Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Råde

Har opplevd samme tlf. Samme utfall.

Importøren har en kvote biler å fylle i år. Kanskje det er vanskelig uten å kunne lever VP biler?
e-Golf | X75D

Sidewinder

Først og fremst synes jeg hele oppleget er skikkelig talentløst. Jeg bestilte i mai, og får ingen kompensasjon. Noen som bestilte noen uker før meg får - min bil blir uansett like mye forsinket. Regner med man må betale det bilen kommer til å koste ekstra i 2015 også.

Når det gjelder effekten av VP stiller jeg meg sterkt kritisk til Møllers egene beregninger på hvor effektiv den er.
Fabrikken har hele tiden brukt opptil 36% mer rekkevidde. Hvor Møller får 10-20% og kun kjøring over 30 min finner jeg ingen dokumentasjon på.

Vurderer sterkt å kjøpe en annen elbil, problemet er at jeg straffer ingen andre enn meg selv. VW får nok solgt nok biler uansett. Utrolig hvordan de greier å knote til en varmepumpe, når man ser på hva VW får til ellers og ikke minst andre produsenter som løser dette på en mye mer elegant måte.....


oppgitt...

moonbuggy

Man kan jo stille spørsmålet om e-golf er det mange i USA påstår, kun en "compliance car" fra VW. (Man må levere nullutslipps/minimum utslippsbiler for å oppfylle krav i California)
Man stiller spørsmålet fordi salget i USA begrenses til stater med slike krav. Man stiller også spørsmålet fordi VW dropper kostbare løsninger som kjøling av batterier. (Svar: Man trenger det ikke, duger egentlig ikke).

Varmepumpe problematikken er kanskje nok en venstrehendsløsning som nå slår tilbake ?

Ohm

De har jo levert golf på batterier før, den hadde omtrent samme rekkevidde også:)
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Tekberg

Sitat fra: Sidewinder på fredag 24. oktober 2014, klokken 12:33

Fabrikken har hele tiden brukt opptil 36% mer rekkevidde. Hvor Møller får 10-20% og kun kjøring over 30 min finner jeg ingen dokumentasjon på.
Kan fortsatt ikke skjønne at noen tror på disse 30 min varmepumpe skal gi effekt. Dette er jo bare en omvendt kjølemaskin, og jeg skulle likt å se den VW eieren som satt der å ventet på kjøling i 35 min. Neppe!! Har heller aldri ventet 30 minutter på at varmepumpen hjemme skal begynne å gi effekt? Hva er dette for noe tull de prøver seg på.

Skinner stort igjennom at VW folkene vil tømme lageret sitt av feilproduserte biler for det norske markedet!

Litt sånn "lykke til med salget om noen år når alle andre har VP"
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017

Rio

Jeg tipper det er en "lost i translation" fra tysk, og at det de forsøker å si er at varmepumpen bare har effekt/relevans for kjørelengden på turer som er på minst 30 minutter. Kjører du mindre enn 30 minutter per dag (mellom hver lading) så har du intet behov for VP.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

AG

Dere som får 10000kr i kompensasjon, når bestilte dere bilen??

Em

Bestilte 4.4,hadde prod uke 43,tror alle t.om prod uke 44 får kompensasjon. Aner ikke om min bil er produsert eller ikke da..

Råde

Noen som kjenner siste tall fra OFV på antall registrerte e-Golf? De hadde vel som mål å selge 2000.

(AG: hadde prod uke 42. Bestilte første dag).
e-Golf | X75D

afo

Bestilte 1.3 og bekreftet produksjon uke 42. Den var til lallering i slutten av uke 41, da vi fikk vite at den ville bli holdt igjen. 10k i ekstra prisavslag på bilen og godt tilbud på leiebil fikk vi beskjed om da. Ikke hørt noe siden..

Hadde bare Tesla model 3 vært tilgjengelig nå!! Kunne godt betalt det samme som en model s koster, med lik rekkevidde/utstyr/effekt. Kjipt at den eneste elbilen med bra rekkevidde er på størrelse med en minibuss

Alessandro Volta

Hørte i dag at alle som venter på bil pga VP får 10 000,- i avslag.. Selvom du velger VP får du altså 10 000,-.. Venter i spenning på ny kontrakt  8)

Råde

Sitat fra: Alessandro Volta på fredag 24. oktober 2014, klokken 23:05
Hørte i dag at alle som venter på bil pga VP får 10 000,- i avslag.. Selvom du velger VP får du altså 10 000,-.. Venter i spenning på ny kontrakt  8)
Det gjelder kun biler med bekreftet produksjon til og med uke 44.
e-Golf | X75D

Alessandro Volta

Sitat fra: Råde på fredag 24. oktober 2014, klokken 23:15
Sitat fra: Alessandro Volta på fredag 24. oktober 2014, klokken 23:05
Hørte i dag at alle som venter på bil pga VP får 10 000,- i avslag.. Selvom du velger VP får du altså 10 000,-.. Venter i spenning på ny kontrakt  8)
Det gjelder kun biler med bekreftet produksjon til og med uke 44.
Hmm.. Ok! Da har selger vært overivrig OG feilinformert :-)

Bawler

Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Kmellioli

Bestilte min e-golf med vp i juli, noen som har en idé om når jeg kan vente meg å få nøkkelen i hånda? Har ikke hørt noe som helst fra selger.

Ser meg om etter alternativer med kortere leveringstid, men det er ikke så mye annet som ser ut som en skikkelig bil der ute.
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA