Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

lightningii

Dette var det jeg fikk fra selgeren min, det er hentet fra data systemet til Møller..Eneste jeg har fjernet er produksjonsnummeret..
    Emne: Bilen blir produsert uke 38 dag to dsv tirsdagen. levering uke 41

Produksjonsår:    2014 Produksjonsnummer:      XXXXXXX        Produksjonssted :       WOLFSBURG   
      Status       :    I PRODUKSJON                  T.Ind:       1     Fakturanr       :                       
      Sjekkpunkt   :                                                 Sjekkpunkt dato :                     
      Best. prod år:    2014 Uke: 38                              Fakturadato     :                     
      Fbek. prod år:    2014 Uke: 38                              Forsendelsesdato:                     
      Sbek. prod år:    2014 Uke: 38                              Layout Feilmelding:     N     N     Normal
                                                                                      C     Ko  rt   
      SEND Send forespørsel       Språk feilmelding:      A       1     Tysk 2     Engelsk     A     Norsk       
      Funksjon:               (+PF2)            8     Acc info        7     feilm                                                           

Sitat fra: Ove på mandag 11. august 2014, klokken 22:32
Snaket med min selger i Stavanger i dag og nevnte at jeg har lest på nettet at flere har fått bekreftet produksjonsuke på bil med varmepumpe. Han sa at det ikke er noen som har fått bekreftet produksjonsuke eller leveringsuke på bil med varmepumpe enda. Han sjekket med andre selgere som bekreftet dette. Siste opplysning de satt med var at estimert oppstart produksjon for bil med VP var i uke 45-51. Pussig...

Ove

Møller må jo føle trykket etter info fra de som har bestilt, så det er jo underlig at de ikke har en felles strategi på hvordan de skal informere kundene. De har vel kjennskap til at dette diskuteres på nettet og at info utveksles og diskuteres der.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Råde

Sitat fra: Ove på tirsdag 12. august 2014, klokken 15:12
Møller må jo føle trykket etter info fra de som har bestilt, så det er jo underlig at de ikke har en felles strategi på hvordan de skal informere kundene. De har vel kjennskap til at dette diskuteres på nettet og at info utveksles og diskuteres der.

Hvis de ikke vet det, kan de jo fort få vite det... Jeg foreslår at alle som føler at info er sprikende eller fraværende sender en mail til:

markedshenvendelser@moller.no

Og kopierer linken til denne tråden, slik at de blir klar over det.
e-Golf | X75D

dso

Jeg snakket med min forhandler i dag om en annen sak, men nevnte da diskusjonen om levering av biler med varmepumpe. Han sa at han hadde fått bekreftet produksjon i uke 38 for bil med varmepumpe. Dette var en av introbilene, hvor kjøper i ettertid har lagt til varmepumpe.

Dannyboy

Sitat fra: dso på tirsdag 12. august 2014, klokken 18:23
Jeg snakket med min forhandler i dag om en annen sak, men nevnte da diskusjonen om levering av biler med varmepumpe. Han sa at han hadde fått bekreftet produksjon i uke 38 for bil med varmepumpe. Dette var en av introbilene, hvor kjøper i ettertid har lagt til varmepumpe.

...Møller Forus? Kanskje min bil 8)
E-Golf Intro Night Blue m/vp levert 16.1.15

hans.ks

E-Golf med ventepumpe.

stefse

Fikk høre Mars/April nå i går, men virket som det rådet endel usikkerhet om dette også.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

dso

Sitat fra: Dannyboy på tirsdag 12. august 2014, klokken 23:19
Sitat fra: dso på tirsdag 12. august 2014, klokken 18:23
Jeg snakket med min forhandler i dag om en annen sak, men nevnte da diskusjonen om levering av biler med varmepumpe. Han sa at han hadde fått bekreftet produksjon i uke 38 for bil med varmepumpe. Dette var en av introbilene, hvor kjøper i ettertid har lagt til varmepumpe.

...Møller Forus? Kanskje min bil 8)
Det var dessverre ikke Møller Forus.  :'(

JLafton

Pratet med en selger hos VW i dag. Å han turte ikke si noe om levering med VP siden VW ikke var fornøyd med testresultatene av VP.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Råde

Tror ikke man nødvendigvis kan stole på alt selgerne sier. Noen som har fått svar fra markedshenvendelser@moller.no?
e-Golf | X75D

Sirup

Jeg spurte selger i går. Han kunne ikke si noe sikkert, men de skulle få mer informasjon om to uker. Han regnet ikke med at jeg ville få bil før i mars/april om jeg endret bestillingen min, og valgte å ta med varmepumpe.
VW e-Golf
Tesla Model X75

stefse

Problemene er muligens bagatellmessige, men ingeniørene er nok grundige i sin jobb. Skal den være effektiv i minusgrader er det endel utfordringer.
Frosset fordamper er et typisk problem. De som brukes i hus har sensorer som overvåker effekten av fordamperen og kjører program for tining. Periodevis tining av fordamper vil i dette tilfellet måtte ta effekt fra batteriet, og det beregnede ekstra forbruket legges inn på GOM, f eks. I tillegg må en ha ventiler for å reversere prosessen slik at fordamperen blir varm og kondenseren som varmer lufta inni bilen blir kald (huttetu) Eller montere varmeelement i forkant av kondenseren som igjen medfører ytterligere tap av effekt.

Ellers ender man til slutt opp med en svær isklump foran i grillen, (som aldri vil smelte hvis du har den parkert
utendørs i minusgrader), som fører til at varmepumpen bare stjeler effekt.

Bestilte bilen uten varmepumpen ;)
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

e-Golfer

Har det kommet noe offisielt fra VW som sier at de ikke er fornøyd med ventepumpa? Eller er dette bare spekulasjoner?

Uansett glad jeg ikke "trenger" den i hverdagen med mitt kjøremønster  8)
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

hans.ks

Sitat fra: Råde på fredag 15. august 2014, klokken 21:04
Tror ikke man nødvendigvis kan stole på alt selgerne sier. Noen som har fått svar fra markedshenvendelser@moller.no?
Sendte mail for to dager siden uten respons så langt.
E-Golf med ventepumpe.

lightningii

Synes det virker veldig usannsynlig,
Demobiler med VP er allerede tilgjengelig hos danske VW forhandlere.
Dessuten så synes jeg også det virker ganske merkelig hvis tilfelle at VW ikke hadde testet en så viktig del del av bilen så tett opp mot lansering.
Sitat fra: JLafton på fredag 15. august 2014, klokken 20:58
Pratet med en selger hos VW i dag. Å han turte ikke si noe om levering med VP siden VW ikke var fornøyd med testresultatene av VP.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA