Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Sonus

#540
Sitat fra: Råde på tirsdag 11. november 2014, klokken 13:40
Hodenhagen er der hvor min også står. Har stått der et par uker nå.

Vår også :(

Råde

Sitat fra: Peterik på tirsdag 11. november 2014, klokken 14:02
Sitat fra: Råde på tirsdag 11. november 2014, klokken 13:40
Hodenhagen er der hvor min også står. Har stått der et par uker nå.
Huff da! Da sank mine nettopp forhøyede forhåpninger betydelig.
På den lyse siden så vil du nå få bil samtidig med alle de som bestilte første dag.
e-Golf | X75D

4Matic Fanatic

Det eneste positive med dette er at jeg i dag fremdeles fikk endret fargen på en bil jeg bestilte i april....
Eh, det er vel kanskje ikke noe å skryte av..  :-)
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Ingemar

Hei. Fikk telefon fra forhandler igår. Han fortalte meg at min bil var av de siste som kom til å bli sendt med den første forsendingen av e-golf med varmepumpe fra tyskland. Den hadde opprinnelig produksjons dato uke 43, men nå er den satt til uke 50 og godkjenning i uke 51. Dersom varmepumpen godkjennes, vil den bli sendt i uke 51 sammen med de første bilene. Da får jeg bil i midten av Januar. De som ikke kom med denne leveringen vil måtte vente til mars, da produksjonen blir stanset frem til uke 7, slik jeg forstod det på selgeren.

and3a5


Sitat fra: Ingemar på fredag 14. november 2014, klokken 09:02
Hei. Fikk telefon fra forhandler igår. Han fortalte meg at min bil var av de siste som kom til å bli sendt med den første forsendingen av e-golf med varmepumpe fra tyskland. Den hadde opprinnelig produksjons dato uke 43, men nå er den satt til uke 50 og godkjenning i uke 51. Dersom varmepumpen godkjennes, vil den bli sendt i uke 51 sammen med de første bilene. Da får jeg bil i midten av Januar. De som ikke kom med denne leveringen vil måtte vente til mars, da produksjonen blir stanset frem til uke 7, slik jeg forstod det på selgeren.

Når bestilte du? Sånn for å bedømme hvor i løypa jeg selv ligger.

Ingemar

Sitat fra: and3a5 på fredag 14. november 2014, klokken 09:55

Sitat fra: Ingemar på fredag 14. november 2014, klokken 09:02
Hei. Fikk telefon fra forhandler igår. Han fortalte meg at min bil var av de siste som kom til å bli sendt med den første forsendingen av e-golf med varmepumpe fra tyskland. Den hadde opprinnelig produksjons dato uke 43, men nå er den satt til uke 50 og godkjenning i uke 51. Dersom varmepumpen godkjennes, vil den bli sendt i uke 51 sammen med de første bilene. Da får jeg bil i midten av Januar. De som ikke kom med denne leveringen vil måtte vente til mars, da produksjonen blir stanset frem til uke 7, slik jeg forstod det på selgeren.

Når bestilte du? Sånn for å bedømme hvor i løypa jeg selv ligger.


Bilen ble bestillt i Mars. Nøyaktig dato er jeg usikker på.

Kent

Nå har utleveringa av e-golfer med varmepumpe startet.

(bilde sjålet fra facebook)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

lightningii

Tror du tar feil, dette er den beste løsningen foreslått av fabrikk med hensyn til retrofit VP på sikt for de som har E-golf uten VP ;)
Sitat fra: Kent på fredag 14. november 2014, klokken 10:47
Nå har utleveringa av e-golfer med varmepumpe startet.

(bilde sjålet fra facebook)

Råde

e-Golf | X75D

EV - Driver

#549

Sitat fra: Kent på fredag 14. november 2014, klokken 10:47
Nå har utleveringa av e-golfer med varmepumpe startet.

(bilde sjålet fra facebook)
Håper ingen misforståelser oppstår av denne spøken!
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingemar på fredag 14. november 2014, klokken 09:02
... da produksjonen blir stanset frem til uke 7, slik jeg forstod det på selgeren.
Tragisk hvis dette stemmer - men så mye direkte feilinformasjon som har kommet via forskjellige forhandlere og blitt presentert her tror jeg snart ingenting før jeg ser det.

Jeg bestilte i april, fikk omsider produksjonsdato uke 44 før alt stoppa opp. Hva i himmelens navn skal de nå dille med fra jul til uke 7 anyhow?
Angrer mer og mer på at jeg valgte den jvla varmepumpa...
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

shb

Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

valvolainen

#552
Jeg har også hørt at produksjonen starter igjen i uke 7.
Det er altså ikke et tilfeldig tall.
Edit: Det gjelder atlså alle e-golf. Med eller uten VP. Leveringstid pr. idag er Q2, så det høres aldeles ikke usannsynlig ut.
..Og for at produksjonen skal starte opp igjen må den jo være stoppet?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

eivhelle

Sitat fra: valvolainen på lørdag 15. november 2014, klokken 08:44
Jeg har også hørt at produksjonen starter igjen i uke 7.
Det er altså ikke et tilfeldig tall.
Edit: Det gjelder atlså alle e-golf. Med eller uten VP. Leveringstid pr. idag er Q2, så det høres aldeles ikke usannsynlig ut.
..Og for at produksjonen skal starte opp igjen må den jo være stoppet?
Hvorfor skulle VW stoppe produksjon av alle e-golf når det bare er VP som er problemet?

Hvor har du fått denne informasjonen fra?

I følge min forhandler er det ingen forandring i forventet leveringstid i forhold til tidspunktet jeg bestilte. Men man får ikke bekreftet leveringsdato før 4 uker før bilen går i produksjon , så derfor vil leveringstidspunkt være et grovt estimat inntil bekreftet produksjonsdato.

Så vidt jeg kan se fra den infoen jeg kan lese ut fra forumet her, fra de som har fått levert bil eller har fått bekreftet dato, vil leveringtiden være rundt 4 måneder hvis du bestiller uten VP. Og jeg regner med dette vil gjelde for alle varianter straks problemet med VP er løst.

Jeg bestilte i midten av september og fikk et estimat på tidlig i Q1 2015 (Slutten av Jan). Jeg ser at andre som har bestilt tidlig i sep har fått bekreftet produksjon til uke 49, noe som indikerer leveranse rundt nyttår. Så hvis du bestiller i dag ville jeg anta at du får levering rundt slutten av mars 2015.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

lightningii

Synes også det høres litt rart ut at man skulle stoppe produksjon i hele 7 uker, men det kan jo være at produksjonslinjen er f.eks reservert til Hybrid Golf..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA