Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Sidewinder

Tydeligvis endel forskjeller på forhandler.
Har fått prøvd egolfen i 30min.... De vil ikke låne den ut lengre
Enn i korte perioder. Info må dras ut av selgeren og infoenen er egentlig ikke noe info  :-\

EV - Driver

#976
Sitat fra: lightningii på tirsdag 06. januar 2015, klokken 17:53
Da har Jeg Hentet bilen! Ser kjempe bra ut!

Hipp hurra! Gratulerer! (Min står i Bremerhaven og venter på ledig plass på skuta til Norge.)
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

ottcom

Kontrakt 5.12.14 om E-Golf med VP (avbestillingsbil) og levering midten av januar. Fikk solgt min Golf diesel og klar for ebil. Gleden varte til i går med mail om ny levering, kanskje midten av februar. Med så kort tid mellom kontrakt og levering var jeg overbevist om at VW og Møller hadde tingene under kontroll. Hvor jeg tok feil... her jeg sitter billøs og like frustert som spm så mange andre E-Golf kjøpere. Kl 0900 åpner Møller...... da er jeg der.

Nuvolari

Sitat fra: ottcom på onsdag 07. januar 2015, klokken 08:04
Kontrakt 5.12.14 om E-Golf med VP (avbestillingsbil) og levering midten av januar. Fikk solgt min Golf diesel og klar for ebil. Gleden varte til i går med mail om ny levering, kanskje midten av februar. Med så kort tid mellom kontrakt og levering var jeg overbevist om at VW og Møller hadde tingene under kontroll. Hvor jeg tok feil... her jeg sitter billøs og like frustert som spm så mange andre E-Golf kjøpere. Kl 0900 åpner Møller...... da er jeg der.

Har aldri forstått hvorfor folk selger sin gamle bil før de mottar sin nye. Den ekstra rentekostnaden ved å ha to biler i f.eks 1 mnd er kr 500,- gitt at bruktbilen har en verdi på 200K. 500,- er ikke nok til å dekke et busskort i 1mnd en gang.

Men det var OT.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

havardolini

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 07. januar 2015, klokken 09:24

Har aldri forstått hvorfor folk selger sin gamle bil før de mottar sin nye. Den ekstra rentekostnaden ved å ha to biler i f.eks 1 mnd er kr 500,- gitt at bruktbilen har en verdi på 200K. 500,- er ikke nok til å dekke et busskort i 1mnd en gang.

Men det var OT.

Du sikkert råd til å betale 2 avdrag også da? Jeg har ikke det. Jeg hadde en bil å selge før e-Golfen skulle komme, litt kostbar i forhold til alder, litt rust og ikke ekstremt lettsolgt. Det er ganske så uforutsigbart å selge bruktbil, jeg tok ikke sjansen på å skulle bli sittende med to biler å betale på i et ukjent antall måneder. Jeg måtte annonsere den i to runder på finn.no inntil jeg fikk en pris jeg kunne leve med.

Jeg skrev kontrakt sent i april. Har noen av dere som skrev kontrakt i tidsrommet 20.04.14 - 30.04.14 fått bekreftet overleveringsdato?

Nuvolari

Sitat fra: havardolini på onsdag 07. januar 2015, klokken 09:55
Sitat fra: Nuvolari på onsdag 07. januar 2015, klokken 09:24

Har aldri forstått hvorfor folk selger sin gamle bil før de mottar sin nye. Den ekstra rentekostnaden ved å ha to biler i f.eks 1 mnd er kr 500,- gitt at bruktbilen har en verdi på 200K. 500,- er ikke nok til å dekke et busskort i 1mnd en gang.

Men det var OT.

Du sikkert råd til å betale 2 avdrag også da? Jeg har ikke det. Jeg hadde en bil å selge før e-Golfen skulle komme, litt kostbar i forhold til alder, litt rust og ikke ekstremt lettsolgt. Det er ganske så uforutsigbart å selge bruktbil, jeg tok ikke sjansen på å skulle bli sittende med to biler å betale på i et ukjent antall måneder. Jeg måtte annonsere den i to runder på finn.no inntil jeg fikk en pris jeg kunne leve med.

Jeg skrev kontrakt sent i april. Har noen av dere som skrev kontrakt i tidsrommet 20.04.14 - 30.04.14 fått bekreftet overleveringsdato?

Enkelt å be om avdragsfrihet i disse mnd, evt øke løpetiden på boliglånet ørlire grann slik at det tilsvarer den samme summen.

Jeg hadde aldri tatt sjangsen på å bli sittende uten bil ihvertfall.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Toddy

Siste info:

Bilen blir sendt til norge i denne uken, eller senest neste uke. Så snart bilen kommer på båt i bremerhavn kan jeg begynne å planlegge utleveringen. Jeg ringer deg da.
Forventet levering er en av de første 2 ukene i februar.

Dette gjelder for bil med varmepumpe bestilt 27.02.2014. Er jeg heldig får jeg kanskje bilen før 1 års dagen fra bestilling. Registrerer at det for tiden er kortere leveringstid på Bugatti Veyron, som også produseres av Volkswagen-konsernet. Men der er det visstnok bare 8 biler igjen å få tak i. :D

Puzoni

Må presiseres at frustrasjon hos de som har bestilt i februar / mars og enda ikke fått en bekreftet leveringsdato må sies å være et hakk større.

Selv bestilte jeg medio september og eneste tilbakemeldingen hittil fra Møller er at signert kontrakt mottatt.  8) 8)

Hadde ikke gleden vært stor i påvente av min første nybil, så hadde jeg nok hengt på nakken til Forbrukerrådet.

havardolini

Her ser det ut til å at det ikke nødvendigvis stemmer helt det de sier om at de tar de eldste kontraktene først.
Jeg skrev under 24.04.2014, og vet allerede at bilen ble produsert i uke 47 og at den mest sannsynlig kom til Norge i midten av desember.
Jeg synes på en måte det er mest riktig at de som bestilte i februar 2014 får bilen før meg. Hvis det likevel er riktig at de tar de eldste kontraktene først, så betyr det vel at det fort kan bli mars før jeg ser bilen min på veien...
Gleden over å vente på min første nybil har utover høsten 2014 sakte men sikkert blitt pulverisert av både VW, Møller og en selger som ikke er spesielt dugelig til noen ting som helst.
Man venter på den beste bilen i klassen, men det blir garantert ikke VW neste gang. En elektrisk A-klasse med hurtiglading hadde vært et seriøst alternativ :)
Golfen og B-klassen er vel de eneste elbilene som ikke ser ut som en elbil, hadde mærsja bare hatt hurtiglading...

poskare

Hadde enda Mærsja(autokorrekt foreslo smørja, noe som er en god oversettelse i mine øyne) hatt en importør som sto bak sine biler hadde det vært interresant... Men med min erfaring av BOS ville jeg ALDRI anbefalt å handle hos de. Om du får mandagsbil skylder de på deg og når det går så langt at du må bruke advokat så haler advokatene det ut så langt de klarer, unnlater å svare og svarer med GPP.
Hva Møller har prestert så langt mtp. informasjon er ikke imponerende, men vet iallefall at de sørger for en grei kundeopplevelse når man først har fått bilen.

D-Fender



Da har jeg hentet min e-golf m/vp også.

Stor lykke!!!

;D

Puzoni

Sitat fra: D-Fender på onsdag 07. januar 2015, klokken 13:40


Da har jeg hentet min e-golf m/vp også.

Stor lykke!!!

;D

Grattis !!!!

Nå kommer bilene i tur og orden. Du er vell #2 som har bekreftet. Sitter igjen med blandet følelse "glad og misunnelig"  ;D ;D

ottcom

Info fra forhandler i dag, er at det står ca 450 egolfer på kaien i Bremerhafen og venter på skipning. Sendes denne uken eller senest neste. Fra de står på båten til levering er rundt 3 uker (Bergen), inkl klargjøring og sw oppgradering.


oyoz

#988
Noen som vet leveringstiden på en E-Golf med varmepumpe om man bestiller nå? :)

edit: Fant svaret: August(!)

Gordon Retriever

Ferske tall:

SitatHer følger en estimering på når bilene går i produksjon.

Kontraktsdato mai, juni og juli: Uke 7-9

Kontraktsdato august til 10.sept: Uke 10-12

Kontraktsdato 11.sept til 10.okt: Uke 13-16

Kontraktsdato 11.okt til 31.des: Uke 17-19

Nyere kontrakter fra uke 20 og utover

Fra produksjonsstart til levering går det mellom 3 og 4 uker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA