Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Peterik

Sitat fra: Råde på fredag 07. november 2014, klokken 12:14
Sitat fra: Peterik på fredag 07. november 2014, klokken 11:15
Jeg mottok følgende melding fra Møller Bil Skøyen i dag morges:
"Din bil gikk som en av de første ferdige kvalitetsjekket EGolf med Varmepumpe fra Wolfsburg med tog til Bremerhaven i går kveld.
Gir mer melding om Levering Tir/Ons til uken."
Hmm?

Hvor mange tråder er det på forumet som gjelder eGolf med varmepumpe og leveringstid?
Jeg la ut melding i morges for at interessenter skulle få informasjonen så tidlig som mulig. Nå føler jeg at flere som følger andre tråder om det samme,ikke får det med seg.
e-Golf med Varmepumpe - Limestone grå metallic...
Golf TDI 2.0 DSG 2006

Råde

Sitat fra: Puzoni på fredag 07. november 2014, klokken 14:48
@Råde, håper inderlig det er noe sannhet i dette. Som gode gamle Knut Risan fra TV2 hadde sagt: "Du tror det ikke før du får se det"  :D
Jeg har sluttet å tro på ting selv om jeg ser det :) (jf powerpointene til møller om varmepumpeeffektivitet)

Peterik: sikkert flest som leser denne tråden (over 42.000 visninger) og dette forumet når det gjelder e-Golf. Post gjerne her igjen tirs/ons!
e-Golf | X75D

EV - Driver


Sitat fra: Peterik på fredag 07. november 2014, klokken 11:15
Jeg mottok følgende melding fra Møller Bil Skøyen i dag morges:
"Din bil gikk som en av de første ferdige kvalitetsjekket EGolf med Varmepumpe fra Wolfsburg med tog til Bremerhaven i går kveld.
Gir mer melding om Levering Tir/Ons til uken."
Kanskje det blir bil til jul!
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

magnus600

Sitat fra: Peterik på fredag 07. november 2014, klokken 15:51
Sitat fra: Råde på fredag 07. november 2014, klokken 12:14
Sitat fra: Peterik på fredag 07. november 2014, klokken 11:15
Jeg mottok følgende melding fra Møller Bil Skøyen i dag morges:
"Din bil gikk som en av de første ferdige kvalitetsjekket EGolf med Varmepumpe fra Wolfsburg med tog til Bremerhaven i går kveld.
Gir mer melding om Levering Tir/Ons til uken."
Hmm?

Hvor mange tråder er det på forumet som gjelder eGolf med varmepumpe og leveringstid?
Jeg la ut melding i morges for at interessenter skulle få informasjonen så tidlig som mulig. Nå føler jeg at flere som følger andre tråder om det samme,ikke får det med seg.
Det er jo strålende nyheter om dette er riktig, at de begynner å sende VP-biler så lenge FØR uke 51! Hold oss oppdatert om framdrifta!
2015 e-Golf Night Blue

lightningii

Kanskje blitt litt over gjenomsnittlig skeptisk til info som kommer ut fra Møller, men hvis det er en som har fått denne beskjeden så må det være flere i samme "båt"  ;) anyone else?
Sitat fra: Vw-E-Golf på fredag 07. november 2014, klokken 19:35

Sitat fra: Peterik på fredag 07. november 2014, klokken 11:15
Jeg mottok følgende melding fra Møller Bil Skøyen i dag morges:
"Din bil gikk som en av de første ferdige kvalitetsjekket EGolf med Varmepumpe fra Wolfsburg med tog til Bremerhaven i går kveld.
Gir mer melding om Levering Tir/Ons til uken."
Kanskje det blir bil til jul!

PrebenNyeng

Seneste melding fra Danmark er at min bil (med varmepumpe) sandsynligivs sendes fra fabrikken i uge 49. Var først bekræftet til uge 43.

lightningii

Sjekket med min selger i dag, i følge ham så har de ikke fått noe som indikerer at noen biler er frigitt, noen av forhandlerene har teknisk kompetanse til å gjøre det etterarbeidet det er snakk om på E-Golf å dermed ble noen biler sendt til dem for å fullføre etterarbeidet, men at bilene ikke ville bli utlevert kunde før en formeld "GO" fra fabrikk.
Nå får vi se de neste dagene/ukene om det stemmer eller ikke.

S-max

Slik eg har forstått er e-Golf med varmepumpe produsert sidan veke 36. Bilane som er produsert er holdt tilbake i påvente av test og godkjenning. Dette arbeidet har dratt ut og ca. i veke 43 vart lageret fullt og produksjon stansa.
Eg har tidlegare lest om Tesla eigarar som har diskutert korleis dei skal gjere når dei er på lengre reiser etc.
Skal dei la bilen stå tilkopla ladar?
Kva ladenivå skal batteriet ha etc.
Korleis vert våre e-Golfar lagra? Dersom det står fleire tusen bilar på eit utandørs lager har dei vel ikkje stikkontaktar til alle?
Vert dei plugga til ladar ved jamne mellomrom?
Står dei med 100% fullada batteri?
Tar batteriet skade av å stå så lenge lagra utan bruk?
Er bremseskiver tildekka mot rust?
Er det nokon som har tankar rundt dette, eller er eg overnervøs? ???
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

eivhelle

Jeg vil nok tro at de har kontroll på tilstanden til batteriene og ikke lar det selvutlade så mye at de tar skade.

Men det uansett sånn at klokken begynner å tikke straks bilen er ferdigprodusert. Og selv om den ikke er brukt vil den likefullt være mindre ny enn en bil som kommer rett fra produksjonslinjen.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

valvolainen

Det avhenger jo av flere ting enn bare når bilen kommer av linja.
vil tro at man f.eks kobler bort 12V batteriet når bilene settes til lagring slik at de eneste strømforbrukerene er selvutladningen i fremdriftspakken. Da kan de stå lenge uten pes.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Råde

Sitat fra: eivhelle på søndag 09. november 2014, klokken 14:44
Jeg vil nok tro at de har kontroll på tilstanden til batteriene og ikke lar det selvutlade så mye at de tar skade.
Jeg tror ikke de har en mann som flyr rundt å sjekker flere hundre biler og klattlader osv. Heller ikke passer på bremseskivene. Det er det nok ingen som gjør i Drammen heller tenker jeg. Tror imidlertid ikke det er så mye å bekymre seg for.
e-Golf | X75D

Peterik

Sitat fra: Råde på fredag 07. november 2014, klokken 12:14
Sitat fra: Peterik på fredag 07. november 2014, klokken 11:15
Jeg mottok følgende melding fra Møller Bil Skøyen i dag morges:
"Din bil gikk som en av de første ferdige kvalitetsjekket EGolf med Varmepumpe fra Wolfsburg med tog til Bremerhaven i går kveld.
Gir mer melding om Levering Tir/Ons til uken."
Hmm?
Nyeste info fra min selger hos Møller Bil Skøyen (11.11.2014 kl 08:22):
"Fikk beskjed Fredag at din bil gikk med tog fra Wolfsburg (se ovenfor), men her ble det nok en "pitstopp" i Hodenhagen før forsendelse Bremerhaven. Vi håper på kort sjekk her før videreforsendelse. Dette har jeg aldri opplevd før når bil har vært ferdig på fabrikk."
e-Golf med Varmepumpe - Limestone grå metallic...
Golf TDI 2.0 DSG 2006

Råde

Hodenhagen er der hvor min også står. Har stått der et par uker nå.
e-Golf | X75D

Peterik

Sitat fra: Råde på tirsdag 11. november 2014, klokken 13:40
Hodenhagen er der hvor min også står. Har stått der et par uker nå.
Huff da! Da sank mine nettopp forhøyede forhåpninger betydelig.

Én teori kunne jo være at de skal kjøre fra Hodenhagen til lasteskipet i Bremerhaven for å teste varmepumpen. Det er i følge Google Maps  ca 132 km, som jo er perfekt.
De venter nok bare på kaldere vær :-)
(For sikkerhets skyld: dette er bare tull og tøys, selvfølgelig. Prøver bare å holde humøret oppe)
e-Golf med Varmepumpe - Limestone grå metallic...
Golf TDI 2.0 DSG 2006

K S

Sitat fra: Peterik på tirsdag 11. november 2014, klokken 14:02
Sitat fra: Råde på tirsdag 11. november 2014, klokken 13:40
Hodenhagen er der hvor min også står. Har stått der et par uker nå.
Huff da! Da sank mine nettopp forhøyede forhåpninger betydelig.

Én teori kunne jo være at de skal kjøre fra Hodenhagen til lasteskipet i Bremerhaven for å teste varmepumpen. Det er i følge Google Maps  ca 132 km, som jo er perfekt.
De venter nok bare på kaldere vær :-)
(For sikkerhets skyld: dette er bare tull og tøys, selvfølgelig. Prøver bare å holde humøret oppe)
Vår bil med varmepumpe står utenfor huset vårt hver natt. Fungerer gjør den også. Både bilen og varmepumpen. Men det er ikke e-Golf da......dette var ikke spøk :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA