Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

lightningii

#105
interessant uttalelse fra selger..er det ikke nettopp han gjør her da? nemmelig å høre på rykter, siden han da påstår at det er "tvilsomt" med leveranse før kvatal 1 ?
Jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan være ærlige å bare si det som det er, at bilen ikke er produksjonslåst enda, dermed vet jeg ikke noe, men at offisiell informasjon tilsier at VW begynner med en begrenset produskjon i uke 37..
En bil selger er en bil selger. Som de sier på engelsk, expect bullshit from a bullshitter.
Sitat fra: Sidewinder på torsdag 21. august 2014, klokken 10:58
Jeg bestilte med VP i mai.
Var innom forhandler og forhørte meg i går, han sa man ikke måtte
høre på rykter, og at det meget tvilsomt ble levert før 1 kvartal 2015  :-\

Synes hele opplegget er merkelig, tyskerne er jo kjent for å være presise i sine utalelser.
Virker som engod  del forhandlere opererer med sine egene estimater. Vil dro alle sitter på samme
informasjon...?

agj

Når det gjelder oss som har prod.dato så er det vel Tyskland som har lagt dette inn i systemet og ikke forhandler. Kan ikke forstå at dette legges inn hvis det er så stor usikkerhet knyttet til testing i uke 36.

For min del fikk jeg prod. uke for ca 2 uker siden. Det er vel da en grunn til at de går ut med en dato vil jeg tippe???

remoey

Jeg snakket med selger nå. I går fikk bilen min bekreftet produksjonsuke 38 (produksjonsdato onsdag 17.9. for å være helt eksakt).

INTRO-bil, bestilt på første mulige dag, varmepumpe lagt til senere.
2015 VW e-Golf (byttes ut med i3 i august)
2016 AMG C63 S T
2017 BMW i3 Protonic Blue, Fully Charged (i bestilling)

Finden

Artig remoey..
Da har vi samme produksjonsdato :-)

EV - Driver

Dere var heldige at det ikke ble 15/9! Hvem vil vel ha en mandagsbil?
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Gordon Retriever

Sitat fra: sap_2000 på onsdag 20. august 2014, klokken 19:48
Interessant at DK kan levere så fort. Det bør jo indikere at VW bør være rimelig sikre på produksjonen??

Produksjonsstart er nok ganske sikker. Spørsmålet kan like godt være hvor lang tid det vil ta før VW får opp leveransen av varmepumper til til et volum som tar unna køen. :)

poskare

Snakket med selger i går. De skulle på samling for den nye Passaten i helgen, og regnet med at mange av selgerne ville spørre Møller administrasjonen om oppdatert/riktig status rundt dette med leveringstider på biler med VP. Han skulle informere meg så snart har fikk noen klare tilbakemeldinger...

Råde

Da hører vi fra deg!

Godt å høre at forhandlerene er like uinformert som det virker som.
e-Golf | X75D

lightningii

#113
Jeg har fått dagen før, dvs tirsdag 16.9 :-)
Sitat fra: remoey på torsdag 21. august 2014, klokken 14:09
Jeg snakket med selger nå. I går fikk bilen min bekreftet produksjonsuke 38 (produksjonsdato onsdag 17.9. for å være helt eksakt).

INTRO-bil, bestilt på første mulige dag, varmepumpe lagt til senere.

djdura

Hei.

Jeg søkte litt og fant denne siden her:
http://www.greencarcongress.com/2014/07/20140721-egolf.html

Der er det informasjon om når de forventer at salget i USA skal begynne. Det er satt til siste del av 2014 og starten av 2015. De bilene skal kun leveres med varmepumpe.
Det er også et bilde av varmepumpesystemet der. Klikk på bildet og få et større bilde av systemet.
Mvh
djdura, Hokksund

hans.ks

#115
Ble vagt fortalt av forhandler som hadde vært på treff med tanke på Passat sin lansering i helga at det vil være produksjon av introbiler med ventepumpe fra uke 36 og de uten intro etter uke 40.

Blir som jul, nyttårsaften og påske samtidig dette når produksjonsdato er bekreftet. :-)
E-Golf med ventepumpe.

janegils

Sitat fra: hans.ks på tirsdag 26. august 2014, klokken 14:00
Ble vagt fortalt av forhandler som hadde vært på treff med tanke på Passat sin lansering i helga at det vil være produksjon av introbiler med ventepumpe fra uke 36 og de uten intro etter uke 40.

Eg fekk høyre det same i dag. Biler uten intro (med VP) blir produsert fom. uke 41.

EV - Driver

Fikk akkurat bekrefta produksjon i uke 40 med estimert levering i uke 43. (Ikke intro-bil og med VP.)
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

detektor

Sitat fra: Vw-E-Golf på mandag 01. september 2014, klokken 12:16
Fikk akkurat bekrefta produksjon i uke 40 med estimert levering i uke 43. (Ikke intro-bil og med VP.)

Hei. Når bestilte du?

afo

Sitat fra: detektor på mandag 01. september 2014, klokken 12:59
Sitat fra: Vw-E-Golf på mandag 01. september 2014, klokken 12:16
Fikk akkurat bekrefta produksjon i uke 40 med estimert levering i uke 43. (Ikke intro-bil og med VP.)

Hei. Når bestilte du?

Det står i signaturen: "E-Golf med VP bestilt 27/2-2014"

Vw-E-Golf: Men hos hvilken forhandler bestilte du? Bestilte selv 2 dager etter deg hos Møller på Skøyen, ikke hørt noe ang. produskjon.. :/ Bestillingsdato har vel ikke så mye å si, siden vi uansett fikk en av bestillingene gjort av forhandler første dag..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA