Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Sidewinder

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 16. desember 2014, klokken 17:51
Møller sentralt har begynt å antyde forventet produksjon for biler bestilt i Q3 2014.  Tegn på at kvalitetstesten er bestått og produksjonen vil starte opp igjen i uke 7?

VP biler?

Gordon Retriever

#811
Yes, Sir. Dette er jo ventepumpetråden, jeg er ikke helt sløv heller... ;D
Men takk likevel - presisering lagt til i mitt opprinnelige innlegg.

poskare

Hadde vært fint om de produserte ferdig biler bestilt i Q1 og Q2 før de begynner på biler bestilt i Q3 spør du meg....

Råde

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 16. desember 2014, klokken 17:51
Møller sentralt har begynt å antyde forventet produksjon for ventepumpebiler bestilt i Q3 2014.  Tegn på at kvalitetstesten er bestått og produksjonen vil starte opp igjen i uke 7?
Jeg vet ikke, jeg. Min bil står fremdeles i hodenhagen (et sted jeg aldri kommer til å besøke).
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Sitat fra: poskare på tirsdag 16. desember 2014, klokken 18:23
Hadde vært fint om de produserte ferdig biler bestilt i Q1 og Q2 før de begynner på biler bestilt i Q3 spør du meg....

Men med mulig levering i mai 2015 for en bil bestilt i Q3-2014 har VW fortsatt litt tid på seg til å produsere Q1- og Q2-bestillingene fra 2014.

Gordon Retriever

Sitat fra: Råde på tirsdag 16. desember 2014, klokken 18:41Min bil står fremdeles i hodenhagen (et sted jeg aldri kommer til å besøke).

Ikke så negativ. Hodenhagen kan ha potensiale for bli et legendarisk valfartssted for  eiere av e-Golf-veteraner i 2050, nesten på linje med hva Hessisch-Oldendorf er for dagens VW-veteraner.  ;D

poskare

Ja får jo håpe det! :) Bilen ble bestilt 23 mars, fortsatt uten noe dato.... Tror VW bør satse stort på deres nye produkt: Strekkbenk for tålmodigheten....

Ohm

#817
Sitat fra: Råde på tirsdag 16. desember 2014, klokken 14:53
Noen som har hørt noe fra noen nå som det er uke 51?
Min selger sa at møller får info på onsdager. Så da blir det meget spennende for ventefolket i morgen hvis det fortsatt er sånn.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Råde

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 16. desember 2014, klokken 18:53
Sitat fra: Råde på tirsdag 16. desember 2014, klokken 18:41Min bil står fremdeles i hodenhagen (et sted jeg aldri kommer til å besøke).

Ikke så negativ. Hodenhagen kan ha potensiale for bli et legendarisk valfartssted for  eiere av e-Golf-veteraner i 2050, nesten på linje med hva Hessisch-Oldendorf er for dagens VW-veteraner.  ;D
He he. Ser det for meg. En grønn slette midt i det tyske innland med 500 eGolf med varmepumpe (med litt for lite væske, må vite) stående pent på rekke, rustet fast og tæret av tidens tann. Tror du har rett. I 2050 har jeg allerede bestemt meg for at jeg vil kjøre min Toyota hybrid dit en tur  ;D
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Da er det onsdag - og det er uke 51.
Dagen er kommet - den siste resten av tålmodighetskrem som e-Golfere landet over har smurt seg inn med er brukt opp, og tiden er inne for at Møller vil la det skinne et oppklarende lys over ventepumpesituasjonen.

For hva annet våger de enn å la informasjonens brede elver flomme?  Bare tanken på at ventegolfkunder i hopetall skal vende VW ryggen og i stedet kjøpe opp de siste elektriske Focusene, signere kontrakt for B-klasse uten hurtiglading og ventepumpe eller stille seg bakerst i køen for å få levert en Soul EV en gang i oktober neste år, får nok Møller til å skjelve i førjulsbuksene.

e-Kvaase

#820
Møller regner nok med at julenissen kommer og håndterer denne saken, det er jo tross alt snart jul :-)
Problemet er bare at julenissen har kontrakt i forhold til å levere til alle "snille" barn, 24 desember.
At julenissen da rekker å håndtere alle disse e-Golf VP kundene før jul tviler jeg derfor litt på.
Det kan jo for julenissen også oppleves som litt utilbørlig arbeidspress i en ellers hektisk tid på året.
Vi får snart se hvilke nissestreker Møller kommer med til jul i år :-)


Gordon Retriever

Hmm, Nissen dropper Fortum til fordel for Tesla...
Møller satser kanskje på Ishavsveien i stedet? ???

raggi

Snakka med selgeren min istad, han sa at ingen av varmepumpebilene som har stått på vent er sendt fra Tyskland enda, og står på samme plass ? Ser at andre av dere har fått beskjed om at deres biler er sendt til Oslo ?

Ingemar

Sitat fra: raggi på onsdag 17. desember 2014, klokken 14:38
Snakka med selgeren min istad, han sa at ingen av varmepumpebilene som har stått på vent er sendt fra Tyskland enda, og står på samme plass ? Ser at andre av dere har fått beskjed om at deres biler er sendt til Oslo ?

Jeg har fått samme beskjed tidligere. Min bil skulle komme med første leveranse fra Tyskland etter kvalitetskjekk denne uken. Hadde opprinnelig produksjonsuke 43.

hans.ks

Tror alle blir lurt, ser nok ikke snurten av noen biler før uti februar.
E-Golf med ventepumpe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA