Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

lightningii


Nå vet vi jo ikke hva slags knipe den personen som har avbestilt har kommet i, kan f.eks være samlivsbrudd, i en slik situasjon så er det jo enkelt å bare få vekk unødig støy..hvem vet.. Men hadde det vært meg, så hadde jeg tatt den i mot og lagt den på finn. Å cashet 30-40t i fortjeneste for jobben..
Sitat fra: MagnarPS på torsdag 08. januar 2015, klokken 09:04
Sitat fra: Råde på torsdag 08. januar 2015, klokken 08:51
Gratulerer!

Flere spørsmål melder seg:
-orket du virkelig å lese hele tråden
-hvilken dust tok opp en plass i køen og avbestiller?
-hvor mange rekker kommer du til å spille?
-turde du virkelig å legge inn dette innlegget

;)

For å svare kronologisk.
- Ja.
- Har navnet, det står på den opprinnelige kontrakten.
- Regner med det holder med en  ;D
- Var lenge i tvil. Skruppelløst kanskje.  :D

poskare

MagnarPS: Gratulerer!! Hvilken Møllerforretning handlet du hos?

Genax

Sitat fra: oyoz på onsdag 07. januar 2015, klokken 14:07
Noen som vet leveringstiden på en E-Golf med varmepumpe om man bestiller nå? :)

edit: Fant svaret: August(!)


spurte en forhandler idag. han svarte ca 5 måneder

Sidewinder

@lightningii

Har du fått prøvd ut VP golfen din?
Spent på resultatet  :D

lightningii

Jeg har egentlig ikke fått prøvd ut bilen som jeg skulle ønske primært grunnet hektiske dager på jobb samt syke barn. Hatt fire turer blandet kjøring inkl flere stopp med bilen som egentlig ikke kan si noe om VP:
Kjørelengde: 104 km
Ø-hastighet 19 km
Kjøretid: 5.23
Ø-forbruk 18,7kwh

Bilen hadde 94km rekkevidde ved uttak, ladet bilen opp igår 171km
Nå viser bilen 65 km rekkevidde.

Ikke veldig mye å måle VP på enda:)
Men veldig fornøyd med bilen, eneste er at jeg finner ikke ut hvordan jeg skal betjene park assist..hjelp?  ;)

Potensialmeter har ikke vist over 10 km temp 2-5 grader.





Sitat fra: Sidewinder på torsdag 08. januar 2015, klokken 17:58
@lightningii

Har du fått prøvd ut VP golfen din?
Spent på resultatet  :D

Genax

Sitat fra: lightningii på torsdag 08. januar 2015, klokken 20:56
Jeg har egentlig ikke fått prøvd ut bilen som jeg skulle ønske primært grunnet hektiske dager på jobb samt syke barn. Hatt fire turer blandet kjøring inkl flere stopp med bilen som egentlig ikke kan si noe om VP:
Kjørelengde: 104 km
Ø-hastighet 19 km
Kjøretid: 5.23
Ø-forbruk 18,7kwh

Bilen hadde 94km rekkevidde ved uttak, ladet bilen opp igår 171km
Nå viser bilen 65 km rekkevidde.

Ikke veldig mye å måle VP på enda:)
Men veldig fornøyd med bilen, eneste er at jeg finner ikke ut hvordan jeg skal betjene park assist..hjelp?  ;)

Potensialmeter har ikke vist over 10 km temp 2-5 grader.





Sitat fra: Sidewinder på torsdag 08. januar 2015, klokken 17:58
@lightningii

Har du fått prøvd ut VP golfen din?
Spent på resultatet  :D




der viser de hvordan det fungerer :)

Gordon Retriever

Jeg skulle ønske diskusjon omkring bruk av og virkemåte for e-Golf med varmepumpe kunne tas i egne tråder. På den måten er det lettere å søke informasjon - både for den som er  opptatt av levering av bil og de som er interessert i rekkevidde/forbruk. :)

Det er et par tråder som omhandler temaet, men siden jeg ikke fant noen med en virkelig dekkende tittel, har jeg tatt meg den frihet å starte en ny varmepumpetråd:

Varmepumpe i praksis: Erfaringer, forbruk, rekkevidde og funksjon.

Råde

#1012
Sitat fra: zapateria på torsdag 08. januar 2015, klokken 23:42
Det jeg lurer mest på fra de som har fått bil med varmepumpe er hvor kjapt bilen blir varm og hvor varm den blir. Jeg ble litt skuffet over effekten fra varmeanlegget i egolf (uten varmepumpe) da jeg prøvekjørte den. 22 grader på a/c tilsvarte kanskje 18 grader i bilen.

Er det noen som har fått egolf med varmepumpe og har prøvekjørt en egolf uten varmepumpe og kan beskrive om det er noen forskjell på effekten av varmeanlegget?
Enig med Gordon R.

Finn relevante tråder å poste i. Evt lage nye.
e-Golf | X75D

sjeverni

Sitat fra: Råde på fredag 09. januar 2015, klokken 06:24
Sitat fra: zapateria på torsdag 08. januar 2015, klokken 23:42
Det jeg lurer mest på fra de som har fått bil med varmepumpe er hvor kjapt bilen blir varm og hvor varm den blir. Jeg ble litt skuffet over effekten fra varmeanlegget i egolf (uten varmepumpe) da jeg prøvekjørte den. 22 grader på a/c tilsvarte kanskje 18 grader i bilen.

Er det noen som har fått egolf med varmepumpe og har prøvekjørt en egolf uten varmepumpe og kan beskrive om det er noen forskjell på effekten av varmeanlegget?
Enig med Gordon R.

Finn relevante tråder å poste i. Evt lage nye.

x2
e-Golf bestilt 03.10.'14. Levering tid ca. Mars 2015
Night Blue m. Shetland beige interiør, VP+++

ionboy

Heisann

I dag tok Møller Bergen kontakt og gav beskjed om at eGolfen m/ventepumpe som vi bestillte midt i september blir levert en gang i april/mai. Det er vel bare slik det er, men jeg synes det var lenge til...

Sidewinder


poskare


thomanie

Vår ble ferdig produsert 23/10 (uke 43), og har stått i Hodenhagen siden 04/11, og der står den tydeligvis fortsatt ihht Møllers bestillingssystem. Siden den tydeligvis enda står der skulle det i utgangspunktet tilsi i allefall 3 uker til levering.

Men...

Selgern hadde allerede fått 4 VP-biler til butikken - i det som ser ut som *helt* tilfeldig rekkefølge mhp kontrakts/produksjonsdato. Den ene bilen hadde stått i Hodenhagen i bestillingssystemet om morran, og "plutselig" sto bilen som ankommet til Trondheim, og bilen kom på døra like etter. På bakgrunn av dette kunne ikke selger lenger si noe om bilen virkelig sto i Hodenhagen, på båt, eller klargjøring i Norge, eller på trailer - eller om den kom i morgen, om 3 uker, eller mer. Vitner dessverre om null kontroll i siste ledd i prosessen fra Møller (og tildels VW).

Om ikke tolmodigheten og tiltroen til selgeren, Møller, VW og eGolf allerede var tynnslitt, så ble det ikke akkurat bedre av dette...

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

mihkku

Som nevnt over så er min forsinket grunnet mangel på deler. Kan det være at din også gjør det samme?

Sonus

Sitat fra: thomanie på fredag 09. januar 2015, klokken 15:07
Vår ble ferdig produsert 23/10 (uke 43), og har stått i Hodenhagen siden 04/11, og der står den tydeligvis fortsatt ihht Møllers bestillingssystem. Siden den tydeligvis enda står der skulle det i utgangspunktet tilsi i allefall 3 uker til levering.

Men...

Selgern hadde allerede fått 4 VP-biler til butikken - i det som ser ut som *helt* tilfeldig rekkefølge mhp kontrakts/produksjonsdato. Den ene bilen hadde stått i Hodenhagen i bestillingssystemet om morran, og "plutselig" sto bilen som ankommet til Trondheim, og bilen kom på døra like etter. På bakgrunn av dette kunne ikke selger lenger si noe om bilen virkelig sto i Hodenhagen, på båt, eller klargjøring i Norge, eller på trailer - eller om den kom i morgen, om 3 uker, eller mer. Vitner dessverre om null kontroll i siste ledd i prosessen fra Møller (og tildels VW).

Om ikke tolmodigheten og tiltroen til selgeren, Møller, VW og eGolf allerede var tynnslitt, så ble det ikke akkurat bedre av dette...

T

Ojojoj.... håper den ene var Tungsten Silver og med chassisnummer som slutter på tallet 5 :)
Godt Nyttår forresten :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA