Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Sidewinder

Sitat fra: tallyho på fredag 12. desember 2014, klokken 14:04
Mail fra Møller i dag:
"Hei!

Bilen din produseres denne uken. Kvalitetskontrollen på varmepumpe skal utføres neste uke, og VW regner med at det går i orden, og da blir bilene oppgradert og sendt ut fortløpende. Jeg regner med å få ny innformasjon ila neste uke."

Bestilt 22.4.14 med varmepumpe. Opprinnelig produksjonsdato var 30. okt. Levering ultimo januar. Yess ;D

Produseres denne uken?
Trodde produksjonen av VP biler var stoppet frem til uke 7.

A8

Sitat fra: Sidewinder på fredag 12. desember 2014, klokken 14:34
Mail fra Møller i dag:
"Hei!

Bilen din produseres denne uken. Kvalitetskontrollen på varmepumpe skal utføres neste uke, og VW regner med at det går i orden, og da blir bilene oppgradert og sendt ut fortløpende. Jeg regner med å få ny innformasjon ila neste uke."

Bestilt 22.4.14 med varmepumpe. Opprinnelig produksjonsdato var 30. okt. Levering ultimo januar. Yess ;D

Produseres denne uken?

En av de få klare meldingene jeg har fått fra Møller er at produksjonen står frem til uke 7, så hvis det er endret så er det en kjempenyhet for min del! Ingenting overrasker...  :)
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

vbl

Sitat fra: phingoc på torsdag 11. desember 2014, klokken 22:08
Leser at flere som har signert eGolf med vp i slutten av november/starten av desember har fått estimert levering i januar/februar?

Jeg signerte min egolf hos Møller Follo i starten av november og ble forespeilet en levering rundt april. :\

Jeg skrev kontrakt på en avbestillingsbil med varmepumpe den 4. desember. I utgangspunktet tenkte jeg å bestille bil uten varmepumpe med forespeilet levering i slutten av februar men da selger hadde en ferdigprodusert avbestillingsbil med varmepumpe ble valget enkelt. For 3.000 ekstra en tilbudet uten varmepumpe får jeg varmepumpe og fjernlysassistent samt det utstyret jeg i utgangspunktet skulle ha. Eneste forskjell er at det ble Limestone Grey i stedet for Night Blue, helt ok for meg.
Ble forespeilet levering i slutten av januar. Vet ikke når denne ble bestilt i utgangspunktet men når jeg nå ser på kontrakten min står det faktisk 6. april på den.

tallyho

Sitat fra: Sidewinder på fredag 12. desember 2014, klokken 14:34
Mail fra Møller i dag:
"Hei!

Produseres denne uken?

Det har vært hevdet at produksjonen var stoppet til uke 7, men det gjaldt ikke for bilene som opprinnelig var planlagt produsert i ukene 44-46. De prioriteres, nettopp fordi vi fikk bekreftet produksjon. Så det kan tenkes at de er ajour med køa fra uke 7. Trolig noe før, hvis det er slik at "uke 44-bilene" produseres i uke 50, slik som min. Da kommer kanskje uke 45-bilene i produksjon i uke 51, og uke 46-bilene i uke 1 eller 2/15. Da skulle køa være ajour fra uke 3, sånn cirka:)
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

4Matic Fanatic

Fikk mail i går jeg også...
Den første bilen sto til lakkering, og om VP ble godkjent i uke 51 regner selger med at vi får den mot slutten av januar.

Nr. 2 (uten VP) har fått bekreftet produksjonsuke 4, med levering ~uke 8.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Sidewinder

Blir ikke klok på dette...
Så det skal produserers egolf uten varmepumpe
Frem til uke 7 uansett... ? Så det er en ekstra straff til de som har ventet lenge at de skal produsere andre biler imellomtiden selv om de har løst problemet? Skjønner heller ikke det med kvalitetskontrollen i uke 51. Det er jo levert ut mange biler med VP allerede. Skal hver enkelt bil sjekkes med ny software ? Hva skjer med de som ikke går igjennom? Skal den få tilpasset egen software, det vil isåfall ta lang tid....

4Matic Fanatic

mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Lefsegokk

Dette ser bare mørkere og mørkere ut.. De som har bestilt i mars i fjor får den KANSKJE i januar eller februar, ser det ut til. Tror jeg bestilte i juli, så da må jeg vel vente til april. Hva er gjennomsnittet for levering av helt nye biler sånn generelt? Jeg har aldri bestilt en ny bil før.

K S

Sitat fra: Lefsegokk på fredag 12. desember 2014, klokken 21:43
Dette ser bare mørkere og mørkere ut.. De som har bestilt i mars i fjor får den KANSKJE i januar eller februar, ser det ut til. Tror jeg bestilte i juli, så da må jeg vel vente til april. Hva er gjennomsnittet for levering av helt nye biler sånn generelt? Jeg har aldri bestilt en ny bil før.

Min erfaring med VW er to-tre måneder. Hadde aldri ventet 6-12 måneder, ihvertfall ikke uten angrefrist! Kan skje mye på 6 måneder. Vi ventet en måned på vår Kia, kunne valgt annen farge, måtte da ventet to måneder....vi ville, heldigvis, ha den med kortest levering.

Rio

Som de har sagt hele tiden:

Bilene som ble produsert frem til oktober (uke 44 eller 45) ble satt på et "lager" mens de undersøkte, fikset og sjekket et problem med VP. Kvalitetskontrollen gjør de innen uke 51 (neste uke).

De har begynt å sende biler med VP til Norge, hvor de skal stå på lager hos VW inntil VW i Tyskland sier at de kan slippes videre ut til forhandlerne.

Siden så mange biler ankommer "samtidig", vil det nok ta forhandlerne litt tid å klargjøre alle.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Sidewinder

Hadde jeg vist alt dette hadde jeg ikke stått løpet ut, jeg bestilte i mai. Etter lesing her inne ser det ut som den siste som har fått prod.bekreftelse er bestilt i april.

Mye har skjedd på 8-10mnd både GTE og Etron. Selv Kia har kommet med en bil som fungerer. Føler meg på en måte litt snytt. Nå får jeg en "gammel" bil. Om 1-2 år er det garantert skjedd betydelig mer.

Problemet nå er at man uansett må vente på alle de andre og man vet ikke om de også blir rammet av slike ekstreme forsinkelser. Selv nå er det helt i det blå når jeg får bilen......

Nightblue

Sitat fra: Sidewinder på fredag 12. desember 2014, klokken 22:30
Hadde jeg vist alt dette hadde jeg ikke stått løpet ut, jeg bestilte i mai. Etter lesing her inne ser det ut som den siste som har fått prod.bekreftelse er bestilt i april.

Mye har skjedd på 8-10mnd både GTE og Etron. Selv Kia har kommet med en bil som fungerer. Føler meg på en måte litt snytt. Nå får jeg en "gammel" bil. Om 1-2 år er det garantert skjedd betydelig mer.

Problemet nå er at man uansett må vente på alle de andre og man vet ikke om de også blir rammet av slike ekstreme forsinkelser. Selv nå er det helt i det blå når jeg får bilen......

Vi bestilte 10. mai og bilen ble produsert i uke 44, har stått lagret i Hodenhagen siden da..  ::)

Sonus

Hadde håpet Hodenhagen var en gigantisk lagerhall, men det kan se uttil at bilene som står der står ute i vær og vind dessverre.

Ohm

Sitat fra: Rio på fredag 12. desember 2014, klokken 21:52

Siden så mange biler ankommer "samtidig", vil det nok ta forhandlerne litt tid å klargjøre alle.
Er jo ikke så mye de gjør med bilene, så det bør jo ikke ta så lang tid. Min bil kom til forhandleren på morgningen, jeg hentet den kl 13 samme dag. Da hadde de spylt over og ladet den opp. Håper i alle fall at det ikke blir lang ventetid for de som har venta alt for lenge allerede.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Sidewinder

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA