Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Ohm

Synd det ikke finnes alternativer, enten er de for dyre eller har rart utseende.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Sidewinder

Sitat fra: Ohm på tirsdag 02. desember 2014, klokken 20:40
Synd det ikke finnes alternativer, enten er de for dyre eller har rart utseende.

Hehe, vi har nøyaktig samme synspunkt.
Tipper det er flere også...

Råde

Sitat fra: Sidewinder på tirsdag 02. desember 2014, klokken 20:37
Jeg vet iallefall hvilke karakterer jeg skal gi på evalueringsskjemaet
Som sidewinder skriver: vi har nøyaktig samme synspunkt. Også her tipper jeg det er flere :/
e-Golf | X75D

Sidewinder

Jeg og flere jeg kjenner har kontaktet Møller og Forhandler opptil
Flere ganger. Hver gang får jeg beskjed om at de vil ta kontakt så snart produksjonsbekrefelse foreligger...

I min verden er det ikke godt nok. Det eneste som har fått møller konsernet i tale har vært negative medieoppslag..

Gordon Retriever


hans.ks

E-Golf med ventepumpe.

tallyho

Sitat fra: tallyho på mandag 01. desember 2014, klokken 15:52
Sitat fra: Vw-E-Golf på fredag 04. juli 2014, klokken 08:16
Er det noen som har fått pålitelig informasjon om levering av bil med varmepumpe?

Tja, fikk i hvertfall epost fra Møller i Trondheim om at min bil blir produsert i uke 50, KS på varmepumpa i uke 51, og levering i slutten av februar. Med visse forbehold...

Så da nærmer vi oss i hvertfall.

Bestilte 22. april, fikk beskjed utpå høsten om i produksjon 30. oktober, med kontrabeskjed etter et par dager. Kompensasjon på kr. 10.000 eller leiebil.

Revidert epost fra Møller i dag: "Hei!

Det gikk nok litt fort i tastaturet! Jeg mente at den kan være her i slutten av januar. Men det er med forbehold om at denne kvalitetssjekken går greit."
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

A8

#727
Her ligger en presentasjon av vp på Audi hybrid. Dette er nok veldig likt det som er brukt i E-Golf. Unntaket er vel at Golfen ikke har væskekjølt batteri. Motor og kraftelektronikk er nok derimot væskekjølt og integrert i vp-kretsen.
http://www.audi-technology-portal.de/en/mobility-for-the-future/technology-modules/thermal-mangement
Inntrykket er vel at VW ikke har prøvd på en lettvint løsning...
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

havardolini

Sitat fra: tallyho på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:58
Sitat fra: tallyho på mandag 01. desember 2014, klokken 15:52
Tja, fikk i hvertfall epost fra Møller i Trondheim om at min bil blir produsert i uke 50, KS på varmepumpa i uke 51, og levering i slutten av februar. Med visse forbehold...

Så da nærmer vi oss i hvertfall.

Bestilte 22. april, fikk beskjed utpå høsten om i produksjon 30. oktober, med kontrabeskjed etter et par dager. Kompensasjon på kr. 10.000 eller leiebil.

Revidert epost fra Møller i dag: "Hei!

Det gikk nok litt fort i tastaturet! Jeg mente at den kan være her i slutten av januar. Men det er med forbehold om at denne kvalitetssjekken går greit."

Jeg bestilte også i slutten av april, og jeg vet at bilen min er produsert, jeg tror det var i slutten av oktober. Møller har sagt at VW kommer til å holde på den til uke 51, og så skal disse norske e-Golfene med varmepumpe visstnok få prioritert transport opp til Norge. Men med så mange forskjellige beskjeder og kontrabeskjeder, så tror jeg ikke før jeg får se det! De kommer også til å ha mange biler stående og vente på tur til Norge, så slutten av januar kan vel fort bli februar...
Det er egentlig verst for VW dette, jeg har en ny og fin Golf stv. på gratis lån inntil strømgolfen kommer oppover  :)

Jeg er overhodet ikke fornøyd med oppfølgingen jeg får fra selgeren min. En gang snakket han om at bilen min "vil bli produsert", når jeg visste at den faktisk allerede stod ferdig. Han gadd bare ikke sjekke det opp. Jeg kjenner at den elendige oppfølgingen i forbindelse med alle problemene har ødelagt veldig mye av den gleden man bør føle på når man venter på en nybil.

EV - Driver

Føler i gunnen at jeg har fått all tilgjengelig informasjon fra min forhandler.  All informasjon han har mottatt har han raskt sendt videre til meg. Mer kan jeg ikke forlange. Tror nok at selgeren svært gjerne skulle ha avsluttet handelen for lenge siden. Skal man klage på noe må det være informasjon fra sentralt hold. Ventetida hadde sikkert vært lettere å komme seg igjennom om det hadde dryppet en og annen statusrapport utover høsten.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

vbl

Skrev kontrakt med Møller Bil Trondheim i går på en avbestillingsbil med varmepumpe. Bilen er ferdig produsert med estimert levering i slutten av januar. Skulle jeg bestilt en bil uten varmepumpe som tenkt så var det levering i slutten av februar fikk jeg opplyst. Får håpe på tidlig julegave...
Etter 6 prøvekjøringer på 2 dager falt valget på e-Golf  ;D Gleder meg.

hans.ks

Uke 51 nærmer seg med stormskritt, venter i spenning på hva som blir neste forsinkelse fra VW. :-)
E-Golf med ventepumpe.

ottcom

Skrev E-Golf (med vp) kontrakt i går og levering midten av januar. Avbestillingsbil som er produsert, så jeg var på rett sted til rett tid. Vært tålmodig med Kia Soul EV i snart 4 måneder, uten konkret leveringsdato. Tilslutt ble det nok. Litt av entusiasmen forsvinner når informasjon uteblir. Gleder meg til E-Golf - ca 15.01.2015.

valvolainen

Sitat fra: ottcom på lørdag 06. desember 2014, klokken 08:43
Skrev E-Golf (med vp) kontrakt i går og levering midten av januar. Avbestillingsbil som er produsert, så jeg var på rett sted til rett tid. Vært tålmodig med Kia Soul EV i snart 4 måneder, uten konkret leveringsdato. Tilslutt ble det nok. Litt av entusiasmen forsvinner når informasjon uteblir. Gleder meg til E-Golf - ca 15.01.2015.

Er det det du har fått som leveringstid?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

ottcom

Egentlig "midten av januar" står det i kontrakten.
Ingen indikasjoner på forsinkelser.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA