Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

kaul75

Om man har bestilt vp, og får levert bil uten er dette et kontraktsbrudd.
Hvilken unnskyldning kommer de med?




grorudklovnen

#601
Før dere med egolf kontrakter løper til KIA forhandleren for å få VP:

Det er problemer med leveringen der også. De har vel hatt streik og klarer ikke å levere biler på en lang stund. Kia kan heller ikke levere app/nettstyring (noe som er VELDIG kjekt på egolfen). Andre konkurrenter mangler også enten VP, hurtiglading, apper eller koster alt for mye. Ingen elbil på det norske markedet er "komplette".

Når det gjelder m/u VP så mener jeg at dette egentlig bare til syvende og sist blir et kostnadsspørsmål. Hvis du forvarmer og skrur ned AC så er det like bra som den beste VP'en på markedet.

For meg gikk terskelen rundt 20000 (totalregnskap). Hva VP betyr for deg kan være en rasjonell økonomisk beregning eller følelser/prinsipper. Man velger selv og sånn må det være!

K S

Sitat fra: grorudklovnen på tirsdag 18. november 2014, klokken 14:37
Før dere med egolf kontrakter løper til KIA forhandleren for å få VP:

Det er problemer med leveringen der også. De har vel hatt streik og klarer ikke å levere biler på en lang stund. Kia kan heller ikke levere app/nettstyring (noe som er VELDIG kjekt på egolfen). Andre konkurrenter mangler også enten VP, hurtiglading, apper eller koster alt for mye. Ingen elbil på det norske markedet er "komplette".

Når det gjelder m/u VP så mener jeg at dette egentlig bare til syvende og sist blir et kostnadsspørsmål. Hvis du forvarmer og skrur ned AC så er det like bra som den beste VP'en på markedet.

For meg gikk terskelen rundt 20000 (totalregnskap). Hva VP betyr for deg kan være en rasjonell økonomisk beregning eller følelser/prinsipper. Man velger selv og sånn må det være!

Når det gjelder varmepumpe så dreier det seg om to vesentlige ting: rekkevidde og komfort. Hvis rekkevidde og/eller komfort ikke betyr så mye, gi balla i varmepumpe!

Riktig at en kan forvarme. Det gjorde jeg med dieselbilen også, selv om den hadde uendelig rekkevidde, da var det for komfort, det er det på elbilen også, i tillegg til rekkevidde.
Forvarmer en bilen med varmepumpe, kommer en enda lenger.

"Når det gjelder m/u VP så mener jeg at dette egentlig bare til syvende og sist blir et kostnadsspørsmål. Hvis du forvarmer og skrur ned AC så er det like bra som den beste VP'en på markedet."

Tull og vas! Det er riktig for de første kilometrene, men bilen blir kjølt ned fra det øyeblikk en kobler fra ladekabelen og begynner å kjøre. Skal en da kjøre uten varme på, da blir det kaldt! Fort.

Når Kia leverer bil med fungerende varmepumpe, til min. 20-25.000 billigere enn e-Golf (ut fra tilbud), så får app være app, jeg vil heller ha varm bil, også for lengre turer!


jkirkebo

Sitat fra: grorudklovnen på tirsdag 18. november 2014, klokken 14:37
Før dere med egolf kontrakter løper til KIA forhandleren for å få VP:

Det er problemer med leveringen der også. De har vel hatt streik og klarer ikke å levere biler på en lang stund. Kia kan heller ikke levere app/nettstyring (noe som er VELDIG kjekt på egolfen). Andre konkurrenter mangler også enten VP, hurtiglading, apper eller koster alt for mye. Ingen elbil på det norske markedet er "komplette".

Tja. Leaf Nordic har VP, hurtiglading, app og en ganske rimelig prislapp (ca. 240k med vinterdekk). Dessuten er Nissan leveringsdyktige...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

grorudklovnen

Sitat fra: K S på tirsdag 18. november 2014, klokken 17:39
Når det gjelder varmepumpe så dreier det seg om to vesentlige ting: rekkevidde og komfort. Hvis rekkevidde og/eller komfort ikke betyr så mye, gi balla i varmepumpe!

Riktig at en kan forvarme. Det gjorde jeg med dieselbilen også, selv om den hadde uendelig rekkevidde, da var det for komfort, det er det på elbilen også, i tillegg til rekkevidde.
Forvarmer en bilen med varmepumpe, kommer en enda lenger.

"Når det gjelder m/u VP så mener jeg at dette egentlig bare til syvende og sist blir et kostnadsspørsmål. Hvis du forvarmer og skrur ned AC så er det like bra som den beste VP'en på markedet."

Tull og vas! Det er riktig for de første kilometrene, men bilen blir kjølt ned fra det øyeblikk en kobler fra ladekabelen og begynner å kjøre. Skal en da kjøre uten varme på, da blir det kaldt! Fort.

Når Kia leverer bil med fungerende varmepumpe, til min. 20-25.000 billigere enn e-Golf (ut fra tilbud), så får app være app, jeg vil heller ha varm bil, også for lengre turer!
Problemet med KIA er at ting tar tid, akkurat som VW. At du er villig til å bruke mange titusener er ikke det samme som at det er en rasjonell og balansert økonomisk beslutning. Kanskje du bør vurdere en hybrid dersom du er redd for å fryse?

K S

Sitat fra: grorudklovnen på tirsdag 18. november 2014, klokken 19:10
Sitat fra: K S på tirsdag 18. november 2014, klokken 17:39
Når det gjelder varmepumpe så dreier det seg om to vesentlige ting: rekkevidde og komfort. Hvis rekkevidde og/eller komfort ikke betyr så mye, gi balla i varmepumpe!

Riktig at en kan forvarme. Det gjorde jeg med dieselbilen også, selv om den hadde uendelig rekkevidde, da var det for komfort, det er det på elbilen også, i tillegg til rekkevidde.
Forvarmer en bilen med varmepumpe, kommer en enda lenger.

"Når det gjelder m/u VP så mener jeg at dette egentlig bare til syvende og sist blir et kostnadsspørsmål. Hvis du forvarmer og skrur ned AC så er det like bra som den beste VP'en på markedet."

Tull og vas! Det er riktig for de første kilometrene, men bilen blir kjølt ned fra det øyeblikk en kobler fra ladekabelen og begynner å kjøre. Skal en da kjøre uten varme på, da blir det kaldt! Fort.

Når Kia leverer bil med fungerende varmepumpe, til min. 20-25.000 billigere enn e-Golf (ut fra tilbud), så får app være app, jeg vil heller ha varm bil, også for lengre turer!
Problemet med KIA er at ting tar tid, akkurat som VW. At du er villig til å bruke mange titusener er ikke det samme som at det er en rasjonell og balansert økonomisk beslutning. Kanskje du bør vurdere en hybrid dersom du er redd for å fryse?

Neida, fryser ikke i Kia, kjempefornøyd.

Kommer nok til å ha den noen år.

Blir det bedre alternativ pris/totalpakke for nye elbiler, bytter vi gjerne hvis brukte elbiler ikke blir null verdt, hvis så skulle skje kjører vi den til de evige jaktmarker :-)


rlnd

#606
Da er biler uten VP forsinket også, min hadde produksjonsuke 45 (bestilt 10. aug) og er nå "forventet ferdig" innen uke 50. Denne forsinkelsen gjelder visst e-golf produsert mellom 41-46.

Kanskje det blir bil til jul..
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

torgrand

Gjelder ikke alle...
Min stod hele tiden oppført med uke 44, og står nå til klargjøring   :D

Edit: Altså uten VP selvfølgelig....

BadaBing

Etter hva jeg har fått vite er det ikke snakk om noen utsettelse av produksjon til ikke uke 7. Hvis kvalitetskontrollen i uke 51 går som vi alle ønsker, er det umiddelbart full fart på produksjon. Aner ikke om produksjonen går ned i jula, men noe reduksjon må man vel regne med. De skal vel spise juleribbe de også :-)

A8

Snakket med selger hos Møller i dag.
Det står visstnok biler med vp på vent også i Norge.
De siste bilene som blir produsert i år var bestilt i mai og produksjonen står frem til uke 7. Hvis alt går som planlagt startes produksjonen av biler med vp da opp igjen. Det positive er at da har man forhåpentligvis tatt unna noe av køen av biler uten vp og kan prioritere deretter.

For min bil gjettes det på levering i april....  :-\
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

Sidewinder

Sitat fra: A8 på onsdag 19. november 2014, klokken 18:56
Snakket med selger hos Møller i dag.
Det står visstnok biler med vp på vent også i Norge.
De siste bilene som blir produsert i år var bestilt i mai og produksjonen står frem til uke 7. Hvis alt går som planlagt startes produksjonen av biler med vp da opp igjen. Det positive er at da har man forhåpentligvis tatt unna noe av køen av biler uten vp og kan prioritere deretter.


For min bil gjettes det på levering i april....  :-\


Sier du at det ikke blir produsert en eneste egolf med eller uten VP for tidligst uke 7?

A8

Nei, håper da ikke det. Regner med det gjelder biler med vp (selv om det ikke akkurat er tydelig informasjon).
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

BadaBing

Jeg er virkelig ikke imponert over den åpenbare mangelen på internkommunikasjonen hos Møller. Hvor vanskelig er det å formidle til selgerene at produksjonen av E-golf med vp starter opp igjen tidligst i uke 7? Det sitter noen hundre eller tusen kjøpere rundt i Norge som lurer på når bilen de bestilte dukker opp.

Råde

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 03. november 2014, klokken 11:36
Jeg har fått en VP-Golf fra Danmark. I dag kom følgende beskjed om innkalling:

"På grund af en for lille mængde kølemiddelolie og dertilhørende fejlagtige softwareadaptioner, skal der udføres ekstra arbejde på en række e-golf, før disse udleveres til slutbruger. Hvis dette arbejde ikke udføres, vil den elektriske klimakompressor med tiden ødelægges. Hvis nedenstående arbejde ikke udføres før udlevering til slutbruger, hæfter den udleverende forhandler for en eventuel fremtidig reparationen.
En række af bilerne fra denne liste, har allerede fået påfyldt ekstra olie og skal derfor kun softwareparametreres. Jeg er bekendt med at nogle af bilerne allerede er udleveret til slutbruger i god tro. Jeg håber, I vil gøre en indsats for at få kunderne forbi jeres værksted, så hurtigt som muligt, så vi undgår driftstop og en dertilhørende dårlig oplevelse for vores nye e-golf kunder.
Vedhæftet er arbejds- og afregningsanvisninger samt stelnummerliste.
Hvis ovenstående giver anledning til udfordringer, bedes i tage direkte kontakt til mig.
"


Regner med det er dette som er feilen som gjør at leveransene har stoppet opp.

Tar denne opp igjen. Er det noen som har fått bekreftet fra møller at det er dette som er problemet? Evt gitt det videre til gravelystne journalister?
e-Golf | X75D

Rio

Den er gitt videre til Møller (!), for de hadde ikke fått den fra VW i Tyskland.

Etter det jeg vet så har Møller gitt oss den informasjonen som de har fått. Det virker som om det er VW i Tyskland som sitter på informasjonen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA