Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

rlnd

Angående valutaendringer har møller uttalt seg i DN, http://www.dn.no/nyheter/finans/2014/12/12/2153/Valuta/valutaln-har-kt-500000-p-tre-uker

Sitat– Fabrikkene bærer valutarisikoen for våre merker, således vil alle kortsiktige svingninger håndteres av fabrikkene uten at det skal være nevneverdig virkninger i markedet, sier Terje Male. Han er administrerende direktør hos landets største bilimportør, Harald A. Møller som henter Volkswagen, Audi og Skoda til Norge. Male vil likevel ikke utelukke prisøkning:
– På lengre sikt er det en selvfølge at et kronekurs på over ni mot euro vil føre til prisøkninger på biler og alle andre importvarer.

Jeg får min bil uten VP neste uke, var litt bekymret for at jeg skulle få en prisøkning i fleisen nå rett før utlevering men det er nok ikke noe å bekymre seg over de neste månedene.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

poskare

Jaja, da var uke 51 her.... Er nå litt spent på hva som kommer av informasjon fra Møller. Men heller ikke overrasket om det ikke skjer noe....

lightningii

#797
Også veldig spent, føler at bilselgere i Møller er mer opptatt av å bare få signert nye kontrakter(selge biler/ å få opp salgstall) regner med at mange får lønn basert på salg.. men oppfølging er en helt annen sak. Fikk bra oppfølging første månedene, deretter har det sakte men sikkert blitt 0 informasjon. Nå så har det ikke vært ett pip siden jeg jeg fikk beskjed om at det ble ytterligere forsinkelser(begynnelsen av Okt, noe jeg forøvrig måtte gjøre ved hendvendelse selv).
Når jeg får levert bilen, så skal de virkelig få høre, videre så er sannsynligheten for at jeg noen gang igjen kjøper VW sunket til ca 0%

hans.ks

Hør, hør.. Hvis det skal fylles ut noe skriv eller annet om hvor fornøyd en er med kjøpet så blir det ganske krass tone.
E-Golf med ventepumpe.

EV - Driver

Sitat fra: poskare på mandag 15. desember 2014, klokken 08:50
Jaja, da var uke 51 her.... Er nå litt spent på hva som kommer av informasjon fra Møller. Men heller ikke overrasket om det ikke skjer noe....
Uke 51 er ikke over enda. Smør på et tynt lag med tålmodighet, det blir  sikkert  godt nytt  i slutten på  uka. ???
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Råde

Sitat fra: Vw-E-Golf på mandag 15. desember 2014, klokken 17:37
Sitat fra: poskare på mandag 15. desember 2014, klokken 08:50
Jaja, da var uke 51 her.... Er nå litt spent på hva som kommer av informasjon fra Møller. Men heller ikke overrasket om det ikke skjer noe....
Uke 51 er ikke over enda. Smør på et tynt lag med tålmodighet, det blir  sikkert  godt nytt  i slutten på  uka. ???
Tynt??
???
e-Golf | X75D

EV - Driver

Sitat fra: Råde på mandag 15. desember 2014, klokken 17:45
Sitat fra: Vw-E-Golf på mandag 15. desember 2014, klokken 17:37
Sitat fra: poskare på mandag 15. desember 2014, klokken 08:50
Jaja, da var uke 51 her.... Er nå litt spent på hva som kommer av informasjon fra Møller. Men heller ikke overrasket om det ikke skjer noe....
Uke 51 er ikke over enda. Smør på et tynt lag med tålmodighet, det blir  sikkert  godt nytt  i slutten på  uka. ???

Tynt??
???
Tjukt lag da!!???
Det er jo over et år siden jeg bestilte E-up som jeg senere konverterte til E-Golf, så noen dager til eller fra spiller ingen rolle. Vil uansett ikke ha bilen før på nyåret da jeg ønsker at det skal stå 2015 i vognkortet.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Sidewinder

Sitat fra: Vw-E-Golf på mandag 15. desember 2014, klokken 19:12
Sitat fra: Råde på mandag 15. desember 2014, klokken 17:45
Sitat fra: Vw-E-Golf på mandag 15. desember 2014, klokken 17:37
Sitat fra: poskare på mandag 15. desember 2014, klokken 08:50
Jaja, da var uke 51 her.... Er nå litt spent på hva som kommer av informasjon fra Møller. Men heller ikke overrasket om det ikke skjer noe....
Uke 51 er ikke over enda. Smør på et tynt lag med tålmodighet, det blir  sikkert  godt nytt  i slutten på  uka. ???

Tynt??
???
Tjukt lag da!!???
Det er jo over et år siden jeg bestilte E-up som jeg senere konverterte til E-Golf, så noen dager til eller fra spiller ingen rolle. Vil uansett ikke ha bilen før på nyåret da jeg ønsker at det skal stå 2015 i vognkortet.

Jeg tror "bil året" starter i oktober. Alt registrert etter okt 2014 er 2015modell :)

magnus600

Dette med kvaliteten på informasjon fra forhandler varierer nok endel. Min selger har gitt helt presis informasjon, som avtalt pr mail hver tredje uke, siden bestilling i september. "Din bil har foreløpig ikke fått produksjonsdato." Hundre prosent korrekt...
2015 e-Golf Night Blue

Råde

#804
Han har ikke akkurat hatt en vanskelig jobb, men han har jo latt høre fra seg.

Det er jo ikke selgerene hos forhandlerene som står og mekker på varmepumpa, så man skal være forsiktig med å hakke altfor mye på dem. Den store synderen her er møller sentralt som har tatt god gammeldags rennafart og dri.. i kundene. Ikke med mening, helt sikkert ikke, men de har nok bygget opp en god del arroganse.

Uttalelser som: "vi har hele tiden vært klare på at levering av biler med varmepumpe er usikker" (Anita Svanes) et det samme som å si at det er kundens feil de har havnet i uføret.

Det har blitt gitt 10.000,- i kompensasjon. Man kan diskutere hvorvidt det dekker tort og svie, men det endrer ikke på at mange man snakker med (har snakket med flere forhandlere) gir deg inntrykket av at du har bestilt noe du ikke behøver (du skal jo ikke kjøre 120 km på vinterstid - hver dag), og det er derfor alt sammen ditt problem.

EGolf uten varmepumpe er en fin bil, men den er bare ikke komplett. De bryster seg med å ha laget en smartere klimaautomatikk som justerer f.eks. omluftsirkulasjonen for å spare energi til oppvarming. Altså tekniske nyvinninger for å være helt fremme. Men... hvor mye gir dette av rekkevidde? I forhold til VP? Arg... Det drives sirkelargumentasjon fra alle hold, men det endrer ikke på at skjegget er laaaangt nede i postkassa. VP skulle vært ferdigtestet forrige vinter i Arjeplog i Nordsverige. MAKAN. Das Auto my ass.

Sånn, det var dagens. Nytt oppgulp i morgen...
e-Golf | X75D

EV - Driver

Sitat fra: Sidewinder på mandag 15. desember 2014, klokken 20:54
Sitat fra: Vw-E-Golf på mandag 15. desember 2014, klokken 19:12
Sitat fra: Råde på mandag 15. desember 2014, klokken 17:45
Sitat fra: Vw-E-Golf på mandag 15. desember 2014, klokken 17:37
Sitat fra: poskare på mandag 15. desember 2014, klokken 08:50
Jaja, da var uke 51 her.... Er nå litt spent på hva som kommer av informasjon fra Møller. Men heller ikke overrasket om det ikke skjer noe....
Uke 51 er ikke over enda. Smør på et tynt lag med tålmodighet, det blir  sikkert  godt nytt  i slutten på  uka. ???

Tynt??
???
Tjukt lag da!!???
Det er jo over et år siden jeg bestilte E-up som jeg senere konverterte til E-Golf, så noen dager til eller fra spiller ingen rolle. Vil uansett ikke ha bilen før på nyåret da jeg ønsker at det skal stå 2015 i vognkortet.

Jeg tror "bil året" starter i oktober. Alt registrert etter okt 2014 er 2015modell :)
Det er vognkortet  som teller i praksis.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

elfosilen


Ohm

Det blir litt spennende å se hvor langt eGolf med vp går. Jeg tror ikke den går lenger enn det min gjør hvis jeg skrur av varmen helt, for varmepumpe forbruker nok noen watt? Nå på vinteren snakker vi om under 15 mil i rekkevidde på eGolf uten vp med varmen helt av. Kjører jeg 22 grader, kan jeg kjøre 10-13 mil. Har kjørt bilen 10 mil i minus 8. Funka helt fint, godt og varmt. Start/stopp dreper rekkevidde.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Råde

Noen som har hørt noe fra noen nå som det er uke 51?
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

#809
Møller sentralt har begynt å antyde forventet produksjon for ventepumpebiler bestilt i Q3 2014.  Tegn på at kvalitetstesten er bestått og produksjonen vil starte opp igjen i uke 7?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA