Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Sonus

Vi hadde allerede en avtale om leiebil (e-up) før problemene  startet. Den er gull verdt nå iallefall.

Råde

Sitat fra: Sonus på onsdag 15. oktober 2014, klokken 21:36
Vi hadde allerede en avtale om leiebil (e-up) før problemene  startet. Den er gull verdt nå iallefall.
Er den gjennom forhandler eller et annet selskap. Skulle gjerne hatt en elbil-leiebil, men har bare fått tilbudt fossilbiler (av Hertz).
e-Golf | X75D

hans.ks

Leiebil frem til levering -vil- bli dyrere enn 10k i kompensasjon for utsettelsen så det er ikke mye til plaster på såret.
E-Golf med ventepumpe.

Stikkkontakt

Sitat fra: PrebenNyeng på onsdag 15. oktober 2014, klokken 08:22
Sitat fra: Råde på onsdag 08. oktober 2014, klokken 23:48
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 08. oktober 2014, klokken 23:24
Biler med varmepumpe er sendt ut for lenge siden.
I Danmark er VP standard og de har hatt demobiler i mange uker. Biler er også levert til kunder.
Sikker på at de har VP? Jeg har mine tvil. Har forsøkt å lete opp info om akkurat det, men har ikke funnet noe.

Vi har noen danske brukere her inne. Er der nogen af jer der kunne tænke jer at undersøge sagen videre?

Min forhandler fastholder produktion i uge 43 og levering i uge 45. Han siger at der HAR været problemer med varmepumperne, men at det er løst nu. Vældig mystisk.
Spørgsmålet er nu: Ved de norske forhandlere noget, som de danske ikke ved? Eller er det omvendt? Eller stiller VW ret og slet forskellige kvalitetskrav i forskellige lande? Varmesystemet bliver måske mere stresset i Norge.

Jeg har tre e-Golfer i bestilling i Danmark for venner og familie.  De ligger fortsatt inne med P-uke 42,43 og 44. Jeg har presset mye på selgeren og vist han info jeg har sakset fra denne tråden. Han har gått på importøren i Danmark med dette, men han har ikke fått noen informasjon om utsettelser eller problemer.
Syns foe øvrig det høres syltynt ut at det ikke var flere lagerplasser igjen for produserte e-Golfer med varmepumpe. De lager vel flere Golfer på en dag enn de lager e-Golfer på et år.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Tekberg

Sitat fra: hans.ks på onsdag 15. oktober 2014, klokken 22:08
Leiebil frem til levering -vil- bli dyrere enn 10k i kompensasjon for utsettelsen så det er ikke mye til plaster på såret.
Annenhåndsverdi uten VP blir sikkert vel  stort....
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017

hans.ks

Det er jo kun spekulasjoner, jeg forholder meg til faktiske utgifter som blir påført kjøper,  i dette tilfelle meg pga. kluss med manglende levering.
E-Golf med ventepumpe.

poskare

Nå kjenner jeg at det begynner å bli nok. Møller Tønsberg er tydeligvis ikke spesielt interessert i å følge opp kundene sine. Ba om lånebil eller andre alternativ for å løse dette med varmepumpe forrige uke. De lovte å komme tilbake senest på mandag. Purret de opp på tirsdag, men ikke et pip. Liker ikke å bli oversett som kunde, spesielt ikke når de først sier levering sept/okt og så uke 48/49, og nå er det helt uvisst. De var fullstendig klar over at jeg måtte ha bil i okt. Klarer meg ut november, men da er det nok.
Noen andre som har dårlige erfaringer med Møller Tønsberg?

eivhelle

Sitat fra: poskare på torsdag 16. oktober 2014, klokken 16:24
Nå kjenner jeg at det begynner å bli nok. Møller Tønsberg er tydeligvis ikke spesielt interessert i å følge opp kundene sine. Ba om lånebil eller andre alternativ for å løse dette med varmepumpe forrige uke. De lovte å komme tilbake senest på mandag. Purret de opp på tirsdag, men ikke et pip. Liker ikke å bli oversett som kunde, spesielt ikke når de først sier levering sept/okt og så uke 48/49, og nå er det helt uvisst. De var fullstendig klar over at jeg måtte ha bil i okt. Klarer meg ut november, men da er det nok.
Noen andre som har dårlige erfaringer med Møller Tønsberg?

Har handlet bil hos Møller Tønsberg flere ganger og har ikke hatt noen dårlige erfaringer så langt. Jeg fikk gratis leiebil den ene gangen da det ble noen ukers forsinkelse i forhold til planlagt levering. Men det er kanskje litt avhengig av hvem du snakker med eller om du "stryker de medhårs" eller ikke. Det er ikke alle mennesker som responderer like godt på å bli kjeftet på.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

poskare

Jeg har absolutt ikke kjeftet på noen, men foreslått et par seriøse løsninger på leveringsproblemet de har. Og når man opptrer rolig, og ikke er eller har usaklig dialog forventer man at man får samme respekt tilbake. Men det har ikke skjedd så langt. La igjen beskjed i dag om de kunne kontakte meg i dag, men heller ikke i dag gjorde de det. Synes det ikke er spesielt hyggelig mot en kunde....

poskare

Ok, positivt overrasket. Selger ringte nå, og beklaget, vi kom til enighet! Da følger de opp kundene sine, tok bare litt tid! :)

Johnny

Tesla er på nett allerede, og nå er altså Møller på nett også!!
TMS og eGolf.

Råde

Sitat fra: poskare på torsdag 16. oktober 2014, klokken 19:59
Ok, positivt overrasket. Selger ringte nå, og beklaget, vi kom til enighet! Da følger de opp kundene sine, tok bare litt tid! :)
Hva var det den gikk ut på, da? Bare av nysgjerrighet :)
e-Golf | X75D

eskigolf

Er det noen som har bestilt med VP i juli eller senere som har fått noen "deal" med Møller ?

Jeg signerte kontrakt 3. juli, fikk en muntlig tilbakemelding medio september om produksjon uke 1. Har etter det ikke hørt noe, har heller ikke kontaktet Møller selv - ennå..
e-Golf bestilt 3. juli 2014, Night Blue Metallic, Marrakech, med VP, hentet 6. mars 2015.

grorudklovnen

#418
Jeg var innom Møller i Oslo på fredag. Da fikk jeg beskjed at VP nå bare manglet en teknisk "godkjenning" hva enn det nå betyr.

Ohm

Møller har sagt "teknisk koding" eller oversatt " vi vet ikke hvorfor"
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA