Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Teslus

Jeg bestile i midten av mai, og selgeren min forespeilet i stad produksjon i mars. Håper selvsagt den kommer før, men med litt flaks har vi i hvertfall fått oss ny bil før påske!  :)

Råde

Sitat fra: ketil på mandag 05. januar 2015, klokken 19:50
Noen som har fått 10 000 i kompensasjon og leiebil? I såfall fortell hvor og fra hvilken dato.
Importøren gikk ut med 10.000,- i kompensasjon for biler bestilt med VP som ble produksjonsbekreftet til og med uke 44. Dette fordi det ble ytterligere utsettelser. Ingen biler ble produksjonsbekreftet etter dette, og man hadde da ikke lovet noe = ingen kompensasjon.
e-Golf | X75D

Ohm

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

mihkku

Fikk beskjed om at min er forsinket grunnet mangel på deler :/

freshbee

Bilen er ankommet butikk, og klargjøres denne uken. Leveres mandag 12 januar.

Eple3

Møller ville ikke ta bilen min i innbytte, og anbefalte at jeg solgte den privat. Bilen solgte jeg i oktober, og lånte bil av svigerfar frem til desember. Forhandlet meg frem til leiebil fra desember når jeg hadde blitt forespeilet bil fra møller. Er avhengig av bil både jobb og privat. Prøvde meg med El leiebil, men det fikk jeg ikke. Har nå skjønt at jeg har vært heldigere enn flere andre. Forskjellsbehandlingen ang leiebil, info fra forhandler osv synes jeg er uproft. Ellers har selger vært veldig hyggelig

El-Arvid

:) Får min bil med varmepumpe levert i Kristiansand på torsdag (noe forsinket iflg selger da båt fra Tyskland ble forsinket pga motorhavari). Jeg bestilte bil i medio april, først produksjonstart uke 44, deretter utsettelse til uke 51 med 10000 kr kompensasjon. Pris på bil er som avtalt i april med fratrekk av kr 10000. Det kan se ut som at alle leverte E-Golf med varmepumpe fra Møller blir levert 2015. Det kan jo være praktisk.

kokristi

Først har jeg lyst til å anerkjenne Elbilforum for et godt diskusjonsforum. Selv om man skal ta innlegg med en klype salt, har denne bloggen gitt mer verdifull informasjon om leveringssituasjonen for El-Golf med VP enn VW har vært villig til å dele med sine kunder. Jeg bestilte min bil i sommer og trådte da inn i en bestilling importør hadde lagt inn ved fabrikk i mai. I desember avbestilte jeg bilen - ikke fordi jeg ikke kunne ventet noen måneder til, men mest fordi jeg ikke lenger ønsket å holdes for narr av VW. Selv om en hyggelig selger har ringt av og til, så har informasjon for det meste vært av karakteren god jul og godt nytt år og ikke inneholdt noe meningsfull informasjon om problemet eller leveringsutsiktene. Det er mulig VW anser at de kan beholde flere kunder enn de mister ved en slik informasjonspolitikk, men på meg har dette ikke virket.  Det er hyggelig å se at bilene begynner å bli levert og at tålmodige kunder får sin lenge etterlengtede Golf.

lightningii

Kan se ut som det er skår i gleden desverre :-\

Bilen min ankom forhandler før jul. Bilen er klargjort for avlevering. Men det er ett stort MEN..
bilene kan ikke avleveres kunde før fabrikken har verifisert software oppdateringen på VP for hver enkelt bil. Når hver enkelt bil med VP er klargjort/oppdatert så sendes det elektronisk melding til fabrikk som må verifiseres av fabrikk før bilene kan utleveres.
Bilen min står fremdeles hos forhandler klargjort, men forhandler venter på endelig godkjenning fra fabrikken før bilen min kan utleveres. Selv så reiser jeg bort til helgen å blir borte i 2 uker, begynner å tvile på at jeg får den ut før jeg drar.. :-\

havardolini

Sitat fra: lightningii på tirsdag 06. januar 2015, klokken 09:23
Bilen min står fremdeles hos forhandler klargjort, men forhandler venter på endelig godkjenning fra fabrikken før bilen min kan utleveres. Selv så reiser jeg bort til helgen å blir borte i 2 uker, begynner å tvile på at jeg får den ut før jeg drar.. :-\

Dette høres tungvint ut, den som kjører selve oppgraderingen burde virkelig ha fått nok informasjon til å at han/hun kan bedømme om oppgraderingen var vellykket.
Fikk du bekreftet en overleveringsdato fra forhandleren din, som de nå evt. ser ut til å bryte?
Det ser ikke ut til at man kan stole spesielt mye på noe som kommer i vår retning fra VW/Møller :(

lightningii

Ikke annet enn at bilen var ankommet dem og klargjøres umiddelbart for overlevering..fikk denne beskjeden for nøyaktig en uke siden nå.. :-\ forøvrig så virker det som at det er noe fabrikken krever, ikke møller..
Sitat fra: havardolini på tirsdag 06. januar 2015, klokken 09:30

Dette høres tungvint ut, den som kjører selve oppgraderingen burde virkelig ha fått nok informasjon til å at han/hun kan bedømme om oppgraderingen var vellykket.
Fikk du bekreftet en overleveringsdato fra forhandleren din, som de nå evt. ser ut til å bryte?
Det ser ikke ut til at man kan stole spesielt mye på noe som kommer i vår retning fra VW/Møller :(

Råde

Sitat fra: kokristi på tirsdag 06. januar 2015, klokken 08:59
ikke fordi jeg ikke kunne ventet noen måneder til, men mest fordi jeg ikke lenger ønsket å holdes for narr av VW.
Det er forbrukerens makt. Flott! Bare så synd at jeg selv ikke gjør det, men Golfen sto igjen som det eneste alternativet etter hvert som man ble bondefanget i ventingen.

Noen som kjenner seg igjen? Jeg gjør:
Sitat
Selv om en hyggelig selger har ringt av og til, så har informasjon for det meste vært av karakteren god jul og godt nytt år
e-Golf | X75D

Råde

Sitat fra: havardolini på tirsdag 06. januar 2015, klokken 09:30
Sitat fra: lightningii på tirsdag 06. januar 2015, klokken 09:23
Bilen min står fremdeles hos forhandler klargjort, men forhandler venter på endelig godkjenning fra fabrikken før bilen min kan utleveres.
Jeg har vært borti VW oppgraderinger før, og jeg mener at slike SW'er går fra fabrikken. Dvs at forhandler må være online med VW's servere for å få det til. De har altså ikke en USB. Rart det ikke lar seg gjøre i [INSERT: året du mottar din e-Golf HERE]
e-Golf | X75D

Thomas Parsli

Når har jo denne bransjen har så dårlig kvalitetskontroll på verkstedene at de sender biler til etterkontroll hos NAF...

Tipper VW sentralt har funnet ut at det er bedre for alle parter om de dobbeltsjekker at alt er gjort riktig før kjøper får bilen.
Tror også VW er ekstremt opptatt av at denne modellen skal lykkes, hvis mange varmepumper slutter å fungere blir det så negativ PR at VW ser ut til å foretrekke forsinkelser.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

hans.ks

Latterlig fra A til Å denne prosessen med bilen, slett oppfølging fra forhandler og total mangel av informasjon fra Møller. Rett og slett tragikomedie på nivå med finsk fjernsynsteater på 80-tallet.. :-)

Håper dog bilen er snart klar for utlevering, håpet er kun det eneste jeg har sittet igjen med de siste 8 månedene siden dette med varmepumpe ble kjent. Eneste som mangler er nå at forhandler prøver seg på at jeg må godta 10k i kompensasjon i stedet for leiebilen jeg har hatt siden august.
E-Golf med ventepumpe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA