Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Sitatkontrakterte biler med varmepumpe vil settes i produksjon fra uke 6 i sortert rekkefølge (de eldste kontraktene vil få produksjon først).

lightningii

Det er ganske tydelig forskjell på selger/ forhandler,
Jeg regner med at min forhandler sitter med denne informasjonen,
de vet også at det er ganske mange som venter på denne informasjonen/oppdateringen, men jeg har som all annen info ang E Golf fått det siste gjennom media/ andre kanaler.
De har IKKE sendt ut noe info enda. Dette er alt for dårlig, jeg er langt i fra fornøyd med forhandleren min.

Råde

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 19. desember 2014, klokken 16:31
Sitatkontrakterte biler med varmepumpe vil settes i produksjon fra uke 6 i sortert rekkefølge (de eldste kontraktene vil få produksjon først).
Det skjønner jeg godt lightningii...

Hvor har du denne fra, Gordon?
e-Golf | X75D

afo

Sitat fra: lightningii på fredag 19. desember 2014, klokken 16:52
Det er ganske tydelig forskjell på selger/ forhandler,
Jeg regner med at min forhandler sitter med denne informasjonen,
de vet også at det er ganske mange som venter på denne informasjonen/oppdateringen, men jeg har som all annen info ang E Golf fått det siste gjennom media/ andre kanaler.
De har IKKE sendt ut noe info enda. Dette er alt for dårlig, jeg er langt i fra fornøyd med forhandleren min.

Samme her

Gordon Retriever

Sitat fra: Råde på fredag 19. desember 2014, klokken 16:59
Hvor har du denne fra

Fra en melding som distribueres i Møller-systemet og som innledes med ordene:
SitatKvalitetskontrollen av varmepumpe er gjennomført og godkjent!
(Merk samme ordlyd og bruk av utropstegn som i sitatet ditt.)

Sidewinder

Råde

Ja, de var plutselig veldig fornøyd med alt sammen :) Sikkert en del av en standardmail jeg fikk. Her er forøvrig resten av mailen:

Vi takker for din tålmodighet og ønsker deg til lykke med din nye Volkswagen som snart bør være på plass.

Jeg svarte at det var bare hyggelig å utvise litt tålmodighet, men at det ikke var spesielt mye igjen der den kom fra ....
e-Golf | X75D

mor10

Sitat fra: havardolini på fredag 19. desember 2014, klokken 14:08
Sitat fra: mor10 på fredag 19. desember 2014, klokken 14:06
jeg er en av de heldige som bestilte tidlig med  VP, for min del kan det nå bare ta så lang tid det vil for møller har gitt meg lånebil der de dekker både drivstoff, bompenger, veiavgift, forsikring så rimeligere bilhold klarer jeg ikke å få til. og jeg slipper å cashe ut bilen min før den kommer så lån har jeg heller ikke  :)

håper det går langt ut i neste år før de klarer å få den levert...

Samme her, bortsett fra at jeg må betale bensinen selv. Tilbød de deg å dekke drivstoff, eller måtte du forhandle for å få det til?

litt forhandling måtte til så ordnet det seg :-)
Rookie el-bil eier
E-golf m/VP

HelectriC

Fikk idag for første gang i hele venteperioden beskjed at bilen vil bli levert i Januar. Forhandleren min har tidligere aldri sagt noe om at den skal bli levert tidligere og dette burde bety at han ikke vil gi noe beskjed før han er helt sikker. Han kunne ikke si nøyaktig når i Januar da han mente det er så mange eGolf som kommer samtidlig at det vil ta sin tid å distribuere ut alle.
Dette betyr i alle fall at jeg ser lyset i tunnelen :)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Ohm

Sitat fra: HelectriC på lørdag 20. desember 2014, klokken 18:03
Fikk idag for første gang i hele venteperioden beskjed at bilen vil bli levert i Januar. Forhandleren min har tidligere aldri sagt noe om at den skal bli levert tidligere og dette burde bety at han ikke vil gi noe beskjed før han er helt sikker. Han kunne ikke si nøyaktig når i Januar da han mente det er så mange eGolf som kommer samtidlig at det vil ta sin tid å distribuere ut alle.
Gratulerer. Det blir nok knall.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

PK

Sitat fra: Ohm på lørdag 20. desember 2014, klokken 20:07
Sitat fra: HelectriC på lørdag 20. desember 2014, klokken 18:03
Gratulerer. Det blir nok knall.
Blir 2015 modell i vognkortet da :-)
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

hans.ks

Er folk egentlig fornøyd med responsen de fikk i uke 51 med tanke på E-Golf? Jeg for min del syntes det var i grunn kun svada og ikke noe nytt, kun at bilen er "godkjent". Forventet kanskje i grunn info om leveringstid siden det er blitt ventet så lenge og at "problemet" nå var over. Sendte mail til forhandler for å vite om i det hele tatt bilen er kommet til Norge og har ikke fått svar.

Har andre fått bekreftet at bilen er ankommet Norge?
E-Golf med ventepumpe.

brenna

Jeg har ikke engang fått noe info om hvordan det gikk med godkjenningen fra forhandleren, så jeg er ikke veldig fornøyd!
Vet ihvertfall hvor jeg ikke skal kjøpe bil igjen!

Nightblue

Har heller ikke fått noe som helst info om status etter uke 51, selv ikke svar på mail jeg sendte i slutten av forrige uke....rimelig kjipt

FreMen

Jeg sendte mail til min forhandler sist fredag, fikk følgende svar:

Hei igjen

e-Golf med varmepumpe - siste nytt!

Vi har nå mottatt ny informasjon fra fabrikken: Kvalitetskontrollen av varmepumpe er gjennomført og godkjent! Det gjenstår nå en oppdatering på bilene før de kan sendes fra Bekkelaget.

De første bilene begynner nå å ankomme landet, men vil ikke sendes fra Bekkelaget før oppdateringen på bilene er klar. Vi jobber nå med organiseringen rundt oppdateringen av bilene. Vær forberedt på at dette kan ta noe tid da hver enkelt bil må oppdateres manuelt. Vi forventer at oppgraderingen/TPI'en vil være klar i begynnelsen av januar. Vi vil komme tilbake med mer informasjon så fort vi har fått bekreftet alle detaljene.
Selv om dette er gode nyheter, vil vi allikevel be dere om å være realistiske vedørende tidspunktet for utlevering til kunde da det gjelder ca. 450 biler totalt som må gjennom prosessen.

Dette medfører at kontrakterte biler med varmepumpe vil settes i produksjon fra uke 6 i sortert rekkefølge (de eldste kontraktene vil få produksjon først).
Vi vil holde dere løpende oppdatert så fort vi har ny informasjon!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA