Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Råde

Sitat fra: grorudklovnen på lørdag 18. oktober 2014, klokken 20:31
Jeg var innom Møller i Oslo på fredag. Da fikk jeg beskjed at VP nå bare manglet en teknisk "godkjenning" hva enn det nå betyr.
Ingen (som sier noe ut) vet helt hva man venter på. Er det en komponent, er det koding, er det testing i riktig klima, gjelder det et funn ved en bil eller gjelder det alle, har man funnet feilen og er det overhode noen feil noe sted... Osvetc
e-Golf | X75D

grorudklovnen

Høres ut som noen burde tipse en journalist får å få klarere svare fra Møller.

Råde

e-Golf | X75D

stefse

Slik denne saken har utviklet seg anser jeg det for bortkastet og ringe eller maile noen i Møller systemet for oppdateringer.
Skal man finne ut noe må noen dra dit bilen blir produsert og sjekke saken selv, ved å snakke med folk på fabrikken.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

rolfans

Jeg snakket med selger på lørdag, og han sa at de skulle få informasjon nå i dag. Så får se om det stemmer. Men han sa at hvis jeg fjerna varmepumpa så ville jeg trolig få bilen før jul(bestilte 11 august). Har fått låne med meg e-golfen nå i helga. Den er veldig behagelig og kjøre rundt med, men jeg ser at rekkevidden blir fort spist opp, spesielt i oppoverbakker. Har nå kjørt den fra Drammen til Oslo vest i dag morges, startet med 158 km rekkevidde når jeg parkerte i går, var 141 når jeg startet i morges og 38 km senere og mange høydemeter opp og ned og litt opp igjen, stoppet den på 77 km igjen. Så varmepumpe vil jeg ha.

Ohm

Viktig å huske at oppoverbakker og høy fart spiser rekkevidde selv om du har varmepumpe. Etter 5 500 km i eGolf, kan jeg si at man må beregne ca 10 mil rekkevidde om vinteren. Var ute på lørdag med 3 barn og 2 voksne, og måtte ha normal temperatur i bilen. kjørte totalt 8 mil, og det var igjen ca 2 mil ved parkering. Utemeperatur ca 3 grader og regn.

Når jeg er alene i bilen, kan kjøre 19 grader og ecomode, blir rekkevidden langt bedre, men fortsatt under 15 mil på vinteren.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

elfosilen

Fikk endelig tilbakemelding fra selger. 10.000 i kompensasjon. Var veldig på at varmepumpe var vissvass, og sa at det nesten var ingen som valgte å beholde varmepumpen. Det som er merkelig er at importør tydeligvis har fjernet varmepumpen på alle bestillingene, slik at selger manuelt må inn for legge den inn igjen.  Det vil ikke overraske meg om en del av bilene som kommer til Norge uten varmepumpe er bestilt med, og uten at det er avklart med kjøper.

svha

Hei,

Jeg bestilte bil i mars og la til varmepumpe senere.
Nå er bilen min kommet uten varmepumpe. Selgeren påstod at han hadde lagt den inn, men av en eller annen grunn har den ikke blitt med.
Nå har jeg en bil stående og vente på meg uten varmepumpe. Skal jeg ha varmepumpe nå må han bestille ny bil til meg. Som betyr levering en gang i midten av neste år?
Dette er veldig frustrerende situasjon. Noen som har tips til hvordan jeg skal håndtere dette?

afo

Sitat fra: svha på mandag 20. oktober 2014, klokken 12:32
Hei,

Jeg bestilte bil i mars og la til varmepumpe senere.
Nå er bilen min kommet uten varmepumpe. Selgeren påstod at han hadde lagt den inn, men av en eller annen grunn har den ikke blitt med.
Nå har jeg en bil stående og vente på meg uten varmepumpe. Skal jeg ha varmepumpe nå må han bestille ny bil til meg. Som betyr levering en gang i midten av neste år?
Dette er veldig frustrerende situasjon. Noen som har tips til hvordan jeg skal håndtere dette?

Det jeg fikk beskjed om, var at alle biler med VP som har bekreftet produksjonsuke tom. uke 44, ville bli produsert med VP. Disse ble så holdt igjen på lager til fabrikken hadde løst problemene.  De bilene med VP med bekreftet produskjon etter uke 44, ville automatisk få VP fjernet. Der ville kunden få valget mellom å ta bilen uten VP+kompensasjon, eller å kansellere kontrakten. Valgte du dette, ville produktansvarlig hos møller sentralt legge inn ny bestilling med VP, og prøve å "snike" disse inn i produksjonen så fort som mulig. Men tidligst etter at løsning på VP-problemene foreligger.

Han sa også at de de håpet (og han trodde av erfaring) at VP-bilene ble frigitt før uke 51, med ønsket kvalitet. Er iallefall lov å håpe..

Råde

Sitat fra: svha på mandag 20. oktober 2014, klokken 12:32
Hei,

Jeg bestilte bil i mars og la til varmepumpe senere.
Nå er bilen min kommet uten varmepumpe. Selgeren påstod at han hadde lagt den inn, men av en eller annen grunn har den ikke blitt med.
Nå har jeg en bil stående og vente på meg uten varmepumpe. Skal jeg ha varmepumpe nå må han bestille ny bil til meg. Som betyr levering en gang i midten av neste år?
Dette er veldig frustrerende situasjon. Noen som har tips til hvordan jeg skal håndtere dette?
Kjip situasjon, men her er det vel forhandler som skal komme med forslag om løsning... De kan feks registrere bilen og leie den ut til deg til en leieprisstagnasjon som ville tilsvare dine utgifter ved bilhold...
e-Golf | X75D

elfosilen

Sitat fra: afo på mandag 20. oktober 2014, klokken 13:40
Sitat fra: svha på mandag 20. oktober 2014, klokken 12:32
Hei,

Jeg bestilte bil i mars og la til varmepumpe senere.
Nå er bilen min kommet uten varmepumpe. Selgeren påstod at han hadde lagt den inn, men av en eller annen grunn har den ikke blitt med.
Nå har jeg en bil stående og vente på meg uten varmepumpe. Skal jeg ha varmepumpe nå må han bestille ny bil til meg. Som betyr levering en gang i midten av neste år?
Dette er veldig frustrerende situasjon. Noen som har tips til hvordan jeg skal håndtere dette?

Det jeg fikk beskjed om, var at alle biler med VP som har bekreftet produksjonsuke tom. uke 44, ville bli produsert med VP. Disse ble så holdt igjen på lager til fabrikken hadde løst problemene.  De bilene med VP med bekreftet produskjon etter uke 44, ville automatisk få VP fjernet. Der ville kunden få valget mellom å ta bilen uten VP+kompensasjon, eller å kansellere kontrakten. Valgte du dette, ville produktansvarlig hos møller sentralt legge inn ny bestilling med VP, og prøve å "snike" disse inn i produksjonen så fort som mulig. Men tidligst etter at løsning på VP-problemene foreligger.

Han sa også at de de håpet (og han trodde av erfaring) at VP-bilene ble frigitt før uke 51, med ønsket kvalitet. Er iallefall lov å håpe..
Merkelig, jeg har uke 44, og på min var VP fjernet.  Bare flaks at jeg fikk gitt beskjed til selger at dette ikke var riktig, da jeg ante ugler i mosen etter å ha lest her. 

svha

Sitat fra: Råde på mandag 20. oktober 2014, klokken 13:43
Sitat fra: svha på mandag 20. oktober 2014, klokken 12:32
Hei,

Jeg bestilte bil i mars og la til varmepumpe senere.
Nå er bilen min kommet uten varmepumpe. Selgeren påstod at han hadde lagt den inn, men av en eller annen grunn har den ikke blitt med.
Nå har jeg en bil stående og vente på meg uten varmepumpe. Skal jeg ha varmepumpe nå må han bestille ny bil til meg. Som betyr levering en gang i midten av neste år?
Dette er veldig frustrerende situasjon. Noen som har tips til hvordan jeg skal håndtere dette?
Kjip situasjon, men her er det vel forhandler som skal komme med forslag om løsning... De kan feks registrere bilen og leie den ut til deg til en leieprisstagnasjon som ville tilsvare dine utgifter ved bilhold...

Jeg fikk ikke beskjed om noe produksjonsdato og hørte ingenting fra selger. Først etter å ha mast kom plutselig beskjeden om at bilen var ferdig produsert og er i Norge. Selvfølgelig uten varmepumpe. Dette er 3 uker siden. Selger har ikke vært veldig villig til å komme med løsninger, etter litt mas fikk jeg et tilbud om 6000 kroner i rabatt.
Nå er det beleilig nok ikke mulig å komme i kontakt med selger. Så ser ikke ut som jeg får tak i bilen uansett.

Lars C. Krogenæs

Problemet med fravær av varmepumpe har ikke bare med kjørelengde om vinteren her og nå å gjøre. Dette vil også føre til at bilen da bruker mer av batteriet en ellers. Man får fullere sykler med opp og utladninger. Dette vil slite mer på batteriet over tid, som igjen vil medføre enda kortere rekkevidde om 5-10 år.

Har du praktisk mulighet for å vente med leveringen er dette dermed å anbefale.
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

stefse

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 20. oktober 2014, klokken 14:31
Problemet med fravær av varmepumpe har ikke bare med kjørelengde om vinteren her og nå å gjøre. Dette vil også føre til at bilen da bruker mer av batteriet en ellers. Man får fullere sykler med opp og utladninger. Dette vil slite mer på batteriet over tid, som igjen vil medføre enda kortere rekkevidde om 5-10 år.

Har du praktisk mulighet for å vente med leveringen er dette dermed å anbefale.

Det stemmer, man får mer igjen for energien rett og slett.
Det blir egentlig det samme som å fyre med panelovn vs. varmepumpe hjemme. Hva som er mest miljøvennlig etc. bør det ikke være tvil om, ikke minst i Tyskland.
Hvis VW tar miljøet og utviklingen seriøst bør de nå inn med resurser til å få løst dette litt kjapt, og heller godta litt lavere marginer. Dropp snegletempoet i alt som har med overgang fra tradisjonelle biler for en gangs skyld.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Råde

Sitat fra: svha på mandag 20. oktober 2014, klokken 14:11
Sitat fra: Råde på mandag 20. oktober 2014, klokken 13:43
Sitat fra: svha på mandag 20. oktober 2014, klokken 12:32
Hei,

Jeg bestilte bil i mars og la til varmepumpe senere.
Nå er bilen min kommet uten varmepumpe. Selgeren påstod at han hadde lagt den inn, men av en eller annen grunn har den ikke blitt med.
Nå har jeg en bil stående og vente på meg uten varmepumpe. Skal jeg ha varmepumpe nå må han bestille ny bil til meg. Som betyr levering en gang i midten av neste år?
Dette er veldig frustrerende situasjon. Noen som har tips til hvordan jeg skal håndtere dette?
Kjip situasjon, men her er det vel forhandler som skal komme med forslag om løsning... De kan feks registrere bilen og leie den ut til deg til en leieprisstagnasjon som ville tilsvare dine utgifter ved bilhold...

Jeg fikk ikke beskjed om noe produksjonsdato og hørte ingenting fra selger. Først etter å ha mast kom plutselig beskjeden om at bilen var ferdig produsert og er i Norge. Selvfølgelig uten varmepumpe. Dette er 3 uker siden. Selger har ikke vært veldig villig til å komme med løsninger, etter litt mas fikk jeg et tilbud om 6000 kroner i rabatt.
Nå er det beleilig nok ikke mulig å komme i kontakt med selger. Så ser ikke ut som jeg får tak i bilen uansett.
Veldig useriøst. 6000 er ikke nok når du ikke har fått den varen du bestilte. Lyst til å dele navnet på forhandler så man kan styre unna?
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA