Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Marius Engel


Sitat fra: e-Kvaase på torsdag 18. desember 2014, klokken 13:56
Sitat fra: eivhelle på lørdag 13. desember 2014, klokken 21:32
Sitat fra: Rio på lørdag 13. desember 2014, klokken 21:14
Jeg tror ikke de lager noen "sprell" med det. Jeg antar at kunde kan avbestille hvis prisen endres dramatisk; uansett, dette er biler som lett kan videreselges.
Kunden har rett til å gå fra handelen hvis endringen i pris overstiger 6%. I så fall kan Møller sette opp prisen med 6% og fortsatt ha sitt på det tørre.

Det står også i kontrakten at hvis leveranse er over 6 måneder etter kontraktsdato, eller bilen er bestilt med særskilte spesifikasjoner, så kan prisen økes med mer enn 6%, og at dette ikke er grunn til å heve kjøpet.
I praksis er vel de fleste bilene bestilt med ett eller flere tilvalg fra lista over ekstrautstyr, og derved skreddersydd deg som kunde (særskilte spesifikasjoner).

Virker som man da bare må stå med lua i hånda og betale den merprisen selger krever...

Planen er å få bilen overgangen april/mai.
Utrolig kjedelig hvis prisene skrus opp med 10.000-15.000 innen da pga. valutakursen.
Ikke så mye man kan gjøre med, bortsett fra å be om at bilen leveres tidligere...

Men hvis bilen blir levert 6 måneder etter avtalt tid da? Det er vel en annen sak?...

stefse

Dette har nok Lømler Bil tenkt på.
Strategien blir å skru opp prisen på nye kontrakter. Får du like lyst til å kansellere om bilen din plutselig blir 10% mer verdt fra forhandler?
Hvis de derimot skrur opp prisen på eksisterende kontrakter tror jeg det blir mange som synes sin gamle bil er helt utmerket valg enda en stund fremover.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt


lightningii

Møller kan sikkert komme gjennom disse dagene nå uten informasjon,
Men de kan vel forvente en klassisk "shitstorm" f.o.m madag 5 januar!
Da bør de komme med konkret dato for når bilen står i garasjen min. Jeh er møkklei det useriøse fjaset til både Møller og VW.


Sitat fra: stefse på torsdag 18. desember 2014, klokken 17:53
Dette har nok Lømler Bil tenkt på.
Strategien blir å skru opp prisen på nye kontrakter. Får du like lyst til å kansellere om bilen din plutselig blir 10% mer verdt fra forhandler?
Hvis de derimot skrur opp prisen på eksisterende kontrakter tror jeg det blir mange som synes sin gamle bil er helt utmerket valg enda en stund fremover.

Råde

Jeg må gjengi deler av mail fra kundeservice i dag for felleskapet da den harmonerer dårlig med det produktsjef Jan Tore Kopperud uttalte til dinside.no 25/11, nemlig at det var bekreftet at bilene ble sendt til Norge etter uke 51.

Så snart oppgradering er godkjent og utført vil bilene sendes til bestemmelsesstedet. Vi har dessverre ikke informasjon om når dette vil skje, men kan bekrefte at vi ønsker å få bilene ut til våre kunder så raskt som mulig. Vi vil gå ut med informasjon til våre forhandlere, så snart vi får denne fra Volkswagen AG.

Noen som ble enda gladere nå, eller?
e-Golf | X75D

nilskt

Jeg fikk i alle fall akkurat bekreftet at min bil med VP står i Oslo nå i påvente av resultatet av kvalitetssjekken.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

A8

Er det noen av dere som ikke fikk bekreftet produksjon i første omgang, som har hørt noe som helst fornuftig av hva som kan ventes? Vil tro det gjelder biler bestilt fra ca april/mai en gang.
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

havardolini

Sitat fra: A8 på fredag 19. desember 2014, klokken 12:09
Er det noen av dere som ikke fikk bekreftet produksjon i første omgang, som har hørt noe som helst fornuftig av hva som kan ventes? Vil tro det gjelder biler bestilt fra ca april/mai en gang.

Er det helt tilfeldig hvem som fikk bekreftet produksjonsuke? Jeg skrev kontrakt i slutten av april, og fikk oppgitt produksjon i uke 44, da jeg tilfeldigvis var i kontakt med ham rundt da de hadde fått oppgitt dette fra Tyskland. Bilen ble produsert da, men det er jo fullstendig i det blå om den noen gang kommer seg til Norge.
Det var jo flaks jeg fikk oppgitt produksjonsuke, for jeg fikk gratis lånebil helt til e-Golfen kommer  ;D

Uke 51 går nå mot slutten, og det er vel ingen her som har hørt noen ting som helst om hvordan denne såkalte kvalitetssjekken har gått?

raggi

Jeg fatter og begriper ikke at dere som har ventet nesten et år finner dere i så mye tull og utsettelser fra Møller! Jeg selv skrev kontrakt i slutten av September, så er for tidlig for meg enda å lage balluba. Det er for få som tar tak i saken slik at Møller ikke føler seg presset nok til å få skikkelig fortgang på det i Tyskland ! Norge er tross alt det største markedet for elbiler til VW, så noe burde kunne gjøres for å få gang på det ! Men det er liksom ikke noen som gjør noe, folk bare sitter og godtar og styrer i vei som de vil. Kjenner jeg blir så irritert >:(  >:(

mor10

jeg er en av de heldige som bestilte tidlig med  VP, for min del kan det nå bare ta så lang tid det vil for møller har gitt meg lånebil der de dekker både drivstoff, bompenger, veiavgift, forsikring så rimeligere bilhold klarer jeg ikke å få til. og jeg slipper å cashe ut bilen min før den kommer så lån har jeg heller ikke  :)

håper det går langt ut i neste år før de klarer å få den levert...
Rookie el-bil eier
E-golf m/VP

havardolini

Sitat fra: mor10 på fredag 19. desember 2014, klokken 14:06
jeg er en av de heldige som bestilte tidlig med  VP, for min del kan det nå bare ta så lang tid det vil for møller har gitt meg lånebil der de dekker både drivstoff, bompenger, veiavgift, forsikring så rimeligere bilhold klarer jeg ikke å få til. og jeg slipper å cashe ut bilen min før den kommer så lån har jeg heller ikke  :)

håper det går langt ut i neste år før de klarer å få den levert...

Samme her, bortsett fra at jeg må betale bensinen selv. Tilbød de deg å dekke drivstoff, eller måtte du forhandle for å få det til?

havardolini

Jeg fikk akkurat en telefon fra selgeren min:
Han sa at programvaren nå er godkjent, og at det vil bli startet manuell oppdatering av til sammen 450 biler!
Tidlig i november var bilen min nede i Hodenhagen(eller hvordan det nå skrives). Han sa også at det hadde vært en melding på intranettet til Møller om at de bilene har blitt fraktet til Bekkelaget.
Nå begynner heldigvis ting å sakte men sikkert skje, spennende!
Men vi skal kanskje ikke regne med at vi får bilen overlevert før en eller annen gang i løpet av januar...

Råde

Samme beskjed her. Fra kundeservice:

Kvalitetskontrollen av varmepumpe er gjennomført og godkjent!                       

Det gjenstår nå kun en oppdatering av bilene, før disse kan distribueres. Det er 
ikke endelig klart hvor lang tid det vil ta for hver spesifikke bil å bli klar til 
levering, men din forhandler vil kontakte deg fortløpende med informasjon om       
leveringstidspunkt.
e-Golf | X75D

lightningii

Halleluja

Sitat fra: Råde på fredag 19. desember 2014, klokken 15:54
Samme beskjed her. Fra kundeservice:

Kvalitetskontrollen av varmepumpe er gjennomført og godkjent!                       

Det gjenstår nå kun en oppdatering av bilene, før disse kan distribueres. Det er 
ikke endelig klart hvor lang tid det vil ta for hver spesifikke bil å bli klar til 
levering, men din forhandler vil kontakte deg fortløpende med informasjon om       
leveringstidspunkt.


A8

Gode nyheter!  :D
Regner med det blir litt overtidsarbeid hos Møller fremover for å få bilene ut til ventende kunder!  ???
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA