Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Ohm

Får håpe for dere som venter at avviket blir til en tidligere uke enn 51 og at dere alle får bilene før. Det kan jo faktisk skje, dersom det bare er en liten bagatell.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

autofil

Fullstendig mail fra Møller Romerike i dag.

Hei.

Jeg beklager å måtte meddele at vi i dag har mottatt en kontrabeskjed fra fabrikken om at alle e-Golf med varmepumpe vil holdes igjen for nok en kvalitetskontroll av varmepumpesystemet.
Vi fikk i dag ny informasjon fra fabrikken vedrørende e-Golf med varmepumpe. Fabrikken ser seg nødt til å holde igjen alle e-Golf med varmepumpe frem til nok en kvalitetskontroll er gjennomført. Dette inkluderer også INTRO-biler produsert i uke 37-40. Dette er dessverre ikke slik vi forutså situasjonen og er svært beklagelig!
Selv om det er bekreftet produksjonsuke fra fabrikk og noen biler er ferdig produsert og er blitt sendt fra fabrikken, så vil alle e-Golf med varmepumpe holdes igjen uten unntak. De fleste bilene vil bli stående i Tyskland, men dersom noen biler blir sendt tidligere så vil de holdes igjen på Bekkelaget frem til kvalitetssjekken er bestått!
Fabrikken informerer om at den planlagte kvalitetskontrollen og frigivelsen av bilene foreløpig er utsatt til uke 51, men dette er fremdeles under utredelse og ikke 100 % bekreftet. Vi ønsker allikevel å informere dere løpende, slik at ingen informasjon blir holdt tilbake! Vi har dessverre ikke tillatelse til å utlevere e-Golf med varmepumpe til kunde før denne kvalitetskontrollen er gjennomført og offisielt godkjent.
Produksjonen av biler uten varmepumpe går som planlagt og produksjonen i år vil fylles med biler uten varmepumpe.
Dette er selvfølgelig svært beklagelig overfor alle våre kunder som er tålmodige og har ventet lenge på ny e-Golf!

Ohm

Meget bra med kopi av mailen. Da blir det mindre spekulasjoner.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

hans.ks

Er det noen som har krevd leiebil som kompensasjon for venting og evt. til hva slags redusert pris eller gratis?
E-Golf med ventepumpe.

autofil

Sitat fra: hans.ks på torsdag 09. oktober 2014, klokken 14:51
Er det noen som har krevd leiebil som kompensasjon for venting og evt. til hva slags redusert pris eller gratis?
Kan ikke se vi har krav på det så lenge ingen av oss skriftlig er lovet en leveringsdato? Min selger på Romerike har hele tiden vært meget tydelig på at produksjonen/leveringen er usikker. Nå kjenner jeg dog at motet svikter litt. Bestilte 12. juni og så muligheter på denne siden av året. Annet tysk alternativ er jo B-klasse, men jeg vet ikke noe om når den kommer enda. Må vurdere nå kjenner jeg...

Stikkkontakt

Det ligger faktisk biler på finn.no MED varmepumpe. Så noen har nå sluppet gjennom nåløyet..
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

agj

Jeg fikk denne;
Vi beklager på det sterkeste utsettelsen av leveringen av din nye Volkswagen e-Golf med varmepumpe! Årsaken til forsinkelsen er relatert til en ekstra kvalitetskontroll som fabrikken vil utføre for å sikre at bilene møter de strenge kvalitetskravene som Volkswagen er kjent for. Kvalitetskontrollen er knyttet til en oppdatering av varmepumpesystemet som fabrikken ønsker å gjøre i forkant slik at du som kunde skal oppleve bilen som optimal i forhold til varmepumpens funksjon og virkemåte.
Dette gjelder alle kunder som har kjøpt Volkswagen e-Golf med varmepumpe med bekreftet produksjon til og med uke 44 i år. Vi håper at en kompensasjon til en verdi av kr. 10.000,- vil være med på å løse dine utfordringer knyttet til forsinkelsen av din nye Volkswagen e-Golf.
Til tross for leveringsutfordringene håper vi at du fortsatt ser frem til å få din nye Volkswagen e-Golf!"




hans.ks

Har flere ganger blitt bortimot lovt at nå kommer snart bilen med varmepumpe, ferdig produsert og kun venter på å bli shippet ut og dette tror jeg ikke at jeg er alene om. I utgangspunktet skal et muntlig løfte være like bindene som et skriftlig..  ;)
E-Golf med ventepumpe.

afo

Dette burde de tilby alle oss som venter! Hos hvilken forhandler har du bestilt?

agj

Fikk inntrykk av at dette var offisielt statement fra Møller sentralt

BadaBing


Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på torsdag 09. oktober 2014, klokken 14:57
Sitat fra: hans.ks på torsdag 09. oktober 2014, klokken 14:51
Er det noen som har krevd leiebil som kompensasjon for venting og evt. til hva slags redusert pris eller gratis?
Kan ikke se vi har krav på det så lenge ingen av oss skriftlig er lovet en leveringsdato? Min selger på Romerike har hele tiden vært meget tydelig på at produksjonen/leveringen er usikker. Nå kjenner jeg dog at motet svikter litt. Bestilte 12. juni og så muligheter på denne siden av året. Annet tysk alternativ er jo B-klasse, men jeg vet ikke noe om når den kommer enda. Må vurdere nå kjenner jeg...

Det jeg fant om B-klassen etter litt googling var ikke akkurat lovende:

http://gas2.org/2014/09/19/mercedes-b-class-electric-fails-impress-consumer-reports/

Kanskje blir den norske utgaven annerledes. Hvem vet...

Solbu

Hei agj! Kan du kopiere inn hele mailen fra Møller, også med underskrift? Viktig for mange om dette er fra Møller sentralt eller ikke   :)

Sidewinder

Hmm, så noen får kompensasjon... Noen får ikke.
Det er jo veldig urettferdig da vi som enda ikke har fått bekreftet produskjon
må vente yttligere. Konsekvensen for alle som ikke har fått levert og utsatt
levering er lik-alt blir forskjøvet.

Frustrert og skuffet  :-\

nilskt

Jeg har også fått beskjed om kompensasjon til verdi av 10K, så dette kommer nok fra sentralt hold og gjelder alle med bekreftet prod. dato frem til og med uke 44.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Råde

Sitat fra: Solbu på torsdag 09. oktober 2014, klokken 16:21
Hei agj! Kan du kopiere inn hele mailen fra Møller, også med underskrift? Viktig for mange om dette er fra Møller sentralt eller ikke   :)
Dette kommer sentralt fra. Har sett den interne mailen, men har den ikke til kopiering.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA