Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

lightningii

Uansett så må Møller komme ut med en oppdatering denne uken. Alt annet er uholdbart.
To kollegaer av meg bestilte I3 for ca 3 uker siden, de har fått produskjonsdato i slutten av februar. Hvis VP bil er i det blå i begynnelsen av Januar, så hopper jeg av dette toget. Dette er forbi det som kan anses å være latterlig. Dette begynner å bli patetiskt.

Sidewinder

Det blir vel utsatt så lenge at vi får en prisjustering på toppen av det hele pga kursen.

hans.ks

Da avbestiller jeg straks og sykler heller til jobb og tilbake.
E-Golf med ventepumpe.

lightningii

Det er CNX på flekken om de legger på en krone.
Det hadde vært toppen av frekkhet.
Jeg bestilte og skrev under kontrakt i febr.
Skal ta ugangspunkt i den datoen. Gjør de ikke det, så er det CNX
På flekken.

Ohm

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Eikesaas

Har ikke bestilt bil enda, men en av selgerene jeg har vært i kontakt med ringte meg i dag å lurte på om jeg var klar for å bestille.
Jeg ønsker ikke å bestille før det er blitt klarhet i levering av VP biler å det kunne han fortsatt ikke svare på.
Men det han var tydelig på var at det blir ingen justering av pris med mindre kursen forverrer seg mer, da måtte de nok vurdere det.

ionboy

Sitat fra: lightningii på onsdag 17. desember 2014, klokken 16:35
Det er CNX på flekken om de legger på en krone.
Det hadde vært toppen av frekkhet.
Jeg bestilte og skrev under kontrakt i febr.
Skal ta ugangspunkt i den datoen. Gjør de ikke det, så er det CNX
På flekken.

Sikkert et idiotisk spørsmål, men hvar er CNX? :)

Gordon Retriever

Jeg lurer også på hvor langt CNX kjører på hver lading og hvor stor rekkeviddereduksjon man må regne om vinteren. :)

Råde

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 17. desember 2014, klokken 20:43
Jeg lurer også på hvor langt CNX kjører på hver lading og hvor stor rekkeviddereduksjon man må regne om vinteren. :)
Antakelig trenger du ikke lade da den spyr ut CO2 og NOx i fleng, til høyre og til venstre. Men det aller beste ved en slik en er at den leveres... Og at du hører fra kremmeren som pusher den til deg.
e-Golf | X75D


Marius Engel


Råde

Sitat fra: Marius Engel på onsdag 17. desember 2014, klokken 21:40
CNX... Den var ny [emoji12]
Ikke så ny, tenker keg. Men jeg vil allikevel redefinere CNX til mitt ovenstående forslag. Kanskje litt i tråd med dette:



Men nå er jeg way off topic. Sorry... Ingen varmepumpe enda.
e-Golf | X75D

Gordon Retriever



Nei.... - ingen varmepumpe her heller.  #e-Golf  #ventepumpe  #cnx-elbil  #ventetid  #skuffelse  #håpetsombrast

Råde

Tok på meg masekopp-hatten. Epost til kundeservice. Ingen kloke svar. Telefon til importør. Hele avdelingen hadde gått for dagen. Resepsjonist håpet inderlig de kom på jobb i morgen. Stakkars selger får ingen info. Uke 51 er snart over.

Hva er dette for en barnehage??
e-Golf | X75D

e-Kvaase

#839
Sitat fra: eivhelle på lørdag 13. desember 2014, klokken 21:32
Sitat fra: Rio på lørdag 13. desember 2014, klokken 21:14
Jeg tror ikke de lager noen "sprell" med det. Jeg antar at kunde kan avbestille hvis prisen endres dramatisk; uansett, dette er biler som lett kan videreselges.
Kunden har rett til å gå fra handelen hvis endringen i pris overstiger 6%. I så fall kan Møller sette opp prisen med 6% og fortsatt ha sitt på det tørre.

Det står også i kontrakten at hvis leveranse er over 6 måneder etter kontraktsdato, eller bilen er bestilt med særskilte spesifikasjoner, så kan prisen økes med mer enn 6%, og at dette ikke er grunn til å heve kjøpet.
I praksis er vel de fleste bilene bestilt med ett eller flere tilvalg fra lista over ekstrautstyr, og derved skreddersydd deg som kunde (særskilte spesifikasjoner).

Virker som man da bare må stå med lua i hånda og betale den merprisen selger krever...

Planen er å få bilen overgangen april/mai.
Utrolig kjedelig hvis prisene skrus opp med 10.000-15.000 innen da pga. valutakursen.
Ikke så mye man kan gjøre med, bortsett fra å be om at bilen leveres tidligere...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA