepumpe. Den vil du ha mye glede av. De som har fått pumpen skryter veldig mye".

poskare


A8

Sitat fra: Eple3 på fredag 09. januar 2015, klokken 17:02
Må le litt og. I høst ble jeg anbefalt å droppe varmepumpe. Det var ikke noen vits osv. Jeg ville ha pumpen og stod på mitt. Idag sa selger det motsatte. "Du kan være glad du har bestillt varmepumpe. Den vil du ha mye glede av. De som har fått pumpen skryter veldig mye".

Man skal høre mye...  >:(
Og hvem i all verden er det som har rukket å skryte så fælt? Bare fri fantasi fra ende til annen!
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

Råde

Sitat fra: Eple3 på fredag 09. januar 2015, klokken 17:02
Må le litt og. I høst ble jeg anbefalt å droppe varmepumpe. Det var ikke noen vits osv. Jeg ville ha pumpen og stod på mitt. Idag sa selger det motsatte. "Du kan være glad du har bestillt varmepumpe. Den vil du ha mye glede av. De som har fått pumpen skryter veldig mye".
Det her kommer jeg til å tamme inn og ha på veggen. Touchè!
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Sitat fra: Genax på torsdag 08. januar 2015, klokken 17:32
Sitat fra: oyoz på onsdag 07. januar 2015, klokken 14:07
Noen som vet leveringstiden på en E-Golf med varmepumpe om man bestiller nå? :)

edit: Fant svaret: August(!)

spurte en forhandler idag. han svarte ca 5 måneder

Sitat fra: ionboy på fredag 09. januar 2015, klokken 12:32
Heisann

I dag tok Møller Bergen kontakt og gav beskjed om at eGolfen m/ventepumpe som vi bestillte midt i september blir levert en gang i april/mai. Det er vel bare slik det er, men jeg synes det var lenge til...

Begge anslagene over ser ut til å stemme med listen under som jeg postet på side 68. (Levering august for bil bestilt nå høres litt mer konservativt ut.)   Det ser ut til at VW begynner å få oversikt over produksjonen av e-Golf med varmepumpe, og at leveringstiden kan være i ferd med å vippe under 6 måneder. ???





SitatHer følger en estimering på når bilene går i produksjon.

Kontraktsdato mai, juni og juli: Uke 7-9

Kontraktsdato august til 10.sept: Uke 10-12

Kontraktsdato 11.sept til 10.okt: Uke 13-16

Kontraktsdato 11.okt til 31.des: Uke 17-19

Nyere kontrakter fra uke 20 og utover

Fra produksjonsstart til levering går det mellom 3 og 4 uker.

Sonus

Sitat fra: havardolini på fredag 09. januar 2015, klokken 16:08
Sitat fra: Sonus på fredag 09. januar 2015, klokken 15:49
Ojojoj.... håper den ene var Tungsten Silver og med chassisnummer som slutter på tallet 5 :)
Godt Nyttår forresten :)

Jeg venter også på en Tungsten Silver Metallic, produsert i uke 47, som (kanskje hvis det begynner å striregne oppover) skal komme til Mølller Trondheim en gang om ikke altfor mange uker. Det jeg hørte fra selgeren min rett før jul var at de bilene som var produsert i oktober,  ble transportert til Norge etter å ha stått noen uker i Hodenhagen.
Men nå er det jammen ikke godt å si hva man skal tro. Kanskje bilen min står der oppe på Tunga, eller kanskje den enda ikke har forlatt fabrikken...
Jeg gikk forresten forbi der en gang i oktober, og så en e-Golf i Tungsten Silver som stod og flotta seg i høstsola. Skikkelig fin :)

Det var ikke min bil som var en av de som var kommet, men min kommer til Trondheim i helgen så neste uke burde jeg ha den ifølge selger.

nilskt

Jeg har avtale om å hente min nå førstkommende onsdag!

Skrev kontrakt 20. mars.

Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Nightblue

Endelig! Avtale om overlevering fredag 16.10 hvis frakt fra Oslo til Bergen med toget går greit (les: at den kommende stormen ikke lager hindringer). Det merkelige er at bilen har stått i Oslo siden romjulen, for klargjøring ifølge selger, men selve softwareoppdateringen skal visst gjøres i Bergen

afo

Hva skjer her egentlig. Bestilte 1. Mars, og står fortsatt i Tyskland. Prod. Uke 43. Skal hentes i oslo

mihkku

Sitat fra: afo på fredag 09. januar 2015, klokken 22:27
Hva skjer her egentlig. Bestilte 1. Mars, og står fortsatt i Tyskland. Prod. Uke 43. Skal hentes i oslo
Mangel på deler sikkert

afo

Sitat fra: mihkku på fredag 09. januar 2015, klokken 22:54
Sitat fra: afo på fredag 09. januar 2015, klokken 22:27
Hva skjer her egentlig. Bestilte 1. Mars, og står fortsatt i Tyskland. Prod. Uke 43. Skal hentes i oslo
Mangel på deler sikkert

På en bil som ble produsert for to mnd. Siden? Det er vel som sagt over her; helt random når bilene som venter blir sendt.
Har ikke lyst til å gå tilbake til bensin igjen, men blir uansett ikke vw neste gang. Gidder ikke det her igjen. Håper noen har laget en 300km bil (model3) innen neste bilkjøp.
Fikk mye bedre oppfølging når jeg kjøpte ny sofa, og sånn burde det vel ikke være

mihkku

Vel, min bil ble produsert ferdig for to måneder siden og venter på deler..

Sitat fra: afo på lørdag 10. januar 2015, klokken 01:06
Sitat fra: mihkku på fredag 09. januar 2015, klokken 22:54
Sitat fra: afo på fredag 09. januar 2015, klokken 22:27
Hva skjer her egentlig. Bestilte 1. Mars, og står fortsatt i Tyskland. Prod. Uke 43. Skal hentes i oslo
Mangel på deler sikkert

På en bil som ble produsert for to mnd. Siden? Det er vel som sagt over her; helt random når bilene som venter blir sendt.
Har ikke lyst til å gå tilbake til bensin igjen, men blir uansett ikke vw neste gang. Gidder ikke det her igjen. Håper noen har laget en 300km bil (model3) innen neste bilkjøp.
Fikk mye bedre oppfølging når jeg kjøpte ny sofa, og sånn burde det vel ikke være

Sonus


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA