Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

A8

#660
En vesentlig naturlig kjøling er vanskelig (og neppe ønskelig) å unngå, men jeg regner med at kretsløpet med kjølevæske er lagt slik at det er denne som primært blir varmet opp og ikke at VP utnytter det som måtte bli til overs etter at den naturlige kjølingen har gjort sitt. Dette kan være en medvirkende årsak til at VP ikke kan ettermonteres.
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

stefse

Sitat fra: eivhelle på onsdag 26. november 2014, klokken 18:03
Jeg vil tro at det er ganske god termisk kobling fra motor og drivverk ut mot verden utenfor slik at en god del av denne varmen fort forsvinner ut av systemet. Hadde man isolert motorrommet ville en sikkert kunne nyte godt av mer spillvarme, men det er igjen sikkert ingen god ide på en varm sommerdag.

Det er mange muligheter her og ingenting er noe som bilprodusentene typisk har måttet tenke på i de 120 årene biler har blitt laget. 
Man kan som du sier isolere motor og drivverk og varmeveksle med kupéen når det er kaldt, eller med radiatoren i grillen på varme dager. Foreløpig velger jeg å tro at tyskerne har brukt sin ingeniørkunnskap og laget et smart system på dette, som kanskje kan tunes ytteligere inn i SW når erfaringsdata kommer inn.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt



Råde

Sitat fra: Marius Engel på torsdag 27. november 2014, klokken 19:08

Sitat fra: Ingemar på torsdag 27. november 2014, klokken 18:45
http://www.finn.no/53773468 se der ja!??

Hæ? Er det mulig da?
Garantert en importbil fra Danmark. Det ble det utlevert biler med varmepumpe og verkstedene fikk selv lov til å fylle på væske og softwareoppdatere.

Hva VW og Møller somler med spør du? Ja, DET er er godt spørsmål...
e-Golf | X75D

Ohm

På bildene ser man GPS´n. Da er de ialle fall i Danmark.

Ellers så burde han ta den på en test, ev tatt bilde av varmepumpa så vi får litt ekte info om hvordan den funker.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Ohm

Har lest litt på formuet om de andre elbilene (Soul og Kia) Ser ikke ut til at forbruket er så veldig mye mindre enn hva man klarer på eGolf. 
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

A8

#667
Med mindre den har sluppet gjennom ved en feil, så skal det bli vanskelig å argumentere for utsettelser nå...

...og for all del, det er jo en fantastisk nyhet! :D
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

Rio

En gruppe biler til Danmark og 2 biler til Norge ble sendt før det var stopp, etter det jeg hørte.

Eposten tidligere var for at forhandlerne i DK måtte gjøre oppgraderingen selv.
De to i Norge tror jeg er demobiler. Jeg vet ikke.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Peterik

Sitat fra: A8 på torsdag 27. november 2014, klokken 19:48
Med mindre den har sluppet gjennom ved en feil, så skal det bli vanskelig å argumentere for utsettelser nå...

...og for all del, det er jo en fantastisk nyhet! :D
Kanskje greit å ikke være førstemann i Norge med e-Golf vp? Bedre å vente på en som er klargjort av Ordning-must-sein-tyskere enn en som er "fixet" av fumlete dansker eller nordmenn..
e-Golf med Varmepumpe - Limestone grå metallic...
Golf TDI 2.0 DSG 2006

Ohm

Sitat fra: Peterik på torsdag 27. november 2014, klokken 22:55
Sitat fra: A8 på torsdag 27. november 2014, klokken 19:48
Med mindre den har sluppet gjennom ved en feil, så skal det bli vanskelig å argumentere for utsettelser nå...

...og for all del, det er jo en fantastisk nyhet! :D
Kanskje greit å ikke være førstemann i Norge med e-Golf vp? Bedre å vente på en som er klargjort av Ordning-must-sein-tyskere enn en som er "fixet" av fumlete dansker eller nordmenn..
Akkurat det tror jeg ikke er noen fare. Hvis fixen er så enkel som det gis uttrykk for i mailen til danskene, er det jo bare en skvett olje/kjølemiddel og en dvd med riktig programvare. Det klarer de selv  dk;)
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

ThomasBN

Her er bilde av varmepumpen på e-Golfen hos Automegler1 Bergen AS. Bilen er klargjort og testrapport kommer!

ThomasBN


Sidewinder

Sitat fra: ThomasBN på fredag 28. november 2014, klokken 12:29
Her er bilde av varmepumpen på e-Golfen hos Automegler1 Bergen AS. Bilen er klargjort og testrapport kommer!

Meget spennende...
Venter i stor spenning :)

Nå som problemet tydeligvis er løst, skal de fortsatt
Vente 2-3mnd før de starter produksjon av VP biler igjen?

Peterik

e-Golf med Varmepumpe - Limestone grå metallic...
Golf TDI 2.0 DSG 2006

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA