Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Råde

Sitat fra: Ohm på lørdag 13. desember 2014, klokken 08:06
Sitat fra: Rio på fredag 12. desember 2014, klokken 21:52

Siden så mange biler ankommer "samtidig", vil det nok ta forhandlerne litt tid å klargjøre alle.
Er jo ikke så mye de gjør med bilene, så det bør jo ikke ta så lang tid. Min bil kom til forhandleren på morgningen, jeg hentet den kl 13 samme dag. Da hadde de spylt over og ladet den opp. Håper i alle fall at det ikke blir lang ventetid for de som har venta alt for lenge allerede.
Forhandleren gjør ofte ikke så veldig mye siden de fleste bruker klargjøring på bekkelaget. Det blir nok en flaskehals og siden det kan virke som at oppdatering osv skal gjøres der.
e-Golf | X75D

Kmellioli

Hadde jeg visst det ville tatt 9 mnd. fra bestilling til levering ville jeg nok valgt noe annet. Som nevnt tidligere her skjer det en hel del på el/hybrid markedet på den tiden. Men, det vil alltid være noe nytt og bedre i horisonten. En får bare lukke øynene og hoppe på karusellen.
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

EL ??????

Hei jeg bare lurte på om det er noen som har fått utlevert (kjøpt og betalt ikke bare kontrakt) E-golf med VP av norsk forhandler???????

Er produksjonen satt i gang?
Har enda ikke fått bekreftet levering etter tre måneders venting.

Merkelig at vi som venter på bil ikke kan få ukentlige nyhetsbrev fra VW.

Sidewinder

Sitat fra: EL ?????? på lørdag 13. desember 2014, klokken 12:36
Hei jeg bare lurte på om det er noen som har fått utlevert (kjøpt og betalt ikke bare kontrakt) E-golf med VP av norsk forhandler???????

Er produksjonen satt i gang?
Har enda ikke fått bekreftet levering etter tre måneders venting.

Merkelig at vi som venter på bil ikke kan få ukentlige nyhetsbrev fra VW.

Jeg har også etterlyst informasjon forhandlerne får fra Møller.
Fikk beskjed om at det kun var til intern bruk, selv om det ikke var noe konfedensielt.
De kunne heller ikke kopiere ut tekst og sende ut mail iflg han.

Noen gang kan det være greit og få informasjon selv om man ikke blir noe klokere,
Da føler man seg iallefall ikke utelatt...

Ohm

Er nok stor forskjell på selgerne i møller. Jeg fikk Mail ca. hver 14. dag fra jeg bestilte til levering.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Tekberg

Sitat fra: Sonus på lørdag 13. desember 2014, klokken 07:38
Hadde håpet Hodenhagen var en gigantisk lagerhall, men det kan se uttil at bilene som står der står ute i vær og vind dessverre.
Bare å håpe de ikke har satt i drift batteriene enda. Det er vel slik at hvis de er satt i drift så er de satt i drift og klokken tikker nedover mot slutten for batteripakken. Da er jo batteriene kanskje opp mot 1/2 år gamle allerede...
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017

Marius Engel

Det med at bilen er "gammel" og batteritiden har begynt å tikke er ganske alvorlig når du har bestilt en ny bil.

Jeg mener at VW har drete på leggen mer enn de ønsker å inrømme, og mer enn de ønsker at folk skal forstå.

Ett mektig prisavslag er på sin plass, grunnet at man får en "gammmel bil" og at den andre bilen man skal selge stadig synker i verdi mens man venter. Da er det bare på sin plass at den bilen man skal få av VW også synker i verdi før dere betaler, og det verditapet må forhandler/produsent ta. Synes jeg da.

Rio

Disse bilene skulle vært levert i slutten av oktober (begynnelsen av november), og kommer i stedet til Norge i slutten av desember (begynnelsen av januar). Dvs. 2 måneder forsinket.

Avslaget på kr 10 000,- som de fleste har fått er ikke fra VW, men fra forhandleren.

Personlig synes jeg VW burde inkludert en 11 kW trefaslader som plaster på såret!

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Ohm

Mener dere at bilene går ut på dato? Trodde batteriene ble slitt av bruk, ikke ved å stå litt, så lenge de er riktig lagret med rett spenning?
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

4Matic Fanatic

I og med at min skrus sammen i disse dager og jeg skal få den i januar er det nå ikke alle som er gamle når de leveres...
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Råde

Sitat fra: Ohm på lørdag 13. desember 2014, klokken 19:48
Mener dere at bilene går ut på dato? Trodde batteriene ble slitt av bruk, ikke ved å stå litt, så lenge de er riktig lagret med rett spenning?
Det går vel på ladesykluser, så med mindre de har ladet batteriene ut og opp noen hundre ganger er det nok intet problem. Ved salg så ser kjøper på 1. reg dato og ikke produksjonsdato. Dette tar jeg med knusende ro. Det betyr ikke at jeg er glad og heller ikke fornøyd med møllers kommunikative evner, men bilen kommer til å være toppers.
e-Golf | X75D

eivhelle

Sitat fra: Rio på lørdag 13. desember 2014, klokken 19:03
Disse bilene skulle vært levert i slutten av oktober (begynnelsen av november), og kommer i stedet til Norge i slutten av desember (begynnelsen av januar). Dvs. 2 måneder forsinket.

Avslaget på kr 10 000,- som de fleste har fått er ikke fra VW, men fra forhandleren.

Personlig synes jeg VW burde inkludert en 11 kW trefaslader som plaster på såret!

Det jeg er mest spent på er hvordan Møller vil håndtere det fakta at Eurokursen har gått opp med over  10% siden de fleste bestilte sin bil. I følge kontrakten har Møller lov til å korrigere prisen hvis det er store endinger i valutta. Og 10 % blir fort 25-30000 kroner. Men tør de å irritere kundene sine enda mer med å legge på prisen i tillegg til den lange ventetiden, eller vil de ta tapet selv for å glatte over?
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Rio

Jeg tror ikke de lager noen "sprell" med det. Jeg antar at kunde kan avbestille hvis prisen endres dramatisk; uansett, dette er biler som lett kan videreselges.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Råde

De har heller ikke endret i prislisten, så det går an å være optimist. De endrer kanskje fra 1/1, men de er bra korka hvis de gjør noe med kontraktsprisen ved levering.
e-Golf | X75D

eivhelle

Sitat fra: Rio på lørdag 13. desember 2014, klokken 21:14
Jeg tror ikke de lager noen "sprell" med det. Jeg antar at kunde kan avbestille hvis prisen endres dramatisk; uansett, dette er biler som lett kan videreselges.
Kunden har rett til å gå fra handelen hvis endringen i pris overstiger 6%. I så fall kan Møller sette opp prisen med 6% og fortsatt ha sitt på det tørre.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA