Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

hma

#60
Sitat fra: hma på torsdag 31. juli 2014, klokken 22:29
etter 14 års drift kan effekten utebli i perioder (både kjøling og varme), så jeg må nok få byttet gassen.
...
Jeg tror en varmepumpe  i e-Golf kan være en god investering som vil betale seg i bedre rekkevidde vinterstid.
Fortsatt sikkert ikke så interessant for e-Golf-kunder å høre om varmepumpa i Rav4 EV. Nevner allikevel at jeg byttet gassen (R134a) i går, noe som umiddelbart gjenvant kjøleeffekten (og varmen).
Utetemperaturen tilsa ikke bruk av AC (ca 18oC), men varmepumpa lagde iskald luft ved kun å forbruke 200W fra hovedbatteriet. Slett ikke verst til 14 år gammelt utstyr å være! Til sammenligning gikk kompressoren som en desperat før bytte av gass og trakk ~1kW fra framdriftbatteriet omtrent uten å produsere noe kjøleeffekt.

Til de av dere som venter på varmepumpe i e-Golf tror jeg det absolutt kan være verdt ventingen! :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

E_S

Gassen blir ikke "utslitt", men etter så mange år var det trolig mye mindre gass igjen enn det skal være, så ved å få på riktig mengde ble alt bra igjen. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

haugejan

Da har eg fått bekrefta produksjon i veke 37. Bestilte intro 27. Feb og la til varmepumpe i mai. Selger tok eit lite forbehold på grunn av att det var ein e-golf men normalt sett er bekrefta produksjon heilt sikkert sa han
Bestilt e-Golf intro med varmepumpe + alt utstyr samt 18" Durban 27.02

Sonus

Har også fått bekreftet produksjon i uke 37 på Introbil med varmepumpe. Bilen ble bestilt 0930 samme dag som salgsstart og varmepumpe lagt til senere. Levering ca uke 40 ble det antydet.

Håper testingen som er planlagt på og av fabrikken i uke 36 kun er en formalitet(?).

helgolf

Fikk høre at varmepumpene ikke er testa ennå og det derfor ikke har blitt noe dato for produksjon ennå. VP testes i sept/okt

afo

En bekreftelse fra fabrikken trumfer vel det selgere sier og mener. Var innom en forhandler i forrige uke (ikke der jeg bestilte) og spurte om de hadde hørt noe mer ang. levering med vp. "Med varmepumpe ja, får vel bil til sommeren igjen du da" var svaret jeg fikk der..

jensjacob

Varmepumpe er standard i den til det danske marked. Og den første demobil kommer til Danmark sidst i august. Iflg. VW-Odense.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Råde

Sitat fra: jensjacob på torsdag 07. august 2014, klokken 15:50
Varmepumpe er standard i den til det danske marked. Og den første demobil kommer til Danmark sidst i august. Iflg. VW-Odense.

Du får hilse Henning på skoda-avdelingen, da. Kjøpte bil av ham i 2007 :)

Men helt ærlig så vil det undre meg om dansk demobil har ventepumpa hvis den kommer denne mnd...
e-Golf | X75D

jensjacob

Jeg skal hilse Henning hvis jeg ser ham. :)

Det er muligt at der ikke er varmepumpe i demobilen, men så lever den ikke op til det standardudstyr der er beskrevet her (se side 24 nederst) :

http://viewer.zmags.com/publication/7cda33e2#/7cda33e2/24

Eller også så kommer den med varmepumpe men forsinket til senere end slut august.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

lightningii

#69
Nå har VW drevet å testet el bil konseptet i ganske mange år med utallige testmodeller opp igjennom årene, jeg er ganske sikker på at både konsept og final design samt spekk på pumpen har vært på plass ganske lenge. Testen det er snakk om i uke 36 er nok en final acceptance test på serie produksjonen av pumpen VW har bestilt hos en av leverandørene sine. Ikke helt uvanlig det. Prototypen er helt sikkert testet under alle mulige forhold.



poskare

Når jeg bestilte vår bil var levering oktober... Men med VP på listen, ble datoen ut i det blå.....
Håper akseptansetesten går i boks slik at jeg allikevel får bilen som estimert. :O

Ove

Snaket med min selger i Stavanger i dag og nevnte at jeg har lest på nettet at flere har fått bekreftet produksjonsuke på bil med varmepumpe. Han sa at det ikke er noen som har fått bekreftet produksjonsuke eller leveringsuke på bil med varmepumpe enda. Han sjekket med andre selgere som bekreftet dette. Siste opplysning de satt med var at estimert oppstart produksjon for bil med VP var i uke 45-51. Pussig...
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Råde

Samme info fikk jeg i dag. Enda mer tåkeleggingstrategi?
e-Golf | X75D

nilskt

Eller mangel på strategi..... Den ansvarlige for import av e-Golf sentralt i Møllersystemet burde uttalt seg.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

mihkku

Flere biler som har fått bekreftet produksjon med VP i September nå, så regner med at Oktober biler følger etter. De som har fått bekreftet er vel de som har bestilt INTRO biler og skiftet til VP senere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA