Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Sitat fra: Kmellioli på søndag 26. oktober 2014, klokken 21:36
Bestilte min e-golf med vp i juli, noen som har en idé om når jeg kan vente meg å få nøkkelen i hånda? Har ikke hørt noe som helst fra selger.

Volkswagen vil neppe gå ut og forespeile noe som helst mht. leveringstid før de vet om produksjonen kan gå for fullt fra årsskiftet.

Før stansen i produksjonen av biler med ventepumpe, ville du vel kunne forventet levering senest en gang i februar.  Men med  to måneders stans i ventepumpe-produksjonen, kommer levering helt an på 1) hvor stor andel av ordrekøen kan tas unna ved å produsere bilene som er bestilt uten varmepumpe og 2) hvilken mulighet VW har til å skru opp produksjonstakten når ventepumpen får endelig grønt lys.

Stikkkontakt

Jeg har fått en VP-Golf fra Danmark. I dag kom følgende beskjed om innkalling:

"På grund af en for lille mængde kølemiddelolie og dertilhørende fejlagtige softwareadaptioner, skal der udføres ekstra arbejde på en række e-golf, før disse udleveres til slutbruger. Hvis dette arbejde ikke udføres, vil den elektriske klimakompressor med tiden ødelægges. Hvis nedenstående arbejde ikke udføres før udlevering til slutbruger, hæfter den udleverende forhandler for en eventuel fremtidig reparationen.
En række af bilerne fra denne liste, har allerede fået påfyldt ekstra olie og skal derfor kun softwareparametreres. Jeg er bekendt med at nogle af bilerne allerede er udleveret til slutbruger i god tro. Jeg håber, I vil gøre en indsats for at få kunderne forbi jeres værksted, så hurtigt som muligt, så vi undgår driftstop og en dertilhørende dårlig oplevelse for vores nye e-golf kunder.
Vedhæftet er arbejds- og afregningsanvisninger samt stelnummerliste.
Hvis ovenstående giver anledning til udfordringer, bedes i tage direkte kontakt til mig.
"


Regner med det er dette som er feilen som gjør at leveransene har stoppet opp.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Sidewinder

#497
Se der ja.
Alt blir lettere og akseptere med konkret korrekt informasjon.
Møller får stryk karakter fra meg. Tydligvis at de i Danmark er noen steg forran når det gjelder kundeinformasjon.

Hvis uansett modifikasjon er så enkel som de beskriver i informasjonen du har fått synes jeg det er merkelig at de stopper produksjonen av VP biler.

Stikkkontakt

Sitat fra: Sidewinder på mandag 03. november 2014, klokken 11:46
Se der ja.
Alt blir lettere og akseptere med konkret korrekt informasjon.
Møller får stryk karakter fra meg. Tydligvis at de i Danmark er noen stef forran når det gjelder kundeinformasjon.

Hvis uansett modifikasjon er så enkel som de beskriver i informasjonen du har fått synes jeg det er merkelig at de stopper produksjonen av VP biler.

Ja,nå er jeg bare spent på hva Møller svarer når de får forespørsel om å ta denne oppgraderingen.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

e-Kvaase

Får levert bil uten varmepumpe i april 2015.
Forhørte meg hos forhandler i forhold til VP, og hva det har å si for leveranse av bilen.
Svaret var da at ved å legge til VP nå, vil leveransen av bilen bli utsatt på ubestemt tid, og levering etter april 2015. Om man ved å legge til VP nå, stiller seg bakerst i ventepumpekøen er jo ganske trolig. Når fabrikken igjen etterhvert begynner å produsere VP-biler får man kanskje bedre oversikt over faktisk leveransetid. Slik det ser ut nå blir det trolig en gang på nyåret. Holder derfor fast på bil uten VP, da det gir noe større forutsigbarhet vedr. leveransen.

Fint at det kommer mer info rundt forsinkelsene, selv om det kommer fra Danmark.
Burde være mulig med en relativt rask fiks, hvis det er dette som er utfordringen.

Ohm

@stikkontakt, har du sendt denne til Møller? De lurer sikkert like mye som oss på hva som er problemet 8)
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Stikkkontakt

Sitat fra: Ohm på mandag 03. november 2014, klokken 18:39
@stikkontakt, har du sendt denne til Møller? De lurer sikkert like mye som oss på hva som er problemet 8)

Jeg skaffet denne bilen til en kompis. Han skulle kontakte Møller selv,så regner med de har kontroll på det.
Skal oppdatere på dette.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Ohm

@Stikkontakt: vet du noe om hvordan eGolfen med varmepumpe fungerer ? Forstår det slik at kompisen din har tatt den i bruk. Er veldig mange her inne som lurer på det vil jeg tro. Tenker da på rekkevidde og strømforbruk til oppvarming.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Stikkkontakt

Sitat fra: Ohm på mandag 03. november 2014, klokken 22:51
@Stikkontakt: vet du noe om hvordan eGolfen med varmepumpe fungerer ? Forstår det slik at kompisen din har tatt den i bruk. Er veldig mange her inne som lurer på det vil jeg tro. Tenker da på rekkevidde og strømforbruk til oppvarming.

Nei,jeg vet ikke noe om det. Eieren av bilen er helt ny med elbil og det er umulig å få noe kvalifisert svar foreløpig.
Han har jo ingenting å sammenligne med. Selv er jeg vekkreist på jobb og har ikke sett bilen engang.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Råde

Huff og huff... Takk for at du delte dette, stikkontakt. Jeg er en god blanding av lettet (det var da ikke så ille, nå vet jeg hva det er) og oppgitt (det var da voldsomt så vanskelig det var for møller å finne ut av det?).

Jeg sitter igjen med et spørsmål (eller to): kan det virkelig være nødvendig å vente fra uke 36 til førtietellerannet og videre til 51 for å finne ut dette, fylle på litt væske og plugge i en kontakt og kjøre softwareoppdatering?

Jeg ville brukt 5 min på å fylle og humptihum minutter (ikke timer eller dager) på å oppdatere SW. Gang dette med maks 500 biler som er produsert med VP og prøv deretter å forstå hva som tar sånn tid...
e-Golf | X75D

moonbuggy

Sitat fra: Råde på tirsdag 04. november 2014, klokken 00:12
Jeg ville brukt 5 min på å fylle og humptihum minutter (ikke timer eller dager) på å oppdatere SW. Gang dette med maks 500 biler som er produsert med VP og prøv deretter å forstå hva som tar sånn tid...
Væsken er en ting, men software endringen er noe helt annet. Det er svært mange elementer varmepumpen involverer som skal styres via software. Det gjøres sikkert i flere omganger hvor korreksjoner gjøres igjen etter ny uttesting. Det er rimelig at de gir seg selv en god frist for dette løpet. Da sikrer man seg at det fungerer når det slippes.

Råde

Joda, jeg skjønner det, men som du leser er allerede fix'en ferdig og kan installeres lokalt...
e-Golf | X75D

Ohm

Denne tråden har over 40 000 visninger. Det sier litt om hvor stor interessen er for dette emnet. Jeg var innom en Møllerbutikk og snakket med en ung fremadstormende selger, han var ikke spesielt opptatt av varmepumpeproblematikken og hadde for øvrig veldig lite informasjon fra VW.

Jeg lurer veldig på hvorfor de lager dette så innfløkt. En varmepumpe er en svært enkel konstruksjon. Vel, fortsatt veldig spent på hvordan den vil fungere.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

rolfhc


Eyvind2

I linken til rolfhc sies det: "The heat pump utilises the heat from the surrounding air, as well as the waste heat from the drive, to heat the interior." I følge selgere ved Møller i Stavanger stemmer ikke det og de ga meg følgende informasjon: "Bilen må først få produsere varme for å utnytte denne optimalt og det er her flere har "bommet" litt og tror de får fullt utbytte av varmepumpen fra start." Sjekk også denne linken fra Youtube som de ga meg:

Med mitt kjøremønster bestilte jeg derfor uten varmepumpe....
VW eGolf siden feb 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA